Kõige universaalsem Cayenne
kiirus, võimsus, kütusekulu, universaalsus kallis nagu rivaalidki
Kahe turboga varustatud V-8-diiselmootor teeb Porsche Cayenne’ist eriti universaalse sõiduvahendi. Tahate sportautolikku kiirendust, palun! Tahate vedada, 3,5tonnist haagist, palun!
Öelda, et 4,2liitrine jõuallikas annab juhi kasutusse 382 hobujõudu ja 850 njuutonmeetrit, on faktiliselt täpne, kuid ei peegelda kõiki selle mootori iseloomuomadusi. Supediisliga Cayenne suudab olla vagur nagu luksusdžiibile kohane – mugav ja vaikne ning samas kihutada ja möirata nagu sportautole paslik.
Muutuse esilekutsumiseks pole tarvis teha muud, kui parempoolne pedaal põhja suruda, peaaegu kuuldamatult toimetanud diisel laseb kuuldavale vaid V-8le omase möiratuse, ei mingit „diisli häält”, see kõla tuleks kui suure töömahuga bensiinimootorist, mahlane ja veidi kärisev, ning lendab edasi kui katapuldist lastu.
0–100 km/h ajaks teatab Porsche 5,7 sekundit, kuid sellest veelgi muljetavaldavamalt kukuvad Cayenne S Dieselil välja möödasõidukiirendused. Keskmiseks kütusekuluks märgib tootja 8,3 liitrit sajale kilomeetrile.
Veojõud suunatakse neljale vedavale rattale kahekskäigulise automaatkäigukasti kaudu, mis mängib mootoriga väga täpselt kokku – töötab sujuvalt, aga samas kiirelt ning oskab ülekandeid valides seada vastavalt vajadusele esiplaanile ökonoomsuse või dünaamika.
Mitmekettalise siduri vahendusel jagab nelikveosüsteem veojõudu esi- ja tagarataste vahel sõiduoludele vastavalt. Teemaks ei ole vaid parima haarde tagamine näiteks kohaltvõtul või sõidul libedates oludes, nelikveosüsteem ütleb oma sõna sekka ka juhitavuse parandamisel reguleerides veojõudu kurvides.
Tulemuseks on 2,2tonnise tühimassi üsna osav ära peitmine. Ei saa öelda, et Cayenne liiguks sõiduautoliku nõtkusega, seda kindlasti mitte, kuid massi arvestades siiski üllatavalt elavalt. Täismass, on muide 2935 kilogrammi ja sappa võib haakida veel ka 3,5tonnise haagise.
Sõitjateruumi ja kõige muu osas on S Diesel nagu Cayenne ikka, sellest on Autoleht varem kirjutanud. Ehk et luksuslik, ruumikas, nupurohke juhikoha ning eeskujuliku koostekvaliteediga.
Cayenne’i hinnakirjas kuulub S Diesel keskmike hulka, makstes 78 100 eurot. Võrdluses rivaalidega jääb ülidiisiliga Cayenne kah keskele: näiteks BMW X5 M50d (381 hj) eest küsitakse 85 070 eurot, Audi Q7 4,2 TDI quattro (340 hj) maksab 71 500 ja Mercedes-Benz ML 500 4MATIC (408 hj) 82 176 eurot.
Cayenne S Diesel ühendab õnnestunud moel maastikauto praktilisuse sportautoliku dünaamikaga.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind78 100 eurot |
MootorV-8, diisel, 4134 cm³ |
Võimsus281 kW (382 hj) 3750 p/min |
Pöördemoment850 Nm 2000 - 2750 p/min |
Käigukast8käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus252 km/h |
Kiirendus5,7 s |
Kütusekulu10,0/7,3/8,3 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |