Sportlikkust pole unustatud

kiirendus, ökonoomsus, sõiduomadused, disain mootori käiguomadused, hind kipub taevasse

Uus 3. seeria BMW on säilitanud tuttava sportliku sõidutunnetuse, kuid selle uus bensiinimootor rüüpab kütust eriti koonerdaval moel. Tõsi – kahest silindrist tuli loobuda.

Uus „kolmene”, kõige olulisem mudel BMW valikus, ongi edaspidi peamiselt neljasilindriline auto. Tippmudelitel on kuuesilindrilised jõuallikad küll säilinud, kuid lõviosa 3. seeria ostjatest ajab tulevikus läbi nelja silindri ja ühe turboga. Suurim uudis kannab ajaloost tuntud indeksit 328 ja just see versioon oli saadaval ka proovisõiduks.

Uus kaheliitrine turbomootor arendab 245 hobujõudu ehk rohkem kui enamik seniseid kuuesilindrilisi ning lubab paberil vägevat kiirendust ja kütusekulu. Manuaalkäigukastiga spurdib uus 328i paigalt „sajani” 5,9 sekundiga ja saab sajal kilomeetril hakkama keskmiselt 6,4iitrise januga.

Ka praktikas osutub uue jõuallika tõmme muljetavaldavaks. See on nii võimas, et tavaoludes pole kindlasti rohkemat vaja. Kaheksakäiguline automaatkäigukast (2280 €) mängib mootoriga kenasti kokku ning kiirendamine käib meeldiva ühtlusega, olgu gaasipedaali pressides või leebelt koheldes. Uue mootori kütusekulu mõõta ei õnnestunud, kuid pardaarvutit natukenegi usaldades tundus tegu olevat väga säästliku ajamiga.

Ood uuele väiksele turbomootorile ei ole aga lõpuni positiivne. Jah, see on vanadest turbota „reaskuuestest” kiirem ja ökonoomsem ning see ongi peamine. Aga midagi on puudu. Nimelt hääl ei ole selline, nagu 328i sildiga BMW-l peaks olema. Otsepritsega mootorile kohaselt käib uus neljasilindriline tühikäigul tasase tärinaga ega kogu pöördeid siidise reipusega nagu firma R-6d viis või ka viisteist aastat tagasi. See on hind, mida ökonoomsuse eest tuleb maksta.

Õigupoolest võib ökonoomsust taga ajades uue 3. seeria roolis peaaegu hulluks minna. Nimelt paigaldati autole lisaks senistele sport- ja komfortrežiimidele ka eriline ökorežiim, mis mootori, käigukasti, kliimaseadme ja muude tarbijate tööd optimeerides võimaldab juhil kütust säästa. BMW teatel isegi 15–20 protsenti. Kütusesäästust teavitab auto kilomeetrite lisamisega sõiduulatusele, mis tänu tasasemale sõiduviisile pikeneb.

Kui koonerdamisest villand saab, võib sõiduks valida mõne käredama sõidurežiimi. Mugav režiim on tõesti mugav, sportlik sätib aga auto igatpidi jäigemaks ja teravamaks, mis on roolis olles ka reaalselt tunda. 3. seeria on küll vanast suurem, kuid mitte raskem ning sõidab varasemast tuttava sportlikkusega. Mingi kerge kartautoga ei ole mõistagi tegu, pigem soliidsete maneeridega sedaaniga, mis juhi eestvõttel võib jalad saba alt välja võtta ning kas või ringrajale kihutada. Auto keerab innukalt kurvi, püsib neutraalsena ja väldib alajuhitavust. Rool on mõnusalt raske ning võimaldab autot täpselt suunata.

Seega pole kõik sugugi kadunud ning uuelt „kolmeselt” leiab veel paar vana kooli detaili, mille kadumist on märganud ehk ainult sõidufännid. Nimelt leiab armatuurlaua näidikute seast taas ka õlitemperatuuri oma ning esiistmete vahel ilutseb klassikaline kangiga käsipidur, mitte elektriline lüliti nagu aastaid tavaks. Sõidufännid teavad, milleks klassikaline käsipidur hea on ning selle lisaotstarvet tunnistavad moka otsast ka BMW insenerid: „see on auto libistamiseks parem”. Saab näha, kas ka järgmise põlve 3. seeriat libistada saab ...

Esialgu saab osta aga kõnealust 3. seeriat, proovitud automaatkäigukastiga 328i maksab alates 39 770 eurost. Alla 30 000 euro ehk poole miljoni krooni uue 3. seeria ostmisel midagi teha polegi, odavaim mudel 316d maksab 31 790 eurot. Võrreldes varasemaga on baasvarustusse lisandunud mainitud ökorežiimile lisaks ka iDrive-süsteem ja 6,5tollise kuvariga, võtmeta käivitamine ja kahetsooniline kliimaseade.

endiselt sportlik sedaan, mille uus turbomootor on efektiivne, kuid iseloomuta.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind39 770 €
MootorR-4, otto, 1997 cm³, turbo
Võimsus180 kW (245 hj) 5000 p/min
Pöördemoment350 Nm 1250 p/min
Käigukastkaheksakäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus6,1 s
Kütusekulu8,2/5,2/6,3 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad10
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.