Dacia Sandero – Eesti odavaim auto

Lisaks hoopis moodsamale kujustusele sai uus Dacia Sandero juurde hulga varustust, millest osa läheb kaugemale kui odavautolt ootaks ning valikusse lisandus tipptasemel turbomootor.

Sandero baashind jäi endiselt odavaks – 7790 eurot tähendab, et tegu on odavaima Eestis müüdava uue autoga. Olgu täpsustuseks lisatud, et ülejärgmisel leheküljel tutvustatava Dacia Logani hind Eestis ei ole veel teada, kui aga võrrelda Sandero ja Logani hindu Prantsusmaal, võib arvata, et viimane tuleb veel odavam.

lmselt ei arva keegi, et 7790 euro eest saab varustusnimekirjast leida kulda ja karda, kuid tegu ei ole ka päris lageda sõidukiga. Tasub märkida, et ka odavaima sõiduki juhti aitavad ohuolukorras stabiilsuskontroll ja pidurdusassistent (suurendab hädapidurdusel automaatselt rõhku süsteemis) ning sõitjaid kaitsevad avarii korral neli turvapatja.

Mugavus- ja lõbustusvarustust odavaima auto nimekiri ei sisalda, küll aga saab seda kallimatele. Võimalustesse lisandus näiteks kiirushoidik, mida säästuautole varem ei pakutud, ja puutetundliku ekraaniga info- ja meelelahutuskeskus.

Uut, kolme silindri, 0,9liitrise töömahu ja turboga bensiinimootorit saab koos kõrgeima varustuspaketiga, milles sisaldub näiteks konditsioneer, Bluetooth-ühendusega helisüsteem, soojendusega küljepeeglid ja üht-teist veel. Odavamad Sanderod tulevad 1,2liitrise, 75 hobujõudu arendava bensiimootoriga. Diislite hinnad, neid kuulub valikusse kaks, 75 ja 90 hobujõudu, algavad 10  490 eurost.

Säästlik mootor

Kolme silindriga 90hobujõuline bensiinimootor sobib Sanderole suurepäraselt, see on oma 135njuutonmeetrise pöördemomendiga piisavalt särtsakas ja keskmise kütusekuluga 5,2 liitrit sajale kilomeetrile vägagi säästlik. Mootor töötab viimistletult ning käitub temperamentselt, Sandero sõidab tänu temale oluliselt lustlikumalt kui ühelt säästuautolt ootaks.

Vedrustuse häälestus seab esiplaanile mugavuse, kehvadel teedel esineb Sandero veenvalt, paremini kui paljud sama klassi kallimad autod. Medali teisel küljelt leiame aga ebamäärasuse asfaldil ja üsna tagasihoidliku roolitunnetuse. Täiustatud müraisolatsioon tähendab, et Sandero on üsna vaikne.

Sõitjateruumi lisati panipaiku, samuti parandati juhikoha ergonoomikat. Rooli saab reguleerida siiski vaid kõrguses ja nurisemiseks annab põhjust ka liiga lühike juhiistme padi. Ka tagaistmel võiks olla rohkem põlveruumi. Mis puutub materjalidesse, siis tuleb märkida, et Sanderos ohtralt kasutatud kõva plast näeb silmale siiski üllatavalt meeldiv välja. Pakiruum mahutab 320 liitrit ning võimalus suurendada seda kahes osas allaklapitava tagaistme seljatoe võrra kuulub standardvarustusse.

Väga hea hinnaga auto, mille uuel versioonil on täidetud varasema põlvkonna puudujäägid turvavarustuses. Auto peaks eriti hästi neile, kel palju sõitmist kehvadel teedel. Auto hinnast johtuvalt ei saa esitada väga kõrgeid nõudmisi viimistlusmaterjalidele.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind10 290 €
MootorR-3, otto, 898 cm³
Võimsus66 kW (90 hj) 5250 p/min
Pöördemoment135 Nm 2500 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus175 km/h
Kiirendus11,1 s
Kütusekulu6,7/4,3/5,2 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad4
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.