Noobelmargid, pange tähele Peugeot’d!
mugavus, kvaliteet, varustus, sõidukindlus suur tühimass, tavamudelist väiksem pakiruum, hind
Peugeot’ hübriid-universaal 508 RXH suudab konkurentsi pakkuda näiteks Audi A4 allroadile.
BMW, Audi, Mercedes-Benz ja Lexus, nende mudeleid tavaliselt ei võrrelda n-ö rahvalike markidega. Kuid piirid on järjest enam ühte sulamas ja Peugeot’ 508-põhine diiselhübriid astub neist eriti hoogsalt üle.
Mis teeb noobelmargist noobelmargi? Muidugi on objektiivsed näitajad: tipptehnika, kvaliteet, materjalid, kuid veelgi tähtsamad on subjektiivsed, tunne, mida on raske sõnadesse panna. No umbes nii, et vein võib ju olla seesama, kuid pole päris ükskõik, kas seda rüübata püstijalabaaris või restoranis.
Nii nagu kogu 508 seeriaga, aga eriti RXH-ga, tabab Peugeot’ aga väga täpselt seda tabamatut. Selles on kvaliteetsed materjalid, tipptasemel koostetöö ja tehnika ning sõidutunne, mis ületab tavalist keskautot. Siiski teeb seda ka hind – Peugeot 508 RXH maksab 42 900 eurot, mis tähendab, et umbes sama palju kui alguses mainitud väiksem allroad. Tuleb lisada, et Peugeot’ hinnas sisaldub palju varustust: silmad-teel näidikust navigatsiooniseadmeni, tekstiili ja naha kombinatsioonist polsterduses kuni 18tolliste valuvelgedeni.
Mõõdame kütusekulu Tallinnas
508 RXH hübriidajam kombineerib 163hobujõulise diiselmootori ja 37hobujõulise elektrimootori ilma nendevahelise igasuguse mehaanilise ühenduseta. Diisli asi on liigutada esirattaid, elektrimootori töö tegeleda tagaratastega, kokkumängu juhib arvuti. Ja teeb seda väga hästi. Nii, et näiteks kruusasõidul (jutt ei ole kiiruskatsest, vaid tavajuhi ootustest, et auto oleks usaldusväärne) käitub see nii nagu ühelt nelikveoliselt ikka ootaks – tõhus abi kiirendustel, loogiline käitumine käänakutel.
Et diisel on ratastega ühendatud kuuekäigulise robotkäigukasti vahendusel, siis täidab elektrimootor veel üht tänuväärset rolli – silub käiguvahetushetked. Kui sedatüüpi käigukastid kipuvad üldiselt käiguvahetustel ebameeldivalt jõnksutama, siis hübriid-508 sõidab sujuvalt.
Juht saab sekkuda hürbiidajami töösse pöördlüliti abil keskkonsoolil – automaatrežiim kombineerib jõuallikaid optimaalseimal moel, ZEV seab prioriteetseks elektrimootori kasutamise, 4wd neljarattaveo ja sport dünaamika.
Hübriidajami eelised avalduvad ennekõike linnaliikluses, kus Peugeot teatab kütusekuluks 4,0 liitrit sajale kilomeetile (maanteel 4,2). Autolehe testiringil Tallinnas, saime väljaspool tipptundi sõites 4,9 liitrit sajale kilomeetrile. Sõitsime nagu ikka üldises liiklusvoos eriliselt „ökotamata”, aga sujuvalt. Erinevus 22,5 protsenti, paljuvõitu. Teisalt on see numbriliselt täpselt sama tulemus, mille saavutas 1,6liitrise diisliga 508 samal ringil mullu (sel juhul oli erinevus tehaseandmetest 9 protsenti), aga 508 RXH on nelikveoline ja peaaegu kaks korda võimsam (112 hj vs. 200 hj).
Rahulik ja mugav
Maanteetempos liigub RXH rahulikult ning kindlalt; ega juhitavusele saa etteheiteid teha ka käänulisel teel, kuid 1,9tonnine tühimass annab endast teatava reaktsioonilaiskusega tunda. Möödasõidud sujuvad vaevata, kiirendusaeg 0–100 km/h 8,8 on piisav. Auklik tee on tavamudelist 5 cm kõrgema kliirensiga (18,4 cm) RXH-le samuti igati vastuvõetav. Sõiduk ei ole vedelalt mugav, vaid meeldivalt progresseeruva vedrustuskäiguga, mis suudab neelata ebatasasusi, kuid väldib lodevust asfaldisõidul. Sõitjateruumi vaiksus väärib märkimist.
Hübriidajam tähendab siiski lisaks suuremale tühimassile veel mõnda miinust, mis puudutavad kasutusomadusi. Kui sõitjateruum on sama avar kui 508 tava-universaalil, siis pakiruum umbes 200 liitrit väiksem (423 l) ja kandevõime sõltuvalt võrreldavast versioonist 60–100 kg napim (410 kg).
peenviimistletud pereauto, mis küünib noobelmarkide tasemele. Hübriidajam nõuab siiski teatavaid kompromisse.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind42 900 € |
MootorR-4, diisel, 1997 cm³ ja el.mootor |
Võimsus147 kW (200 hj) |
Pöördemomentd 300 Nm 1750 ja e 200 Nm 1290 p/min |
Käigukast6käiguline robotkäigukast |
Tippkiirus213 km/h |
Kiirendus8,8 s |
Kütusekulu 4,0/4,2/4,1 l / 100 km |
Hooldevälp20 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |