Diislimuusika

kiirus, ökonoomsus, juhitavus, mootori hääl hind

Selles, et 381hobujõulise diiselmootoriga BMW M550d xDrive on kuratlikult kiire, pole põhjust üllatuda. Küll aga hääles, mida selle reaskuuene kuuldavale toob.

Kui sõita rahulikult, siis hääle mõttes autol mootor justkui puuduks, kui vajutada kõvemini gaasipedaali, vallandub kõla, mis teeks au igale bensiini põletavale V-8le. Mahlakas möire, kuhu pööretepiiriku lähedale jõudes lisandub vana rokipeeru kärinat.

740njuutonmeetrise pöördemomendiga diisli kolmeliitrist töömahtu täiendavad kolm turbot, mille koostöö on häälestatud nii peenelt, et veojõudu paiskab jõuallikas neljale vedavale rattale ühtlase joana. Ei mingeid viivitusi, ei mingeid ootamatuid rapsakaid. 4,7 sekundiga paigalt „sajani” nagu muuseas.

Muidugi pakub BMW juhile kõiki võimalusi muuta sõit suursündmuseks. Üks neist on valida programm nimega sport pluss, mis tõmbab auto lihased viimaseni pingule. Kaheksakäigulisel automaatkäigukastil pole enam esiplaanil lülituste sujuvus, vaid kiirus, mootor tegutseb vaid ühe eesmärgi nimel, viia peaaegu kahetonnist sedaani edasi nii kiiresti kui võimalik, unustades ökonoomsuse. Stabiilsuskontroll tõmbub muidugi tagasi.

Suure massi „peitmine” õnnestub BMW-l üsna hästi, muidugi ei paku 5. seeria sportautolikku vilkust, kuid ei ole ka tuimalt passiivne. M-häälestusega vedrustus töötab kiirel asfaldisõidul perfektselt, auklikul ei pääse raputamisest ka mugavusseades.

BMW teatel kulutab M550d xDrive keskmiselt 6,3 liitrit kütust sajale kilomeetrile. Põgus proovisõit ei võimalda neid andmeid kinnitada ega ümber lükata. Küll aga öelda, et arvestades võimsust, on tegu tõepoolest säästliku autoga.

Sõitjateruum ei erine põhijoontelt n-ö tavalisest 5. seeria BMW omast, vaid mõned M-logod, läbipuuritud kattega jalatugi ja veel nipet-näpet on seatud sportlikkust rõhutama.

82 810 eurot maksvast BMW M550d xDrive’ist leidub 5. seeria hinnakirjas vaid üks kallim mudel, see on M5, mille eest küsitakse 101 200 eurot.

sportlik sedaan, mis on võimsust arvestades väga ökonoomne, kuid kallis.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind82 810 eurot
MootorR-6, diisel, 2993 cm³
Võimsus280 kW (381 hj) 4000–4400 p/min
Pöördemoment740 Nm 2000 - 3000 p/min
Käigukast8käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus4,7 s
Kütusekulu7,1/5,8/6,3 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad10
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.