Golfi ülemvõim jätkub

mugav, vaikne, säästlik, kvaliteetne, sõiduomadused veidi liiga konservatiivne nii seest kui ka väljast

Asjata ei räägita nn Golfi-klassist: ka uus, seitsmenda põlvkonna auto näitab konkurentidele ette, kuidas kõike õigesti teha.

Iseenesest ei peaks keegi üllatuma, et Golf VII võetakse vastu kiiduavalduste saatel. On ju praegune mudel igati hästi õnnestunud ning senini konkurentsivõimeline. Mõelge see nüüd igas aspektis paremaks ja tulemus ongi nagu oodatud: enam-vähem maksimumpunktide vääriline.

Eriti säästlik

Kui juba novembri lõpus Eesti turule jõudvale uuele Golfile midagi üldse ette heita, siis liigset konservatiivsust. Nagu viimase aja Volkswagenite puhul ikka, disainilt ei maksa üllatusi oodata ei auto sees ega väljas. Mitte-asjatundja võib praeguse ja järgmise mudeli lihtsalt omavahel segamini ajada. Ei aita madalam ja pikem kere, terav triip küljel või veidike kurjem nägu.

Rohkem huviväärset pakub see, mis pleki alla peidetud: näiteks on Golf läbi teinud kerge kaalulanguse ning on sõltuvalt versioonist kuni 100 kg kergem kui Golf VI. See aitab säästa kütust ning parandada sõiduomadusi. Kunagi mõõtsime ühel 115 hj auto testimise käigus kiirendust nii kahe kui ka kolme inimesega autos, esimesel juhul oli 0–100 km/h aeg natuke üle 10 ja teisel 11 sekundit. Nii et seda sajakilost võitu ei maksa sugugi alahinnata.

Seda enam, et igasuguste säästu-näitajatega paneb Golf tõesti imestama, näiteks lubatakse tavamudelitest hiljem jõudvale BlueMotion säästuversioonile keskmiseks kütusekuluks vaid 3,2 liitrit saja kilomeetri kohta ning CO2 näiduks 85 g/km – tulemused, millele ei saanud mõne aasta eest veel hübriidautodki lähedale. 1,4liitrine TSI (140 hj) lülitab võimalusel – kui jõudu eriti tarvis pole – oma neljast kaks silindrit välja ning saab keskmiseks kuluks vaid 4,7 liitrit / 100 km (ACT – automatic cilinder deactivation). Alguses kuuluvad mootorivalikusse erinevas võimsuses 1,2 TSI-d ja 1,4 TSI-d, diislid on 1,6- ja kaheliitrised. Seega vabalthingavaid jõuallikaid ei pakuta enam üldse! Hiljem lisandub muidugi ka GTI, samuti lubatakse järgmise aasta lõpus elektrilist eGolfi. Proovida saime tippmudeleid: kaheliitrist diislit ja mainitud silindrite deaktiveerimissüsteemiga TSI-d.

Nagu kõrgema klassi auto

Golfi sõitjateruumi kvaliteeti on juba aastaid teistele eeskujuks seatud, VII põlvkond viib selle uuele tasemele. Ülitäpne viimistlus, soliidne kujustus, pehmed materjalid ja küllalt ruumi. Tipp-Golfis istudes võib seda vabalt pidada nooreks esindusautoks, kõrgema segmendi autoks igal juhul. Viietolline puutetundlik ekraan kuulub põhivarustusse (suurema saab lisaraha eest) ja keskkonsool on natuke juhi poole pööratud. Veidi on mängitud ka juhtseadmete paigutusega: käigukang varasemast kõrgemal, pedaalid teise koha peal jne. Jutt on kena ja ega seda vaidlustada oska, kõik on omal kohal nagu peab!

Pikem telgede vahe tähendab rohkem jalaruumi tagaistujatele, seda on piisavalt ka pikkadele. Pakiruum kasvas 30 liitri võrra 380 liitrini, lisaks paarile muule nutikale lahendusele leiab sealt hoova, millest tõmmates liigub põhja alt välja haagisekonks – selle monteerimiseks ei pea käsi määrima, jalaga lükates liigub see jälle peitu tagasi. See on muidugi lisavarustus.

Pakutakse nii tava- kui ka seatavat vedrustust, roolivõimendi on elektriline. Golf sõidab igal juhul väga hästi – mugavalt, kuid täpselt ja on sedavõrd hästi tasakaalus, et kurvilisel teel kisuvad kiirused väga suureks, enne, kui rehvivilinat kostma hakkab. Baasvarustusse on lisatud elektriline diferentsiaalilukustus XDS, mis sõidukindlust parandada aitab.

Baasmudel odavam, teised kallimad

Nii TSI-d kui kaheliitrine diisel on läbinud uuenduskuuri. Bensiinimootorid on kahtlusteta tipptase ning 1,4liitrise 140 hj annavad Golfile lennukuse, mille üle oleks eelmisel sajandil uhked olnud GTI-dki, uimastest Golf III GTI-dest rääkimata. Lisage siia suurepärane juhitavus ning Eesti tingimustes jätkub selle Golfi kiirusomadustest enam kui küll. VW kaheliitrine diisel pole varem proovitud autodel (Passat, CC, Touran, Tiguan) erilist muljet jätnud – mitu konkurenti teevad selles mõõdus diislit paremini. Nüüd on juurde leitud jõudu, käiguühtlust parandavad tasakaalustusvõllid – ning tulemus on parem. Kuid märksa odavama soetushinna juures tasub kindlasti proovida 1,6liitrist diislit. See on enamikule enam kui piisav.

Uue Golfi baashind on mõnesaja euro võrra langenud: 15 984 euroni, kuid muudel juhtudel natukene tõusnud. See-eest on küll ka veidi baasvarustust lisandunud (näiteks mainitud XDS).

Golf VII suudab oma ühtlaselt kõrgel tasemel omadustega veenda ka neid, kellele Golfi fenomen siiani mõistmatuks on jäänud. Kindel ostusoovitus!

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind22 845 €
MootorR-4, bensiin, 1395 cm³
Võimsus103 kW (140 hj) 4500–6000 p/min
Pöördemoment250 Nm 1500–3500 p/min
Käigukast7käiguline DSG-käigukast
Tippkiirus212 km/h
Kiirendus8,4 s
Kütusekulu4,7 l / 100 km (ACT-ga)
Hooldevälpvastavalt näidikule
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.