Audi A3: tipus mitmes mõttes

juhitavus, mugavus, disain, mootori ja käigukasti koostöö napp baasvarustus

Uue Audi A3 jõulisemat disaini täiendavad klassi tippu kuuluvad sõiduomadused.

Ehkki välistelt mõõtudelt jäi A3 peaaegu samaks, muutis Audi kujustust tervamaks, erilise aktsendi annab kallutatud C-piilar, kuid atleetlikkuses mängib rolli ka pikem telgede vahe koos lühema eesmise ülendiga.

Pikem telgede vahe mõjutab teadupärast nii sõiduomadusi kui ka siseruumi. Lihtsustatult öelduna tähendab pikem telgede vahe suuremat stabiilsust, mille kõrvalmõjuna tuleb kõne alla auto teatav passiivsus, laiskus, võiks isegi öelda. A3 puhul rõõmustab juhti õnnestunud kompromiss, see käitub maanteel kui klassi võrra suurem auto, liikudes stabiilselt ja pingevabalt, kuid käänulisel teel mängib teega reipalt kaasa.

Tegelikult saab samamoodi iseloomustada kogu vedrustust, see, ees MacPhersoni püstmike ja taga mitmikhooblahendusega, oleks justkui jäik ja pehme ühekorraga. Vedrustus töötab progresseeruvalt, näiteks lubades kerget kallet kurvides, kuid mida rohkem kere kaldub, seda tugevamat vastupanu vedrustus osutab, muutes nii auto juhtimise kurvilisel teel kindlaks ja loogilseks. Roolitunnetus kuulub klassi paremikku.

Juhitavus silmas pidades ei tohi alahinnata A3 vähendatud massi, tänu kergete ja kõrgutugevate materjalide kombineerimisele kahanes see sõltuvalt mudelist kuni 80 kilogrammi. Näiteks prooviauto, 1,8 TFSI S Tronic käigukastiga, tühimassiks oli 1250 kg.

Õnnestunud kokkumäng

1,8liitrine bensiinimootor annab juhi kästusse 180 hobujõudu ja 250 njuutonmeetrit. Tähelepanuväärne, et viimane jaguneb vahemikku 1250–5000 pööret minutis, teisisõnu jätkub mootoril piisavalt jõudu väga erineval kiirusel ja S tronic oskab seda omadust nutikalt ära kasutada, olgu siis eesmärgiks ökonomoomsus, kiirus või nende ükskõik milline kombinatsioon.

Käiguvahetused sujuvad ka äärmiselt kiirelt, mis lubab samuti mootori dünaamilistel omadustel, neid saab vaid kiita, silma paista. Keskmiseks kütusekuluks teatab Audi 5,6 liitrit sajale kilomeetrile.

Prooviauto oli küll esiveoline, kuid sama 1,8st paigaldatakse ka nelikveolisele mudelile. Odavaim A3 tuleb 1,4liitrise (122 hj) bensiinimootoriga, makstes 23 400 eurot, düünamilisim on nimetatud 1,8ne (25 200 eurot manuaalkäigukastiga), säästlikuim 1,6ne diisel (105 hj) keskmise kuluga 3,8 l / 100 km. Võimsam diisel, 150hobujõuline ei jää ökonoomsuses eriti alla nõrgemale – 4,1 l / 100 km.

Mõnusad pisasjad

A3 välisele laiusele lisandus küll vaid 1,2 sentimeetrit, kuid just auto laius on see, mis sisse istumisel märku annab. Nagu istuks klassi võrra suuremas autos, puudub igasugune küünarnukitunne kõrvalistujaga. Esiistmetel leidub ruumi ka kõigis muudes suundades; tagaistme kahel äärmisel istmel pole kah viga, kuid keskmise kasutamine väga ebamugav – kere kesktunnel röövib jalaruumi.

Meelelahutus- ja infosüsteemi MMI pöördlülitit täiendavad otseteenupud, valikute nägemiseks vajalik ekraan sõidab välja armatuurlauast ning on sõidu ajal hästi jälgitav. Mõnusaks osutub võimalus timmida venitlatsioonisüsteemi düüside õhujuga kas laiemaks ja n-ö pehmemaks või kitsamaks ja intensiivsemaks.

Varustusloogika on Audile tavapärane: esmavajalik sisaldub baaspaketis, kuid erisoove saab rahuldada neljale A4 lehele mahutva loetelu abil. Erisoovideks liigituvad näiteks istmesoojendused, kiirushoidik, vihmaandur jpm.

hea juhitavusega ja mugav auto, õnnesunud disainiga nii seest kui ka väljast, kuid baasvarustuses rahuldab vaid vähenõudlikku ostjat.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind26 950 €
MootorR-4, otto, 1798 cm³
Võimsus132 kW (180 hj) 5100–6200 p/min
Pöördemoment250 Nm 1250–5000 p/min
Käigukast7käiguline robotiseeritud käigukast
Tippkiirus232 km/h
Kiirendus7,2 s
Kütusekulu7,0/4,8/5,6 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad7
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.