Mazda tõstis lati kõrgele

ruumikus, mugavus, juhitavus, varustus, ökonoomsus mõnes versioonis kallivõitu

Mazda tõstis oma CX-5-ga lati kõrgele ja seda õige mitmes mõttes, ruumikusest alates ja kütusekuluga lõpetades.

Lisaks Mazda tulekule konkurentsitihedasse linnadžiipide klassi, kus ootavad ees näiteks Honda CR-V, Volkswagen Tiguan, Toyota RAV4 ja mitu teist, märgib CX-5 ka firma uue disainikeele kasutusele võtmist. Mazda nimetab seda Kodoks ja illustreerib näitega spurtivast gepardist.

Seda Kodo-asja võib pidada turundajate trummipõrinaks, kuid üks sportlikuma välimusega linnadžiipe on CX-5 kindlasti. Uudset disaini tutvustanud ideeautod aga lubanuks tegelikult isegi enamat oodata, niisugust hüpet nagu kümmekond aastat tagasi 626-lt 6-le Mazda CX-5-ga ei teinud.

Mazda CX-5 ei ole oma 22 400eurose alghinnaga klassi kõige odavam valik, kuid on juba baasversioonis paljude jaoks piisavalt varustatud. Huvitavamast tasub ära märkida ka odavaima auto hinnas sisalduv, kiirustel 4–30 km/h töötav automaatpidurdussüsteem. Radar jälgib auto ees toimuvat ning kui juht kokkupõrkeohule ei reageeri, pidurdab seade sõidukit automaatselt.

Kõrgemates varustuspakettides sisalduvad näiteks peeglite pimenurga jälgimine (varem töötas see Mazdal kiiruselt 60 km/h, nüüd pakub abi ka linnatempos, kiiruse alammäär on 30 km/h) ja automaatne lähi- ja kaugtulede ümberlülitus.

Klassis tavalisena on odavamad versioonid kaherattaveolised, soodsaima nelikveolise saab 26 907 euro eest, kui tahta nelikveolist diiselmootoriga mudelit, tuleb loovutada 30 065 eurot.

Palju ruumi

Sõitjateruumi iseloomustab avarus, ka tagaistmel sõitjatele jätkub ruumi lahedalt. Keda numbrid huvitavad, siis jalaruumi on 997 mm. Avarus ei tule pakiruumi arvelt, selle mahuks teatab Mazda 503 liitrit. Tagaistme saab kokku klappida kolmes osas (4-2-4) ning kasvatada lastiruumi 1,6 kuupmeetrini. Probleemile, kuhu panna pakiruumikate kui istmed alla klapitud ja suurem pagas autos, leidub lihtne vastus – spetsialsesse panipaika pakiruumi põranda all.

Juhikoht erilisi üllatusi ei paku, kõik näidikud-nupud on omal kohal ja hõlpsasti kasutatavad. Uudne on puutetundliku ekraaniga meelelahutus-infosüsteem, mille menüüderägastikus orineteerumine, eriti mis puudutab navigatsioonisüsteemi, võiks olla esmamulje põhjal lihtsam.

Kui mitmele varasemale Mazda mudelile on olnud põhjust ette heita liig kõrget mürataset sõitjateruumis, siis CX-5 puhul on haigus välja ravitud. Proovisõit Austrias küll väga karedale asfaltkattele ei viinud, kuid samas ei piirdunud ka peegelsiledate teedega. Nende põhjal saab väita, et CX-5 on viimase aja Mazdadest kõige vaiksema sõitjateruumiga.

Nagu sõiduauto

Teemaga, kuidas ühendada sõidurõõm, madal kütusekulu ja loodussäästlikkus ning turvalisus tegeleb suurem osa autotootjatest. Mazda nimetab oma meetmepaketti Skyactive’iks. Oluline on muidugi kaalujälgimine, mida ei saa teha mugavuse ja turvalisuse arvelt, seega, kui püüda lihtsalt ja lühidalt kokku võtta, tulevad mängu nutikas insenerimõte ja kõrgtugevad materjalid.

Näiteks on nii eesmine kui ka tagumine kaitseraud (muidugi see osa, mis jääb välise plastkatte alla) 4,8 kg kergemad kui eelmise põlvkonna kaitserauad, kuid samas 20% tugevamad. Kui hakata siinkohal loetlema kõiki meetmeid, mille abil kilogramme kärbitud, kuluks sellele kogu loo maht. Kergeima CX-5 tühimassiks on 1345 kg.

Mootorivalikusse kuulub üks bensiinimootor (esiveolisel 165, nelikveolisel 160 hj versioonis) ning diisel, mida pakutakse kahes võimusversioonis – 150 ja 175 hobujõudu. Erinevalt üldisest ülelaadimise suundumusest on Mazda kaheliitrine bensiinimootor vabalthingav, kuid suudab pakkuda reibast minekut ka madalatel ja keskmistel pööretel ning tehase andmetel nelikveo puhul 6,6liitrist keskmist kütusekulu (esiveo puhul 6,0 l / 100 km).

Kui bensiinimootor on hea, siis turbodiisli aadressil on ülivõrrete pruukimine omal kohal: sujuv ja vaikne käik, ühtlane tõmme, madal kütusekulu. Näiteks pakub nõrgem diisel 380njuutonmeetrist pöördemomenti vahemikus 1800 pöördest 2600ni, aga 200 njutonmeetrit on juhi kasutada juba tuhandest pöördest ja kuni umbes 5000 pöördeni. Seejuures on mõlema diisli keskmine kütusekulu nelikveo ja automaatkäigukasti puhul, see on kõige janusem kombinatsioon, 5,5 liitrit sajale kilomeetrile.

Sõiduomadused on CX-5-l oma 21sentimeetriest kliirensist hoolimata kõige paremas tähenduses sõiduautolikud, kurvilisel käitub see piisavalt vilkalt, maanteel sõidab rahulikult ja stabiilselt ning ebatasasel teel mugavalt. Mitmekettalise siduriga lahendatud nelikveo proovimisvõimalused jäid Austrias napiks, mõne kilomeetri lahtise kruusa järel saab kinnitada tõepoolest kiiret veojõu ümberjagamist telgede vahel, kuid ei enamat.

praegu pakutavatest linnadžiipides üks paremaid, võib-olla isegi kõige parem.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind30 065 €
MootorR-4, diisel, 2191 cm³
Võimsus110 kW (150 hj) 4500 p/min
Pöördemoment380 Nm 1800–2600 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus197 km/h
Kiirendus9,4 s
Kütusekulu6,0/4,7/5,2 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.