Bensiinimootoriga natuke nõrgem

ruumikus, mugavus, omanäolisus, varustus mootori omadused, võiks soodsamgi olla

Kui diisliga Hyundai i40kohta jagus meil peamiselt vaid kiidusõnu, siis bensiinimootoriga versioon sama positiivset hinnangut ei teeni.

i40 kaheliitrine otse-sissepritsega bensiinimootor on oma hobujõudude poolest absoluutselt eeskujulik: sellisest töömahust vabalthingavana 177 hj välja võtta on igal juhul hea saavutus, eriti veel pereauto puhul. Ometi jääb sellest kombinatsioonis kuuekäigulise automaatkäigukastiga i40le väheks, vähemalt, kui juht natukenegi innukamat sõidustiili harrastab.

Põhjuseid saab välja tuua vähemalt kaks: sõltuvalt varustusest kuni 1670 kg tühimass ning napivõitu (213 Nm) pöördemoment. Et foori alt kiirelt minema, või möödasõidu enam-vähem talutavalt tehtud saaks, on vaja kõvasti pöördeid anda. Tahhomeetri ülemises otsas tundub dünaamika juba rahuldav, kuid samas kasvab siis kohatult kõrgeks müra ning hoogsalt ka kütusekulu. Tehase andmetele maanteel 6,1 ja keskmiselt 7,7 l / 100 km meie igal juhul kuidagi lähedale ei saanud, keskmine kippus pigem 10 ja maanteekulu 7-8 liitri vahele. Tegu oli muidugi ka veel päris tehasesooja autoga, mis peale sissesõitmist ehk paremaid jõu- ja ilunumbreid suudab näidata.

Muus osas on i40 tugevused ikka alles – eelkõige klassi tippu kuuluv ruumikus ning varustus. Nii näiteks on igal i40-l olemas tagumised istmesoojendused ning paremas Style-paketis ka köetav rool. Arvestades, et Eestis laiutab aastast pooles kas kehv sügis-, või külm talveilm, võiks sellised lisad küll igas autos olemas olla.

Nagu varemgi kirjutatud, on i40 vedrustus mugavusele suunatud ning reageerimiselt laisavõitu, kuid otseselt segav see pole. Sporditegemiseks ongi muud autod ning rahuliku loomuga mootoritega koos passib selline seade suurele Hyundaile kenasti.

Hinnalt ei kuulu ka bensiinimootoriga i40 sugugi klassi kõige soodsamate hulka ning diisliga mudeli on vahe samuti üsna väike. Automaatkäigukasti ja baasvarustuses Comfort-mudeli saab kätte vastavalt kas 23 490 või 24 990 euroga. 1500eurone lisa tundub palju säästlikuma ning igapäevakasutuses paindlikuma diisli eest küll täiesti vastuvõetav.

praktiline ja hea varustusega pereauto, kuid mootor võiks olla veidi jõulisem ja säästlikum.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind23 490 eurot (367 539 krooni)
MootorR-4, otto, 1999 cm³
Võimsus130 kW (177 hj) 6500 p/min
Pöördemoment
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus208 km/h
Kiirendus10,8 s
Kütusekulu10,5/6,1/7,7 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad11
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.