Nipet-näpet uuendused

odav, üsna ruumikas, nägus esiosa, säästlik varustus, jõuetu mootor, ebatäpne käiguvahetus

Renault Twingo mudeliuuendus tehti õige tagasihoidlik – värskendati disaini ja lisati võimalusi auto isikupärasemaks muutmisel. Muuta oleks võinud siiski rohkemat, sest kõrge iga annab mõnes kohas tunda.

Praegust, teise põlvkonna Twingot esitleti juba 2007. aastal, nii oli juba viimane aeg seda värskendada. Uuendused puudutavad peaaegu ainult seda, mida silmaga võib näha – näiteks on esi- ja tagalaternad, mis varem asusid ühe korpuse sees, nüüd kaheks jaotatud. Esiotsa puhul õigustab mõnevõrra Nissan Juke’i meenutav lahendus end täiesti, uus Twingo on vanast ilusam ja efektsem, kuid tagatuled mõjuvad veidi veidralt. Eriti koos värvivalikusse lisandunud „fuksiaroosaga” – mõne valguse käes küll puhtlillana paistva värviga koos. Renault tundub oma fuksiaroosa üle küll eriti uhke olevat, sest seda värvi Twingot näidatakse kõikidel pressi- ja kodulehtedel esitletavatel fotodel ning seda värvi on esimesed Eestisse jõudnud proovisõiduautod.

Nii auto välimust kui ka sõitjateruumi saab isikupärasemaks muuta eri tooni detailidega, samuti pakutakse mitut sorti kleebiseid (teiste hulgas katusekleebiseid). Sõitjateruum on Twingol nutikalt lahendatud. Kohti on küll ainult neli, kuid see-eest on need kõik täiesti täismõõdulised. Ehk – kuigi see tundub auto välismõõtmeid arvestades ja isegi autosse ronima hakates veidi uskumatu – mahuvad ka tagumisele istmele kaks täismõõdus meest ära. Abi on edasi-tagasi liigutatavatest tagumistest istmetest (lisavarustus), mis võimaldavad seljatoed peaaegu vastu tagaklaasi sõidutada. Siis kahaneb muidugi pakiruum tillukeseks. Kolmeukselise auto esiistmete taha ronimine liiga lõbus muidugi ei ole ning veidra lahendusena liigub juhiiste peale selle eestliigutamist samasse asendisse tagasi, aga kõrvaliste – mida tagaistmele minekul ikka ju rohkem kasutatakse, oma endist asendit meeles hoida ei oska. Teise etteheite saab teha käigukangile: see tundub raskemini liikuvat kui varasemal Twingol, kuid lülitusteed on endiselt pikad ja õiget lülituskohta peab otsima.

Suurema uudisena peaks kunagi müügile jõudma ka väikese kolmesilindrilise turbomootoriga Twingo, kuid praegu on Eesti hinnakirjades veel ainult üks, varasemast tuntud jõuallikas – 1,2liitrine bensiinimootor. Linnaautole on see paras, kuid maanteel jääb hätta, möödasõitudeks oleks mõistlik kaks käiku alla vahetada. Maanteel lumelobjakas ja sügavates teerööbastes ei maksa nii väikeselt autolt ka erilist stabiilsust oodata.

Hinnalt on ka uuendatud Twingo üks odavamaid uusi autosid, mida Eestis müüakse: baasmudel maksab 8550 eurot. Kuid selle varustus ei kannata mingit kriitikat (puudub roolivõimendi, elektrilised aknatõstukid, külgturvapadjad jne), enam-vähem mõistliku Wind-varustuses auto eest tuleb välja käia ligi 2000 eurot enam.

üsna praktilise kerega ja väliselt moekas väikeauto. Sõit mingit elamust ei paku, kuid selle hinna juures võib linnaautoks kaaluda ikka.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind11 050 €
MootorR-4, otto, 1149 cm³
Võimsus55 kW (75 hj) 5500 p/min
Pöördemoment107 Nm 4250 p/min
Käigukastviiekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus170 km/h
Kiirendus12,3 s
Kütusekulu6,7/4,2/5,1 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad4
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.