Kõik ökonoomsuse nimel

kütusekulu, talutav hind, linnakiirusel vaikne maanteel aeglane, häiriv käigukast, diislitest ikkagi kallim

Hübriidajamiga väikeauto Toyota Yaris HSD lubab ületamatut ökonoomsust – vähemalt seni, kui piirduda bensiini põletamisega. Sel on ka ebahübriidilik hind.

'Toyota küsib Euroopa odavaima hübriidi eest 16 990 eurot, mida on auto suurust arvestades paljuvõitu, kuid hübriidtehnoloogiat arvestades vähe: Jazz Hybrid maksab 1800, Auris ja Insight aga üle 5000 euro rohkem, Priusest rääkimata. Pealegi on Yaris HSD päris hästi varustatud (automaatne käiguvahetus, kahetsooniline kliimaseade jms) – kui panna sarnane varustus tavalise bensiinimootoriga Yarisele, ei tuleks see palju odavam. Küll aga palju janusem.

Hübriid-Yaris suudab sajal kilomeetril toime tulla 3,5 liitri kütusega – seda muidugi tehaseandmetel. Tegu näikse olevat kõige ökonoomsema bensiiniautoga turul, kuigi mõnedki diiselmootoriga väikeautod peaksid Yarisest ökonoomsemad olema – ühtlasi odavamad. Küll aga ei saa ükski rivaal vastu Yarise linnakulule 3,1 l / 100 km, mis on vahest tähtsamgi, kuna sellise autoga liigeldakse ju enamasti linnas või asulas.

Kui numbrite poolest tundub Yaris HSD okei, siis seda on ta ka sõites. Alustada tuleb muidugi sellest, et hübriid-Yaris pole sõiduk lõvitaltsutajatele. Tegu on lihtsa tarbeesemega, mis sõites kedagi ei eruta, aga liigub tasa ja targu ühest kohast teise. Elektrirežiimis liikleb see õige vaikselt, bensiinimootori rakendudes samuti sujuvalt – kui aga pressima hakata, muutub mootori hääl ja variaatorkäigukasti talitlusloogika häirivaks. Nii et pigem ikka tasa ja targu.

Vedrustus töötab konarustel väikeauto kohta muljetavaldava väljapeetusega, mis käib auto iseloomuga hästi kokku. Linnas tuleb kasuks Yarise manööverdusvõime ja teadmine, et nii sõitjaid kui ka pagasit mahutab see samapalju kui tavamudel – akukomplekt ei ole kasulikku siseruumi röövinud. Sellest hoolimata leidub Yarisest mahukamaid väikeautosid – ja kokkuvõttes ka paremaid.

hübriidajam ei tee Yarisest maailma parimat väikeautot, küll aga linnasõidul ühe ökonoomsema.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind16 990 eurot
MootorR-4, otto, 1497 cm³ + elektrimootor
Võimsus74 kW (101 hj)
Pöördemoment111 Nm
Käigukastvariaatorkäigukast
Tippkiirus166 km/h
Kiirendus11,8 s
Kütusekulu3,1/3,5/3,5 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.