Säästu- ja mugavusemeister Fluence Z.E.

mugav, vaikne, sõiduomadused, heitgaasivaba disain, pearuum tagaistmel

Renault Fluence Z. E. tõestab, et rahvalik elektrisõiduk ei pea olema mõõtmetelt kiitsakas ning seest plastine ebamugav väikeauto.

Elektrijõud tungib järjest enamatesse autoklassidesse, ühes väikekaubikuga Kangoo Z.E., millest kirjutasime paari nädala eest, esitles Renault ka suurt sedaani Fluence Z.E.. Suureks võib seda tõesti pidada, sest tava-Fluence’iga võrreldes on auto 4,62meetrile pikkust juurde tulnud 13 sentimeetrit – seda pakiruumi pikemaksvenitamise teel, et tagumise istme seljatoe taha mahuks ära 280 kilogrammi akusid. Tänu sellele jäi alles veel enam-vähem mõistliku mahuga pakiruum (317 liitrit), kuid kannatas disain: algseltki mitte just kaunitaride hulka kuuluva auto proportsioonid on nüüd mõne nurga alt vaadates päris paigast ära. Väliselt eristavad elektri-Fluence’it algmaterjalist veel laadimisavade luugid mõlemal esitiival, teist moodi on tagatuled ja esimene iluvõre, sinaka tooniga Renault’ embleemid ning veel mõni pisidetail.

Kapoti alla paigutatud väike elektrimootor on võimsam kui Kangool: 95 hj 60 hobujõu vastu ning numbriliselt annab see dünaamikas korraliku vahe. Kui muus osas sarnase tehnikaga Kangoo sprintis „sajani” 22,4 sekundiga, siis Fluence’il kulub ligi kümme sekundit vähem.

Juhi jaoks tundub auto veelgi kärmem, eriti linnakiirustel, sest elektrimootori tõhus pöördemoment viib autot ka kergel gaasivajutusel krapsakalt edasi. Tippkiirus on piiratud 135 kilomeetriga tunnis.

Sõit on Fluence’is üle ootuste mõnus: esmalt juba mainitud vaevatu liikumise, kuid samuti harukordselt vaikse sõitjateruumi tõttu, kuhu kostuvad aeg-ajalt üksikud summutatud pininad ning ulmefilmidest nähtud kosmoselaeva starti meenutav sumin. Maanteekiirustel muidugi ka mõningane rehvisahin. Et puudub tavamõistes käigukast, puuduvad ka igasugused käiguvahetuse-jõnksud.

Akusid laetakse nii pidurdamisel kui ka gaasipedaali vabastades. Viimasel juhul on n-ö mootoripidurdus sedavõrd tugev, et pärast vähest harjumist õpib liiklusvoolu jälgima ja ette aimama nii, et piduripedaali paeaegu polegi tarvis kasutada.

Vedrustus on mugav, kuid juhitavus igati hea: raske auto püsib kindlalt teel ning tagaosasse paigutatud akud ühes tavalisest kergema jõuallikaga parandavad kaalujaotust. Kurta ei saa reisijadki, sest ruumi jätkub (tagaistmel kukub katus eriti pikkade reisijate jaoks siiski liialt kiiresti) ning istmed on mugavad.

Ühe laadimisega läbib Z.E. Fluence kuni 185, ideaaltingimustel isegi 200 km – küllalt palju, kuid et veidi vihasem sõidustiil koos lisaseadmete ja soojenduse kasutamisega vähendab seda kiirelt, ei julgeks Tartu –Tallinna vahelist otsa küll veel ette võtta. Muidugi on hädajuhul võimalus kuskile kohvi jooma minna ning pooleks tunniks elektriühendust paluda. Samuti lubab Renault, et kui akude tühjenemise tõttu peaks teele jäädama, on autoabi saatmine Z.E.-omanikele tasuta.

Nagu Kangoogi puhul juba kirjutatud, jäävad Fluence’i akud Renault’ omaks, neid renditakse autoostjaile 82 euro eest kuus, juhul kui aastane läbisõit ei ületa 10 000 km. Esialgu räägitakse hinnast suurusjärgus 25 000 eurot, kuid et esimesed Fluence’id jõuavad arvatavalt Eestisse alles teadmata ajal 2013. aastal, pole lõplikult kindel veel ei hinna- ega varustuse info ning küllap võivad muutuda ka akude rentimise tasud.

väga hästi õnnestunud elektriauto, mugav ja vaikne ning suudab ühe laadimisega päris pikalt sõita. NB! Täpne varustusinfi puudub.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindteadmata
Mootorsünkroonne vahelduvvoolumootor
Võimsus70 kW (95 hj) 3000–8900 p/min
Pöördemoment226 Nm 400–2500 p/min
Käigukastpuudub
Tippkiirus130 km/h
Kiirendus13,0 s
Kütusekulu0 l / 100 km
Hooldevälp1 a / 20 000 km, edasi 2 a / 40 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.