Mikromootoriga Focus: suur juba enne sündi

säästlik, kolmesilindrilise kohta vaikne ja vibratsioonivaba, mugav vedrustus, juhitavus kallim kui 1,6liitrine Focus, roolitunnetus

Fordi üheliitrise mootori EcoBoost ümber tehti kära juba enne, kui see valmis sai, ja hiljuti valiti see aasta mootoriks. Proovisõidu järel kinnitame, et täiesti teenitult.

Fordil on põhjust uhke olla, sest tavaliselt riisub aasta parimate mootorite valimisel koore BMW, harvem Honda või Toyota. Fordil õnnestus enam kui kümneaastase ajalooga auhind pälvida esmakordselt. Tillukesse kolme silindriga EcoBoosti panustati muidugi ka vääriliselt: mootori ehitamiseks valmis uus tehas maksumusega 200 miljonit eurot ning moodsaid tehnilisi lahendusi võeti kasutusele rohkem kui mõne teise uue auto juures kokku. Üle maailma plaanitakse liitrist EcoBoosti edaspidi paigaldada 1,3 miljonile autole aastas.

Ford Focusest oleme varemgi kirjutanud ja tunnustanud seda kui mugava vedrustuse ning mõnusa juhitavusega krapsakat kompaktset pereautot. Need head omadused on alles ka EcoBoost-Focuse juures, kuid uus mootor lisab plusse veel terve portsu. Esiteks on tegemist Fordi läbi aegade kõige säästlikuma bensiinimootoriga. Seda pakutakse kahes võimsuses: 100- ja 125hobujõulisena ning keskmine kütusekulu on neil kas 4,8 või 5,0 liitrit „sajale”. Ford ise kinnitab, et liitrisest töömahust võetakse välja sama dünaamika nagu muidu 1,6liitrisest.

Proovitud 125hobujõulise variandi kohta kehtib see reservatsioonideta: 1500 mootoripöörde kandis hakkab turbo juba tuntavalt puhuma ja kuigi minek pole kaugeltki sportlik, piisab sellest täiesti ning möödasõidud saab kenasti tehtud. Et need nobedamalt toimuks, oleks mõistlik siiski käik alla vahetada.

Mis aga kõige meeldivam – Fordi kolmesilindriline on vibratsioonivaba ja vaikne, andes sellega silmad ette nii Volkswageni, Nissani kui ka Toyota kolmesilindrilistele. Mootorikatte alla piiludes on küll näha, et töötav mootor väriseb, kuid sõitjateni see ei jõua. Kiirendamisel teeb mootor veidi teistmoodi häält kui tavaline nelja silindriga mootor, seda eriti kõrgematel pööretel, kuid see on siiski tasane ega häiri.

Uutest autodest kirjutades on harva põhjust süveneda jõuallikate ehituse nüanssidesse, ent EcoBoosti puhul tuleb seda teha, sest kes autodest huvitub, leiab siit kindlasti põnevat!

Näiteks on Ford kasutusele võtnud eriti libeda mootoriõli (5W20), mis väidetavalt annab kuni 9% kütusesäästu. Veel pruugitakse kolmekontuurilist jahutussüsteemi, muutuva jõudlusega õlipumpa, elektrilist veepumpa, otsesissepritset ning hammasrihma määritakse mootoriõliga. Viimane võimaldab rihma vahetusvälbaks erakordselt pika 240 000 km või 10 aastat. Lõpuks olla jõuallikas niivõrd keerukas ja kompleksne, et kui selle väntvõlli-kolvigrupiga midagi juhtuma peaks, siis remontimist ette nähtud pole. Mootor vahetatakse välja!

Kui tavaliselt maksavad suurema kubatuuriga mootorid ikka rohkem kui väiksemad, siis nn dowsizing teeb siingi korrektuure. 1,6liitrine Focus maksab vähem kui liitrine EcoBoost. Hinnad algavad vastavalt 13 990 ning 15 680 eurost, 125hobujõulisel versioonil 17 380 eurost. Viimast ei müüda kõige madalama varustustasemega Ambiente, parima varustusega, Titaniumiga, tõuseb auto hind aga lausa 19 140 euroni. Sama raha eest saab juba kaheliitrise Ford Mondeo!

Hea auto sai väga hea mootori! Hinnatundlik klient valib aga edaspidigi 1,6liitrise odavama Focuse.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind19 140 €
MootorR-3, otto, 999 cm³
Võimsus92 kW (125 hj) 6000 p/min
Pöördemoment200 Nm 1400-4000 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalne
Tippkiirus193 km/h
Kiirendus11,3 s
Kütusekulu6,3/4,2/5,0 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.