Sportauto seitsmeks päevaks nädalas

stiil, ajalugu, juhitavus, kiirus, igapäevane kasutatavus hind

Võimalik, et uusim Porsche 911 Carrera 4 on seninähtuist parim igapäevaauto ja sportauto sümbioos. Neli mudelinimes viitab nelikveole, mis ongi 911 puhul värskeim uudis.

Muutus, mille 911 teeb läbi, kui lülitada see tavasõidurežiimilt kõige sportlikumale programmile, on tohutu. Sport plussi, nii seda, ütleme, kiiruskatserežiimi nimetatakse, pruukimine teeb tavalise tänavasõidu sedavõrd ebamugavaks, et kui alguses tundub undamine ja paukumine ehk isegi huvitav, siis varsti sirutub käsi leebema programmi järele. No mis mõte on loksuda läbi linna esimese käiguga mootor kusagil 6000–7000 pöördel kisendamas?!

Kui aga päriselt sõiduks läheb, vahemärkusena, et 911-ga ikka päriselt lõbus oleks, tuleb tõesti kiiresti sõita, siis midagi paremat kui sport pluss ei ole võimalik tahta. Kahe siduriga seitsmekäiguline käigukast (PDK) laseb kuuesilindrilise boksermootori 350 hobujõul ja 390 njuutonmeetril särada parimal moel. Vahetab käike kiiresti, allalülitustega kaasneb nn vahegaas, juht tunneb kõigi meeltega, et auto soovib kiiresti ja väga kiiresti sõita ja mängib suurima rõõmuga mängu kaasa. Meeleolu loob mahlakas mootorihääl, mis kuklakarvu püsti tõstvatele karjatustele kiirendustel, lisab helipilti gaasipedaali järele laskmisel mõnused popsatused.

Oskab ka kütust säästa

Kui juhil peaks jääma selleks aega, siis võib ta armatuurlaua ekraanilt jälgida, kuidas nelikveosüsteem veojõudu ümber jagab. Tagamootoriga 911 on nelikveolisena vägagi hästi tasakaalus, mitmekettaline sidur suunab veojõudu esiratastele kui seda tarvis, elektroonika hoolitseb peenlihvi eest, ning auto käitub kurvilisel teel reipalt ja aktiivselt. Prioriteediks on siiski tagarattad nii et klassikalise sportauto sõidutunne säilub sajaprotsendilselt.

0–100 km/h teeb PDK-ga 911 Carrera 4 4,7 sekundiga, kui kasutada stardiabi (launch control), siis paiskub 1430kilogrammise tühimassiga sportauto sajakilomeetrise tunnikiiruseni 4,5 sekundiga.

Kui kiiruskatserežiimis häälestati vedrustus kiireks asfaldisõiduks, mis tähendab, et väga jäigaks, siis igapäevakasutuseks tasub pinged maha võtta ja 911 saab päris edukalt hakkama ebatasase teega. Kihutamisel käratsenud mootor langetab programmivahetusel tuure ja käitub taltsalt nagu tavasõite tehes kohane ja käigukast, mis sportides lausa virutas käike sisse, leebub, hakkab toimetama sujuvalt ja seab esiplaanile hoopis kütusesäästu.

Võrreldes eelkäijaga on nelikveolised 911-d kuni 16 protsenti säästlikumad. Näiteks tarvitab topeltsiduriga Carrera 4 kupee keskmiselt 8,6 liitrit bensiini sajale kilomeetrile. Üks meetod selle saavutamiseks on PDK puhul vabakäigu kasutamine st, et teatavaid sõidulõike saab läbida mootori tühikäigu kütusekuluga. Porsche teatel säästab niiviisi kuni liitri kütust sajal kilomeetril.

Maksab natuke alla 100 000 euro

Kui sõitjateruum on nagu 911-l ikka (tagaveolist proovis Autoleht talvel ja lugu on leitav veebist) ehk et stiilne ja sportlikuks sõiduks sobiv. Ka selles osas teeb Porsche sportlikkuse ja argikasutatavuse vahel mõistlikke kompromisse, näiteks iste lubab vajalikul informatsioonil jõuda juhini ja pakub korralikku külgtuge, kuid võimaldab samas mugavat sisenemist-väljumist. Sportautode mõõtkavas, olgu igaks juhuks lisatud.

Väliselt eristavad aga nelikveolist tagaveolisest näiteks laiemad tagarattakoopad (ka rööbe on laiem, tavamudelil 42, S-il 36 mm võrra), samuti eriline valguspaneel auto tagaosas ning mustad liistud lävekarpidel.

Mõistagi maksab nelikveoline mudel tagaveolisest enam, näiteks saab 911 Carrera Coupe soetada 88 600 euro eest, 911 Carrera 4 Coupe maksab 98 200 eurot.

kallis, kuid samas väga hea sportauto ja igapäevaauto kombinatsioon.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind101 740 €
MootorB-6, otto, 3436 cm³
Võimsus257 kW (350 hj) 7400 p/min
Pöördemoment390 Nm 5600 p/min
Käigukast7käiguline robbotkäigukast
Tippkiirus283 km/h
Kiirendus4,7 s
Kütusekulu11,7/6,8/8,6 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.