Jaapani-Peugeot

juhitavus, ruumikus, ökonoomsus valikus puudub automaatkäigukast, üsna kallis

Jaapanis Mitsubishi toodetav Peugeot 4008 ühendab Prantsuse disaini sõsarmudel Mitsubishi ASX-i asjalikkusega.

Ennekõike puudutavad disainimuudatused ASX-ga võrreldes 4008 esiosa. Ei saa öelda, et Peugeot oleks kuidagi parem kui Mitsubishi või vastupidi, küll aga mängib „prantslane” keerulisemate vormidega, mida margi austajad peaksid kõrgelt hindama. Ühtlasi mõjub 4008 Peugeot’ mudelirea loogilise osana, mitte sugugi eksinud Mitsubishina.

Asjaolu, et tegu on siiski Mitsubishi tehase tootega, ei luba Peugeot’l hinnarindel päris-„jaapanlasega” rinda pista ja ega seda üritatagi. 4008 müüakse vaid tippvarustuses, diiselmootori ja nelikveolistena, rõhumata numbrile, mille ette kirjutatakse hinnad alates.

Odavaim 4008 maksab 26 500 eurot, seda viib edasi 1,6liitrine diisel, mis arendab 114 hobujõudu. Põhivarustuse nimekirja saab iseloomustada kui ammendavat. Kalleima eest, kaks versiooni 4008-t ongi, küsitakse 29 900 eurot ning selle panevad sõitma 1,8liitrise diisli 150 hobujõudu.

Kui nõrgemat diislit Mitsubishi valikus ei ole, siis 1,8ne on täpselt sama mootor, mis ASX-il. Varustus on mõlemal rikkalik, kuid mõninagate erisustega. Näiteks saab Peuegot' ostja juurde maksmata eesmised parkmisandurid ja 18tollised valuveljed, mida Mitusbishi tipp-paketis pole, peab aga juurde maksma panoraamkatuse ja Rockford Fosgate'i helisüsteemi eest, mis sisalduvad ASX-i tippversiooni hinnas. Tippvarustuses ASX maksab 3470 eurot vähem kui tipp-4008. Peugeot’ plussiks on pikem, viieaastane garantii Mitsubishi kolmeaastase vastu.

4008-t ei varustata automaatkäigukastiga nagu ka ASX-i ja selle Citroënist õde C4 Aircrossi.

Kolm võimalust

Nii nagu ASX ja Aircross, pakub ka 4008 avarat sõitjateruumi ning piisavalt mahukat (416 liitrit) pakiruumi. Ruumikuse põhjuseid tuleb otsida muuhulgas pikast telgede vahest. See on sama 2670 millimeetrit, mis suuremal 4007-gi (too on omakorda Mitsubishi Outlanderi sõsarmudel).

Sõitjateruumis leidub vähe Peugeot’le üldiselt omast mängulisust, domineerib Mitsubishi praktilisus. Ergonoomikaga on kõik parimas korras, juhikoht ülevaatlik ning üllatusteta. Vanamoeline pole selle kohta päris õige sõna, õigem oleks öelda, et välisdisaini arvestades ehk liiga lihtsakoeline.

Lisaks tavapärasele nupumajandusele paikneb keskkonsoolil pöördlüliti, mille abil muuta 4008 esiveoliseks, lülitada sisse automaatne, vastavalt haardetingimustele veojõudu jagav nelikvedu või lukustada nelikvedu. Viimane on teadagi mõeldud raskematesse sõiduoludesse. 17sentimeetrine kliirens on enamikule linnadžiipide ostjatest küllap piisav.

Reibas ja hästi juhitav

Teesõiduomadustelt kuulub 4008 klassi paremikku, käitub sõiduautolikult ja stabiilselt. Auklikul teel saab hakkama, kuid ei ole siiski nii mugav kui mõni rivaal. Sportlikult madala profiiliga rehvid ning küllalt jäik vedrustus kõiki konarusi välja ei triigi.

1,8liitrine diiselmootor tarvitab Peugeot’ teatel keskmiselt 5,6 liitrit kütust sajale kilomeetrile. Kiirendusaeg 0–100 km/h 11,5 sekundiga ei räägi tegelikult auto dünaamika kohta kogu tõde. Tundub aeglasevõitu, kuid tegelikult pakub 300njuutonmeetrise pöördemomendiga jõuallikas piisavalt rammu, et sooritada reipalt möödasõite ning paindlikkust, et ei peaks liiklema kogu aeg parem käsi käigukangil.

hea juhitavusega ja praktiline linnadžiip, mille valikus võiks olla automaatkäigukast ja hind soodsam.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind29 900 €
MootorR-4, diisel, 1798 cm³
Võimsus110 kW (150 hj) 4000 p/min
Pöördemoment300 Nm 2000–3000 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus198 km/h
Kiirendus11,5 s
Kütusekulu6,0/4,9/5,6 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.