Jalakäijate kaitseingliga Volvo

stiil, mugavus, ohutusvarustus, ökonoomsus pikematel napib tagaistmel pearuumi

Volvo V40 jätkab margi järjest hoogsamaks muutuva disainikeele lainel, kuid jääb põhiolemuselt siiski Volvoks.

Ütled Volvo, mõtled turvalisus. Jah, muidugi leidub uue V40 turvavarustuses kõik elementaarne ja ka palju sellist, mida selles klassis just igapäevaseks pidada ei saa, kuid üks kõrgub siiski üle teiste. Jalakäija turvapadi. Kui eesmises kaitserauas paiknevad andurid tuvastavad kokkupõrke jalakäijaga, vabaneb kapoti sõitjateruumipoolne lukustus ning avaneb turvapadi, mis osaliselt jääb kerkinud kapoti alla ja osaliselt, umbes kolmandiku jagu, katab esiklaasi. Eesmärk on muidugi löögi pehmendamine ja jalakäija vigastuste vähendamine avarii puhul.

Kõigi turvaseadmete üleslugemine läheks siinkohal pikale, olgu nimetatud mõni: jalakäija tuvastussüsteem, mis sõltuvalt olukorrast kas hoiatab juhti või pidurdab sõidukit automaatselt, varem kiiruseni 30 km/h töötanud tagant otsasõite vältiv (või kui see ei õnnestu, kahjusid kahandav) City Safety tegutseb nüüd kuni 50 km/h-ni, V40 on külgboksi suuteline automaatselt manööverdama, parkmiskohalt välja tagurdamisel abistavad juhti andurid, mis suudavad näha ristiliiklust 30 meetri ulatuses ja mõistagi annavad ohust teada.

Kõik loetletu ei kuulu põhivarustusse, kuid näiteks jalakäijaturvapadi ning City Safety küll. V40 paistab laiemaltki silma oma korraliku baasvarustuse poolest, kattes põhipaketiga enamiku vajadused.

Ennekõike BMW 1. seeria, Audi A3, Mercedes-Benzi A-klassi ning Lexus CT200h-ga konkureeriva V40 hinnad algavad 23 900 eurost. Baasmootoriks on 150hobujõuline bensiinimootor.

Mitu meeleolu

Nii nagu välimuseski kombineerib V40 ka interjööris n-ö klassikalist Volvot uue ja mängulisega. Vahest kõigile uuemate Volvode omanikele tuttav nupupaneel kaardub endiselt sillana armatuurlaualt keskkonsoolile, kuid uue elektroonilise näidikuplokiga võib konservatiivsemad tegelased ka ära ehmatada. Kuid rahu, seda saab seadistada – punastes toonides sportmeeleolu suure tahhomeetri ja sibliva numbrilise kiirusenäiduga sobib tõepoolest vaid tugevatele, kuid leidub ka rahulikumaid teemasid. Näiteks teemade Eco ja Elegance puhul kuvatakse klassikalist osutiga spidomeetrit ning värvipalett on hoopis rahulikum.

Soliidsed materjalid ja eeskujulik koostekvaliteet annavad sõitjateruumile noobelmargile väärilise hõngu. Istmed on äärmiselt mugavad, kuuludes kindlasti klassi tippu. Ruumikuse üle saavad nuriseda pikemat kasvu sõitjad tagaistmel: kui autot katab panoraamkatus, riivab nende pea lage.

335liitrisesse pakiruumi mahutatava saab jagada n-ö kahele korrusele. Seejuures võimaldab „vahelagi” end voltida nõnda, et soovi korral saab pakiruumi ka seinaga sektoriteks jagada.

Pakub sõidurõõmu

Sõiduomadustelt kuulub V40 klassi tippu. Seda saab iseloomustada ühtaegu mugava ja sportlikuna. Kurvilisel teel käitub V40 innukalt, progresseeruvalt töötav vedrustus kontrollib hästi kerekaldeid, samas sahistab see kiirteetempol kindlalt ja stabiilselt. Sõitjateruum jääb vaikseks ka karedal teekattel ning suurel kiirusel. Ebatasane tee ei ole probleemiks, vedrustus suudab konarusi jälgida ning summutada.

Proovitud kaks diiselmootorit – D2 (115 hj) ja D4 (177 hj), ühel neli, teisel viis silindrit – torkavad mõlemad silma madala kütusekuluga, vastavalt tootja andmetele 3,6 ja 4,3 liitrit sajale kilomeetrile. Proovisõiduring 35kraadises kuumuses ja paljuski mägiteedel ei ole piisav selle info kinnitamiseks või kahtluse alla seadmiseks. Mõlemad mootorid on viimistletud käigu- ja akustiliste omadustega, mõlemad suudavad anda V40-le oma võimsus- ja pöördemomendinäitajaid (vastavalt 270 ja 400 njuutonmeetrit) arvestades ootuspärase, st igati piisava dünaamika. Valikusse kuulub veel 150hobujõuline diisel D3 ning bensiinimootorid võimsusvahemikus 150st kuni 254hobujõuni.

Mugav, hea juhitavusega, erakordse turvavarustusega ning stiilne auto. Tõsine vastane nn Saksa kolmikule.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind24 000 €
MootorR-4, diisel, 1560 cm³
Võimsus85 kW (115 hj) 3600 p/min
Pöördemoment270 Nm 1750–2500 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus185 km/h
Kiirendus12,3 s
Kütusekuluk 3,6 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad10
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.