Talv kärbib hübriidi tiibu

hübriidajami sujuvus, dünaamika, vähene mõju auto ruumikusele vähene efekt talvistes tingimustest, auto hind

Kui keegi peaks soetama 50 150 euro eest Audi Q5 hübriidi mõttega säästa kütust ja paisata õhku vähem heitgaase, siis talvel see tal eriti ei õnnestu.

Audi teatab selle 211hobujõulist bensiinimootorit ja 54hobujõulist elektrimootorit kombineeriva (süsteemi väljundvõimus on 245 hj) Q5 linnakuluks 6,6 liitrit sajale kilomeetrile. Nagu tavaliselt, ilmnevad hübriidajami plussid just linnasõidus, maanteel tarvitab see Q5 kütust rohkem kui linnas, Audi teatel 7,1 liitrit sajale kilomeetrile.

Milline on kulu talvel Eesti oludes, see oli küsimus, millele asusime vastust otsima Autolehe mõõteringil (vt kaarti – ilmus paberväljaandes). Selsamal umbes 18,5kilomeetrisel tiirul Tallinnas, kus mõõtsime suvel mitme sõiduki kütusetarvet ja millel saavutas tehaseandmetele lähedaseima näidu 245hobujõuline diiselmootoriga Audi A6: erinevus tehaseandmetest tuli vaid viis protsenti (mõõdetud 7,6, tehaseandmed 7,2 l / 100 km, Autoleht 17. augustil 2011).

Q5 mõõtepäeval valitsesid kerged miinuskraadid (–4 ºC kuni –3 ºC) ning tee oli valdavalt soolamärg. Auto veeres aastaajale kohaselt talverehvidega (lamellid). Sõitsime tööpäeval kella 12–13 vahel nn tavalises sõidustiilis, ei mingit ökotamist ega rapsimist.

Tulemus: auto reisiarvesti järgi kujunes linnatesti keskmiseks kütusekuluks 9,2 liitrit sajale kilomeetrile. Erinevus tehaseandmetest 39 protsenti. Peamine probleem näib olevat see, et sisepõlemismootori- ja liikumisenergia ei suuda akut linnaliikluses piisavalt laadida ja seega ei teki elektrimootoril eriti võimalust bensiinimootorit abistada. Kindlasti mõjutasid miinuskraadid akude mahutavust, kindlasti mängis rolli talverehvide suurem veeretakistus.

Samas tuleb märkida, et Q5, mis on varustatud vaid tollesama 211hobujõulise bensiinimootoriga ning samuti automaatkäigukastiga, tarvitab linnasõidus Audi andmetel 11 liitrit bensiini sajale kilomeetrile. Nii et ses mõttes on hübriidil efekt täiesti olemas.

Ka ei saa tehtud katse varal öelda, et Audi hübriid ei tööta soovitud moel. Saab öelda, et talvel pole mõju nii suur kui tehaseandmed lubaksid oodata. Võib kindel olla, et suvised numbrid tulnuks teistsugused.

Sõiduautolikum välimus

Võrreldes tavamudeliga jätab Q5-hübriid väliselt sõiduautolikuma mulje, põhjus peitub selle tavamudelist 2,5 sentimeetrit madalamas kliirensis. Väikseid disainitäiendusi leidub teisigi, hübriidilogodest turbiini labasid meenutavate velgedeni.

Sõitjateruumi avarust hübriidtehnoloogia pardale toomine ei mõjuta, ruumi jätkub seal piisavalt, kuid pakiruumist nõuab akupakk siiski oma. Q5-hübriidi pakiruum mahutab 80 liitrit vähem kui tavamudelil, kuid ka järelejäänud 460 liitrit peaks olema enamikule piisav.

Juhikoha silmatorkavamaks iseärasuseks on eriline näidkuplokk, millel tahhomeetrit asendab hübriidajami tööd iseloomustav mõõdik, Powermeter, nagu ütleb Audi. Graafikat, milline mootor parasjagu töötab, kas akut laetakse või kulutatakse selle energiat, saab jälgida ekraanilt keskkonsoolil.

Eespoolt tahapoole liikudes näeb Audi hübriidajam välja niisugune: hübriidajami tarvis pisut modifitseeritud bensiinimootor, ka starteri ja generaatorina toimiv elektrimootor, kaheksakäiguline automaatkäigukast ning iselukustuva keskdiferentsiaaliga quattro-nelikvedu. Elektrimootor ühendub sisepõlemismootori väntvõlliga siduri vahendusel.

Võrreldes sama bensiinimootori ning käigukastiga varustatud tava-Q5-ga kaalub hübriid 155 kg rohkem, tühimassiks on 1985 kilogrammi.

Jättes kõrvale hübriidajami loodetust väiksema mõju kütusekulu talvistes sõiduoludes, saab selle kohta muus osas öelda vaid kiidusõnu. Kooslus töötab sujuvalt, dünaamiliselt ja juhile märkamatult. Dünaamikast annab aimu 0–100 km/h aeg 7,1 sekundit. Audi teatel on hübriid-Q5 võimeline sõitma kuni kolm kilomeetrit vaid elektri jõul.

Mõõdukalt jäigaks timmitud vedrustus pakub head tagasisidet autoga toimuvast ning nelikvedu toimib talvistes oludes laitmatult. Kui nüansside kallal norida, siis käitub hübriid ilmselt mõnevõrra suurema massi tõttu kurvilisel teel veidi laisemalt kui varem proovitud tavaversioonid.

kallis, aga sujuvalt ja dünaamiliselt töötav hübriidauto. Hübriidajami kütusesäästuefekt jääb talvistes tingimustes siiski tagasihoidlikuks (sellest ka vaid rahuldav hinne mootori ja jõuülekande kategoorias).

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind50 150 €
MootorR-4 otto ja el.mootor
Võimsus180 kW (245 hj)
Pöördemoment480 Nm
Käigukastkaheksakäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus225 km/h
Kiirendus7,1 s
Kütusekulu6,6/7,1/6,9 l / 100 km
Hooldevälpvastavalt näidikule
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.