Linnatänavatel tipus

kasutatavus linnas, ruumikus sõiduomadused maanteel

Põgusa uuenduskuuri läbinud Peugeot 107 troonib endiselt tipus seal, kus varemgi – linnasõidus.

Linnasõit ei tähenda muidugi vaid sõitu kui sellist, vaid kõike sellega kaasnevat: parkimist, sõitjate sisenemist-väljumist, poekoti mahutamist autosse jne. Viieukseline 107 mahutab neli inimest üsna mugavalt, suured uksed tagavad hõlpsa pääsu nii eesmisse kui ka tagumisse istmeritta ja pakiruum rahuldab vast enamiku igapäevavajadused linnasõidus.

107 peamine uudis on värskendatud välimus. Kumerama kapoti, valgusdioodiga lahendatud päevasõidutulede, kärgja radiaatorivõre ning kaitseraua kokkumängus moodustub tervik, mis sobib Peugeot’ ülejäänud mudelirea disainiga.

Sõiduomadustes see mõistagi midagi ei muuda. Üheliitrise töömahuga ja kolme silindriga mootor arendab 68 hobujõudu ja annab väikesele, vaid 3,4meetrisele ja 0,9tonnise tühimassiga autole linnaoludes igati korraliku dünaamika. Mootor käitub tähelepanuväärselt temperamentselt ja lõbustab sõitjaid üsna sportliku helitaustaga. Vibratsioonist tühikäigul kolmesilindriline siiski ei pääse.

Maanteel saab 107 samuti hakkama, kuid eriliste naudingute hulka temaga 90 km/h sõitmine ei kuulu. Eriti kui tee juhtub olema ebatasane, seal muutub 107 üsna väsitavaks – mürisemisele lisandub ka raputamine. Peugeot märgib oma pressiinfos, et enamikus majapidamistes teenib 107 teise või isegi kolmanda autona, mis annab põhjust oletada, et maanteesõiduks kasutataksegi mõnd sobivamat.

Linnas on aga 107 oma sõiduvees, väle, mahub peaaegu igale poole, manööverdab hästi ja väikematel kiirustel saab vedrustus ka aukudega rahuldavalt hakkama.

Palju rivaale

Viieukselist 107 müüakse vaid kõrgemas, Active-varustustasemes, mis tähendab, et näiteks konditsioneer sisaldub juba auto 10 600euroses põhihinnas. Raadio tuleb küll eraldi juurde osta, kuid pärast mudeliuuendust on helisüsteem varustatud kahe kõlariga rohkem. Varustusvõimalustest olgu veel mainitud armatuurlauale paigaldatav (ja sealt hõlpsalt eemaldatav) navigatsioonisüsteem.

Rivaalidest 107-l puudu ei tule: näiteks sõsarmudelid Toyota Aygo ja Citroën C1, Volkswagen up!, Škoda Citigo, Seat Mii, Suzuki Alto ja Kia Picanto.

väga hea linnaauto, maanteesõiduks, eriti kui tee ebatasane, ei ole hea valik.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind10 600 eurot
MootorR-3, otto, 998 cm³
Võimsus50 kW (68 hj) 6000 p/min
Pöördemoment93 Nm 3600 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus157 km/h
Kiirendus13,5 s
Kütusekulu5,1/3,8/4,3 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad2
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.