A-klassi täielik ümbersünd

stiilne, mugav, hästi juhitav eelkäijast vähem praktiline

Ehkki A-klass on nüüdseks 15 aastat vana, ei ühenda uut A-d vana A-ga peale mudeli nime ja Mercedes-Benzi märgi miski.

Öelda, et väikesest pontsakast mahtuniversaalist sai sportlik luukpära, on küll korrektne, kuid ei kirjelda ikkagi piisavalt jõuliselt muutuse ulatust. Sisuliselt alustab Mercedes A-klassiga puhtalt lehelt ja püüab haarata endale jõulisemalt kui kunagi varem Audi A3 ja BMW 1. seeria ostjaid. Ja mitte ainult neid, uus Volvo V40 mängib väikeste noobelautode klassis tugevate trumpidega.

Uue A-klassi atleetlik kujustus pääseb iseäranis tugevalt maksvusele, kui autot katab varustusvõimalustes sisalduv mattvärv. Kuid ka tavapärane värvkate toob disainerite sõnumi kindlalt kohale. Sportlikult luukpäralt ei saa loota sama praktilisust nagu oli mahtuniversaalil, kuid samas pole sellega ka midagi väga hullu lahti. Pakiruum mahutab küll umbes sada liitrit vähem (341 l), kuid tagaistmel leidub ruumi lahedalt ka siis, kui ees istuvad pikemat kasvu inimesed. Endiselt saab tagaistmeid kokku klappida.

Mis puutub sõitjateruumi kujustusse, siis selles leidub Mercedest oluliselt rohkem kui varasemas A-klassis. Ka Comand-kesklüliti leidis tee väikseimasse Mercedesesse. Et mudeliga sihitakse nooremat ostjaskonda, pole pääsu jubinatest, millega saab siseneda Facebooki ja Twitterisse ja mis need kõik olidki. Kiita tuleb kindlasti suurt (diagonaal 14,7 sentimeetrit) ja selget ekraani ning selle klaari navgatsiooniseadme pilti, samuti nutitelefoniga (esialgu iPhone, hiljem ka teised) ühenduvust ja voogesituse võimalust sellest auto helisüsteemi Bluetoothi vahendusel.

Sõidumehe auto

Aga jättes selle Facebooki tilu-lilu, tuleb märkida, et A-klass teeb väga hästi seda, milleks üldiselt autosid kasutatakse. Sõitmiseks, kui keegi peaks olema unustanud. Eriti võlub oma sõiduomadustega A 250 Sport. Asi pole kaugeltki vaid 211hobujõulises bensiinimootoris, ehkki ka see esineb tasemel.

Ees MacPherson-tüüpi vedrustuse ja taga mitmikhooblahendusega A-klass käitub kiirel sõidul elavalt, reageerib roolipööretele ja pedaalivajutustele kiirelt ja otsekoheselt, lastes end juhtida mitte ainult roolipööretega, vaid mängides innukalt kaasa ka pedaalivajutustele. Kui koht vastav, näiteks nagu proovisõidul kasutatud Portorozi lennuväli Sloveenias, võib rooli ja gaasipedaali külglibisemisi sisaldavat kokkumängu nautida vägagi suurel kiirusel.

Rajal hullamisest kahtlemata olulisemaks tuleb lugeda A-klassi õnnestunud tasakaalu mugavuse ja sportliku juhitavuse vahel. A-klass ei ole mitmele esiveolisele kohaselt nürilt-labaselt alajuhitav. Alajuhitav küll, kuid siiski reipa käitumisega, progresseeruva vedrustuskäiguga ja hästi tunnetatav. Ebatasase teega saab A-klass igati hästi hakkama.

Mõistagi leidub autol arvukalt juhiabisüsteeme. Kõigi loetelu läheks pikaks, kuid olgu märgitud avariiennetussüsteem, mis kokkupõrkeohu korral küll annab hoiatussignaali, kuid ise auto pidurdamisega ei sekku.

Suund ökonoomsusele

Mootorivalik järgib mõistagi autotööstuses valitsevat suunda madalamale kütusekulule. Nii arendab väikseim diisel 109 hobujõudu (A 180 CDI), kuid ajab tootja andmetel läbi 3,8 liitri kütusega sajal kilomeetril. Võimsaim diisel pakub 170 hobujõudu (A 220 CDI) 4,3liitrise kütusekulu hinnaga. Seda juhul, kui on kombineeritud seitsmekäigulise topeltsiduriga käigukastiga 7G-DCT. Nende kahe vahele jääb A 200 CDI oma 136 hobujõu ja 4,3liitrise kütusukuuga (kuuekäiguline manuaalkäigukast).

Diislite omadused saab lühidalt kokku võtta kui viimistletud ja dünaamika osas igati vastavad lubatud võimsus- ja pöördemomendinäitajatele. Ka väikseim mootor omab piisavalt muskleid (250 Nm), et kiirendada reipalt ka möödasõitudel ning käitub piisavalt paindlikult, et ei peaks paremat kätt kogu aeg käigukangil hoidma.

Bensiinimootoritega, va eespool nimetatud A 250, kogemused puuduvad, kuid olgu öeldud, et kõik on varustatud ülelaadimise ja otsepritsega. Näiteks A 200 pakub oma 1,6liitrise töömahu juures 156 hobujõudu ja 250 njuutonmeetrit. Keskmiseks kütusekuluks teatab Mercedes- Benz 5,5 l / 100 km.

Uus A-klass jõuab Eestis müügile septmebris, täpset varustus- ja hinnainfot veel ei ole, kuid Saksamaal algavad hinnad umbes 24 000 eurost.

stiilne, mugav ja hästi juhitav väike auto, mida eelmise A-klassiga ei seo miski peale nime. Hinnang on esialgne, sest puudub täpne varustus- ja hinnainfo.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4, diisel, 1796 cm³
Võimsus100 kW (136 hj) 3600–4400 p/min
Pöördemoment300 Nm 1600–3000 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus210 km/h
Kiirendus9,3 s
Kütusekuluk
Hooldevälp25 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.