Kallis ja stiilne Gran Coupé

disain, juhitavus, mugavus varustus hind

Viimasel ajal tavatsevad autofirmad nimetada ilusaid sedaane nelja uksega kupeedeks, nii teeb ka BMW oma 6. seeria Gran Coupéga.

Nii või teisiti, olgu kupee või sedaan, 6. seeria Gran Coupé on viimasel aja uudismudelitest üks kaunemaid, hästi õnnestunud proportsioonidega, ühetaegu nii sportlik kui ka soliidne, võhiku silmale tänavapildis märkamatu, asjatundjale puhas rõõm.

Eks kupeede-sedaanide virr-varris mängib rolli tõsiasi, et kaunis disain nõuab ohvreid. Sedaani puhul tehtaks näiteks tagaistme tavapärasest väiksemast pearuumist ja ahtamast pakiruumiavast suurem number kui auto puhul, mille soetamise kümne esimese põhjuse hulgast praktilisust ei leia.

6. seeria Gran Coupe hinnad algavad 83 380 eurost, mis tähendab, et umbes 1000 eurot kõrgemalt kui BMW 7. seerial. Peamised rivaalid, Mercedes-Benz CLS ja Audi A7, alustavad oluliselt madalamalt, esimene 60 360 eurost ja teine 48 200 eurost, kui valida neile baasmudeli 640i-ga võrreldavad mootorid, tõuseb CLS-i hind 64 980 euroni ja A7-l 62 200ni. Varustusnüansse võrreldes võiks täita terve Autolehe, seepärast olgu kokkuvõtlikult öeldud, et 6. seeria Gran Coupé baasvarustuse loetelu on rikkalik, kindlasti mahukam kui rivaalidel.

Mugavaid kohti neljale

Sisemuses hoiab BMW kupeeteemat päevakorral, näiteks ei asu esiistmete turvavöö kinnitus mitte B-piilaril, vaid hoopis istme seljatoel nagu n-ö tavalisel kupeel. Eks stiilsem ole nii, mugavam oleks tavapärane paigutus. Kupeelikult saab esiistmeid seljatoe küljele paigaldatud lüliti abil ettepoole sõidutada, ehkki niisuguse lahenduse järele puudub ju vajadus – tagaistmele võib ju mingis meeltesegaduses pugeda ka esiuksest, kuid loogiline oleks seda teha siiski tagauksest.

Tagaistmel leidub teoreetiliselt kohti kolmele, kuid mugavalt tunnevad end seal kaks sõitjat. Keskkonsool jookseb esiistmete vahelt tagaistmepadjani, ehk et kui keegi keskmisele kohale istubki, peab ta hoidma jalgu harkis. Keskmist kasvu ja lühematele sõitjatele pakub tagaiste piisavalt pearuumi.

Mis puudutab aga kahte esiistet, siis seal ei tohiks kurtmispõhjust leida ka kõige kriitilisem sõitja: need on mugavad ja mõnusalt toekad. Näidikud ja juhtimisseadmed neile, kes BMW-dega ennegi sõitnud, üllatusi ei valmista, seadistusvõimalusi pakub 6. seeria Gran Coupé muidugi palju, kuid nagu teistelgi mudelitel on olulisemad neist toodud otselülitite alla, vähemtähtsateni pääseb iDrive’i kesklüliti kaudu.

Kiire ja ökonoomne

Mootorivalik koosneb kolmest võimalusest, kaks R-6te, üks diislikütust, teine bensiini põletav (vastavalt 640d 313 hj ja 640i 320 hj) ning 450hobujõuline bensiini-V-8, viimast kombineeritakse nii taga- kui ka nelikveoga. Põhivarustusse kuulub kaheksakäiguline automaatkäigukast.

Prooviauto 640d viimistletud maneeridega käib kaasas plahvatuslik dünaamika, sajakilomeetrise tunnikiiruse saavutab ligi 1,9tonnine Gran Coupé 5,4 sekundiga. Käigukast mängib jõuallikaga kokku täiuslikult, vahetades käike kiirelt ja sujuvalt ja järgides juhi valitud programmi prioriteete: kui auto häälestatud maksimaalsele sportlikkusele, töötavad selle nimel nii mootor kui ka käigukast täie pühendumisega, kui kütusesäästule, siis samuti. Muide, keskmiseks kütusekuluks teatab BMW 5,6 l / 100 km.

Niigi ekstraklassist juhitavusele annab oma panuse lisaks nelikroolimine, kiirel kurvisõidul käitub Gran Coupé aktiivselt, reipalt ja vägagi informatiivselt. Manööverdamisel kahandavad pööratavad tagarattad ka pöörderingi. Linnas saab viie meetri pikkuse Gran Coupéga väga mugavalt hakkama. Kuid oma tõelises sõiduvees on auto siiski maanteel: ehkki võimeline reibasteks kiirendusteks, muudab see oma vaikse sõitjateruumi ja stabiilse käitumisega sõidu puhkuseks.

stiilne, hea juhitavusega ja mugav auto, mille hind on konkurentide foonil liiga kallis.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind87 480 €
MootorR-6, diisel, 2993 cm³
Võimsus230 kW (313 hj) 4400 p/min
Pöördemoment630 Nm 1500–2500 p/min
Käigukast8käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus5,4 s
Kütusekulu6,8/4,8/5,5 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.