Vana välimus, uus auto

Uus Kia Sorento näeb välja, nagu polekski seda muudetud. Tegelikult on tuttava kesta all peidus palju uut.

Kia Sorento jagab tehnikat Hyundai Santa Fe’ga ja kui viimase mudelivahetus tõi ka täiesti uue väliskuju, siis vaid kolme aasta vanuse Sorento puhul piirduti väheste visuaalsete muudatustega. Äratuntavamalt on ees kitsam ja sujuvama joonega iluvõre ja laternad, vanast erinevad ka tagatuled. Ent külgprofiil ja üldilme on varasemaga väga sarnane, seega ka natuke kohmakas – märksa tagasihoidlikum kui näiteks Sportagel või Optimal – ning kokkuvõttes ehk liialt ameerikalik. Mis pole ka imekspandav, sest Sorento põhiturg Ameerika ju ongi.

Ometi tehti auto täiesti uuele platvormile ja kuigi näiteks vedrustuse põhikonstruktsioon jäi samaks, timmiti seda mitmeti parema mugavuse ja juhitavuse nimel, roolisüsteemis võeti kasutusele elektriline võimendi ja teistelt Kiadelt-Hyundaidelt tuntud rooli jäikuse reguleerimine juhi juures asuvast nupust.

Kohti võib olla kuni seitse (kolmas istmerida on lisavarustuse hulgas hinnaga 1000 eurot), tagumistesse ridadesse on grammi võrra ruumi juurde võidetud. Proovisõiduauto oli viiekohaline ning pakkus nii sõitjatele kui ka pakiruumis avarust enam kui küllaldaselt. Pakiruumi põhja all asuvad veel praktilised mahukad panipaigad.

Uuel armatuurlaual hakkab moekatest lahendustest esimesena silma täiselektrooniline spidomeeter – kõike muud näidatakse traditsiooniliste seieritega, kuid spidomeeter on võetud kui arvutimängust. Keskkonsoolil asub nüüd puutetundlik ekraan, mis baasmudelil on küll natuke väikesevõitu, kuid parema varustustaseme juures juba suurem. Talvesõidu muudavad mõnusamaks roolisoojendus ja neli istmesoojendust baasvarustuse seas.

Eestis on ainsana valikus 2,2liitrise diiselmootori ja automaatkäigukastiga nelikveoline Sorento.

Nagu linnadžiipide seas juba päris tavaline, veavad sel tavaoludes ainult esirattad, tagumised lülituvad tööle läbilibisemise korral. Küll saab Sorentol nelikveo kiiruseni 40 km/h lukustada.

Heal teel on Sorento üsna ootuspärane – mugav ja rahulik – ning siledal-sirgel maanteel sujub sõit kindlalt, stressivabalt ja vaikselt. Kiirustamist vedrustus aga eriti ei salli, abiks pole ka tuim roolisüsteem. Libedal häirivad üliaktiivsed juhiabilised: kui tuvastatakse libisemine, võtab auto hoo kohe tükiks ajaks täiesti maha. Õnneks saab stabiilsuskontrolli soovi korral ka välja lülitada ja nii ka paksemast lumest tõhusamalt läbi tungida või nobedamalt kohalt saada. Pehmepoolne vedrustus on aukudes üllatavalt rabe: sügavamad augud ning ristipraod teel kanduvad sõitjateruumi teravamalt, kui seda tüüpi autolt ootaks.

Vedrustusest harmoonilisemalt on õnnestunud diiselmootor. Selle pöördemomendist jätkub igaks olukorraks, ka on varasemaga võrreldes vähendatud kütusekulu ja heitmenäitajaid. Keskmiseks kuluks lubatakse 6,7 ja maanteel 5,4 liitrit saja kilomeetri kohta. Praktikas peaaegu uus auto selliseid numbreid küll näidata ei suutnud: maanteel sai hakkama 6,6–7 liitriga ja keskmine kippus pigem 10 lähedale, olgugi et Eco-režiim oli kogu aeg sees ja sõidustiil rahulik. Suvel ja sissesõidetud mootoriga saaks tõenäoliselt paremaid tulemusi.

Samal moel nagu mootorivaliku puhul tehakse ostjate elu lihtsaks varustuse valimisel, pakutakse ainult kaht varianti. Rohkelt mugavus-turvalisusseadmeid sisaldavad mõlemad ja see tähendab paraku, et soodsa hinnaga Sorentot osta pole võimalik. Baasmudel Sorento EX maksab 34 990 eurot, TX toob muu hulgas lisaks panoraamkatuseluugi, ksenoontuled, 19tollised veljed ja mitu juhiabisüsteemi, hind kerkib aga krõbeda: 40 990 euroni. Diiselautomaatlinnadžiipe saab tükk maad odavamalt, seejuures ka seitsmekohalisi!

Mahukas ja hea varustusega linnadžiip, mille peamised puudused on vähesed valikuvõimalused ja kõrge hind.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind34 990 €
MootorR-4, diisel, 2199 cm³
Võimsus145 kW (197 hj) 3800 p/min
Pöördemoment421 Nm 1850–2500 p/min
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus190 km/h
Kiirendus9,9 s
Kütusekulu8,9/5,5/6,8 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.