Kõigesööja Alltrack

sõiduomadused, ruumikus, universaalsus, varustus igav välimus

Volkswagen on Passat Alltracki näol leidnud küllap paljusid rahuldava kompromissi maastiku- ja sõiduauto ühendamisel.

Kui skaala ühte serva paigutada tavaline Passat ja teise otsa näiteks Touraeg, siis Alltrack asub keskkohast veidi tava-Passati suunas. Eks välimuski kõnele sama keelt: Alltrack ei rõhuta oma suuremaid võimeid maastikul, annab neist vaid rattakoobaste plastkaitsete ning mõningate muude ehisdetailidega tagasihoidlikult teada. Tavamudelist kolm sentimeetrit suurem kliirenski (165 mm) ei torka eriti silma.

Samas on tegu ainsa Volkswageni sõiduautoga, millel maastikusõiduprogramm, see häälestab elektroonilised juhiabid, gaasipedaali tundlikkuse ja DSG-käigukasti vastavalt, varustuses. Mootorit, käigukasti ja väljalaskesüsteemi esiosa hoiab löökide eest terasest kaitse.

Nelikveosüsteemi südameks on mitmekettaline sidur, mis jagab veojõudu vastavalt haardetingimustele. Maastikusõidukogemused on väga põgusad, kokku ehk paar kilomeetrit lumisel-lörtsisel rajal, sest ootamatult saabunud kevadilmad sulatasid rahvusvahelise proovisõidu rajalt Austria Alpides suure osa lumest.

Et Alltrackil kasutatakse sama nelikveosüsteemi, mis Tiguanil, aga Tiguani on Autoleht põhjalikult proovinud, on põhjust oletada, et enamiku kehvadel ja/või lumistel teedel sõitjate vajadused suudab Alltrack katta. Sõltuvalt mootorist suudab Passat Alltrack vedada kuni 2,2tonnise täismassiga haagist. Stabiilsuskontroll suudab arvestada haagisega ja nagu näitas katse testirajal, suudab lengerdamist ka libedal kattel hästi ohjeldada.

Maanteesõiduomadused on äärmiselt kindlad, õigupoolest polegi tavamudeliga võrreldes kliirensi kolme lisasentimeetrit tunda. Roolitunnetus kuulub samuti kõrgklassi nagu Volkswageni sõiduautodel enamasti. Muudelt omadustelt: sõitjateruumi ruumikusest pakiruumi mahutavuseni on Alltrack nagu universaal-Passat ikka. Lühidalt: ruumi jätkub piisavalt ja viimistlus on tipp-topp.

Hind alates 32 247 eurost

Mootorivalikusse kuuluvad 160- ja 210hobujõulised bensiinimootorid ning 140- ja 170hobujõulised diislid. Eesti hinnakirjast tagasihoidlikuma bensiinimootoriga versiooni ei leia nagu ka esiveolisi versioone.

Mais müügile jõudva Alltracki hinnad stardivad 32 247 eurost, selle summa eest 140hobujõulise diisli, kuuekäigulise manuaalkäigukastiga ja nelikveolise mudeli. Varustus tuleb korralik: kahetsoonilisest kliimaseadmest istmesoojendusteni, kiirushoidikust kaheksa kõlariga helisüsteemini. 210hobujõuline bensiini- ja 170hobujõuline diiselmootor käivad kokku DSG-käigukastiga ning autod maksavad vastavalt 33 951 ja 35 928 eurot.

Mootorite ühiseks nimetajaks on madal kütusekulu, näiteks tarvitab võimsam diisel Volkswageni teatel 5,9 liitrit sajale kilomeetrile. Mootor mängib eeskujulikult kokku kuuekäigulise DSG käigukastiga ning töötab viimistletult.

õnnestunud kombinatsioon sõidu- ja maastikuautost, mis on tipptasemel esimesena ja rahuldab paljude vajadused teisena.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind35 928 €
MootorR-4, diisel, 1968 cm³
Võimsus125 kW (170 hj) 4200 p/min
Pöördemoment350 Nm 1750 p/min
Käigukast6käiguline robotkäigukast (DSG)
Tippkiirus211 km/h
Kiirendus8,9 s
Kütusekuluk 5,9 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.