Ilusam ja avaram, kuid kehva varustusega

mugav sõita, disain, madal baashind rehvimüra, tundetu rool, varustus

Uus Hyundai i30 pole küll sama uuenduslik kui mullu müügile jõudnud i40, kuid eelkäija kõrval on arenguhüpe korralik.

Kõige paremaks tõestuseks selle kohta on muidugi disain. i40-t meenutav esiosa koos kuusnurkse iluvõre, LED-päevatulede ning tugevate voltidega külgedel teevad i30-st tänaval heas mõttes silmatorkava auto. Sõitjateruumis jätkuvad i40-l nähtud motiivid ning mis veelgi parem: sisuliselt muutmata jäetud välismõõtmete kõrval on avaramaks suudetud muuta sõitjateruum.

Üldiselt ongi asjad auto sees hästi paigas, juhikohta saab küllaldaselt reguleerida, nähtavus on igas suunas hea ja üldiselt ka ergonoomika kiiduväärt, alguses võib veidi segadusse ajada vaid nuppudega üle külvatud rooliratas.

Väidetavalt on suurt tähelepanu pööratud mürataseme vähendamisele ning tuule- ja mootorimüra summutamisel on ka head tööd tehtud, ent rehvimüra osas arenguruumi veel jätkub. See kerkib valjuks juba linnakiirustel ning igapäevakasutuses saab just selle välja tuua kui i30 kõige häirivama omaduse.

Neli mootorit

i30-le pakutakse kaht diisel- ja kaht bensiinimootorit, töömahtudega 1,4 ja 1,6 liitrit. Proovida saime 99  kW / 135  hj arendavat suuremat otsepritse-bensiinimootorit. Selle hobujõudude arv on vabalthingava mootori kohta muljetavaldav, kuid sõites kõik need „hobused” päris ootuspäraselt ei avaldu. Kuni umbes 4000 mootoripöördeni on i30 tuimavõitu, tõsi, pärast seda muutub peaaegu et sportlikuks ning kui möödasõitudel kaks käiku alla vahetada, jätkub kiirendusvõimet juba küllalt.

Ent tegu oli ka päris uue autoga, kui mootor kord sisse sisse sõidetud, läheb see ehk ka madalamal pöördel veidi elavamaks. Kütusekulu poolest lubatakse diislitele lausa ulmelisi numbreid. Seejuures on suurem-võimsam mootor isegi säästlikum: 1,4liitrise keskmiseks kuluks märgitakse 4,0 ning 1,6liitrisel vaid 3,7 liitrit saja kilomeetri kohta.

Sama kehtib bensiinimootorite kohta, 1,4liitrine neelab 5,6 ja 1,6liitrine 5,0  l / 100  km, siin saab üheks „süüdlaseks”, miks suurem jõuallikas säästlikum on, pidada just otsepritse kasutamist. 1,4liitrisel pruugitakse tavalist hargpritset. Automaatkäigukasti pakutakse suurematele mootoritele.

Enamik i30-test varustatakse start-stopp-süsteemiga ning üldiselt töötas see kenasti, kuid mingil põhjusel ei tahtnud mõnel korral auto uuesti käivitada. Situatsioon on igal juhul tobe: foori taga sureb mootor välja, ent sidurit uuesti alla vajutades ei käivitu. Selle aja peale, kui juht aru saab, mis valesti on, mida tegema peab (võtmest käivitama muidugi) ning siis kohalt jõuab võtta, hakkavad tagumised juba signaalitama.

Sõidab mugavalt

Kui visuaalselt on i30 nõrgaks kohaks muidu pontsakavõitu kere all tillukesed rattad, siis praktilise poole pealt õigustab vaid 15tolliste rataste ja 195/65- mõõdus rehvide kasutamine end täiesti. Sedavõrd ebasportlikke rattaid kohtab praegu harva isegi väiksemates autoklassides, kuid Eesti auklikel teedel sõidab i30 nii mugavalt, et igasugune isu suurte valuvelgede ja madalate rehvide järgi kaob kiiresti. Muidugi on i30 sujuval sõidul oma osa ka vastavalt häälestatud vedrustusel.

Sama kiitvat hinnangut ei saa anda roolisüsteemi kohta, see on elektriliselt võimendatud ning tõesti tundetu, ent ühest küljest siiski eripärane: nimelt asub i30 roolirattal nupp, mille abil saab roolivõimendust kolmes astmes reguleerida. Comfort teeb rooli eriti kergeks – hea manööverdamisel, Sport jälle raskeks – maanteel hoiab auto paremini suunda, ning Normal jääb nende kahe vahele.

Vähe varustust

I30 baashind on rivaalide kõrval madal: vaid 13  990 eurot. Kuid selle eest kaasaantav Air-varustuspakett on tõeliselt niru ja palju ei lähe asi paremaks ka järgmisi tasemeid valides. Lisades 1000 eurot saab Classic-varustusega juurde näiteks start-stopi ja helisüsteemi nupud roolile. 900 eurot veel ning Comfort-varustus annab muu hulgas tagumised elektrilised aknatõstukid ja kuus kõlarit. Ent kiirushoidik ja automaatne kliimaseade on alati lisavarustuse hulgas. 1,6liitrise bensiinimootoriga i30 maksab juba 16  990 eurot ja 1,6liitrise diisliga 18  290 eurot.

mugav ja ilus auto, mille hind tikub korraliku varustuse valimisel kõrgeks.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
HindHind: 16 990 €
MootorR-4 otto, 1591 cm³
Võimsus99 kW (135 hj) 6300 p/min
Pöördemoment164 Nm 4850 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus192 km/h
Kiirendus9,9 s
Kütusekulu6,4/4,3/5,0 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.