Praktilisus efektsemas kestas

ruumikus, sõiduomadused, ökonoomne diisel stopp-start-süsteemi viimistlus, targutav navigatsioonisüsteem

Mercedes-Benzi uus B-klass pakub nagu eelkäijagi avaraid olusid kompaktses kestas, kuid kest ise on palju efektsem.

Üldiselt võetuna muudeti bussilik B-klass sõiduautolikumaks, ennekõike mängib selles rolli väiksem auto kõrgus (umbes viis sentimeetrit). Kuid olgu kohe öeldud, pearuumi see ei kahanda, sest kadunud on varasema mudeli topeltpõhi. Mercedese disainerid on auto sihvakamat siluetti igati rõhutanud, joonistades hoogsa voldi auto küljele ja toonitades sportlikku olekut laiade tiivakaartega.

Väikeste mahtuniversaalide kontekstis algavad B-klassi hinnad üsna ootuspäraselt kõrgemalt kui paljudel n-ö rahvalikumate markide rivaalidel – 23 340 eurost. Näiteks maksab B-klassi baasjõuallika, 122hobujõulisele bensiinimootoriga lähedase võimsusega Ford C-Max 17 200 eurot ja sama võimas Golf Plus 17 603 eurot.

Mercedes on baasmudelina põhilisega varustatud, kuid eraldi väärib ses nimekirjas märkimist avariiennetussüsteem. Radar jälgib auto ees toimuvat ning kui on tekkimas avariiohtlik olukord, näiteks eesolev auto pidurdas, aga B-klassi juht ei tee sellest väljagi, annab ohust nähtava ja kuuldava signaaliga märku.

Näägutaja pardal

Lisavarustusest saab autole tellida näiteks aastaid tagasi S-klassil debüteerinud Pre-Safe-süsteemi, mis juba lootusetus kiskunud liiklusolukorras valmistab auto ette kokkupõrkeks viisil, mis kaitseb sõitjaid parimal moel.

Küll leidub aga B-klassi ohtrate ohutussüsteemide hulgas ka üks tõeliselt närvidele käiv. Kui navigatsioonisüsteem sisse lülitatud, peab seade oma kohuseks manitseda juhti, kui see tema meelest piirkiirkiirust ületab. Esiteks ei ole ühelgi autol õigust teha oma juhile ainsatki etteheidet isegi siis, kui too on maailma kõige suurem idioot. Teiseks, kui keegi on ses osas eriarvamusel, siis nõustub ta ju ometi, et kiirusepiirangud peaksid näägutajasse olema sisestatud õigesti. Paraku ei ole.

Sõitjaruumi peamine märgusõna on avarus, tagaistmel võib mõnusalt laiutada ning seljataha jääb ikkagi peaaegu pool kuupmeetrit pakkidele. Ega esiistmetelgi kurtmist pole, ruumi jätkub ning varasemast mudelist sõiduautolikum isteasend ei anna põhjust nurisemiseks mugavuse üle.

Juhtimisseadmed on mõningate mercedeslike iseärasustega, klaasipuhastid käivituvad suunatulede kangilt ning tagurduskäigu lülitamiseks tuleb käigukangi tõsta (mis tegelikult ei ole kuigi mugav), aga üldjoontes on kõik üsna tavapärarane ja loogiline.

Tasemel sõiduomadused

Prooviauto 109hobujõuline diiselmootor on oma tehaseandmete kohase 4,6liitrise keskmise kütusekuluga tõeline ökonoomsusmeister. Nii madalat näitajat me proovisõidul ei saavutanud, kuid 5,2liitrine keskmine kütusekulu õnnestus reisiarvesti ekraanile manada selleks eriliselt vaeva nägemata.

Küll aga vajaks lihvi kütust säästa aitav automaatne stopp-start-süsteem, ühtpidi käitub see üliinnukalt, lülitades mootori välja kui auto veel veereb, teisalt pole piisavalt kärme jõuallikat kävitama. Nii võib asjaolude kokkujuhtumisel avastada end välja surnud mootoriga keset ristmikku seismas. Stopp-starti saab välja lülitada. Diisli enda omadused on siiski tasemel: see töötab vaikselt ning pakub sujuvat ning reibast minekut.

Sõiduomadused on hästi tasakaalus: B-klass pakub selget sõidutunnetust ja pingevaba sõitu siledal maanteel ning tuleb samas üsna mugavalt toime ka auklike lõikudega. Naastrehvid paisutasid küll veeremüra, kuid see on pigem hooajaline iseärasus kui üldine miinus.

asjalik, kuid kallis mahtuniversaal. Automaatne stopp-start võiks olla viimistletum ja navigatsioonisüsteem vähem pealetükkiv.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind24 240 eurot
MootorR-4, diisel, 1796 cm³
Võimsus80 kW (109 hj) 3200–4600 p/min
Pöördemoment250 Nm 1400–2800 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus190 km/h
Kiirendus10,9 s
Kütusekulu5,4–5,6/3,8–4,1/4,4–4,6 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.