Kas reipusest piisab?

Hübriidajamiga Volkswagen Jetta pakub särtsakamat sõitu kui teised sama klassi hübriidid.

Jetta Hybrid liidab omavahel 150hobujõulise turboga bensiinimootori ja 27hobujõulise elektrimootori, hübriidsüsteemi väljundvõimsuseks on 170 hobujõudu. Reipa mineku „põhisüüdlasteks” saab arvata ülelaadimisega mootori ning kärmelt toimetava seitsmekäigulise kahe siduriga käigukasti (DSG). 0–100 km/h teeb hübriid-Jetta 8,6 sekundiga. Ühtlasi tuleb lisada, et tegemist on võimsaima mudeliga Jetta versioonide valikus.

Mõistagi ei ole kärme minek esimene põhjus, miks hübriid soetada, küllap tõuseb enamiku jaoks tähtsamaks siiski kütusekulu, mis Volkswageni teatel on 4,1 liitrit sajale kilomeetrile. Proovisõidul Genfi ümbruses muu liiklusega samas tempos (veidi maanteed, rohkem väiksemaid teid ja linnakesi), kujunes keskmiseks kuluks 6,5 liitrit sajale kilomeetrile. Teisisõnu: paljuvõitu.

Sellest hoolimata on Jetta hübriidiga mõnus sõita, vedrustus töötab konkreetselt, olemata seejuures liiga jäik, sõitjateruum on vaikne ning rammu möödasõitudeks leidub piisavalt. Kohaltvõtu eest hoolitseb enamasti vaid elektrimootor, sisepõlemismootor liitub sujuvalt, vähem kui pooleteisetonnine tühimass lubab nautida ka käänulist teed.

Küll aga tuleb juhil, kes harjunud auto hoogu korrigeerima lihtsalt jala gaasipedaalilt võtmisega, õppida rohkem pidurit kasutama. Hübriid-Jetta püüab kasutada maksimaalselt liikumisenergiat ning lülitub vabakäigule, ehk et aeglustus pole kuigi tugev.

Lõpuni ei saa rahule jääda ka piduripedaaliga, selle pakutav tunnetus võiks olla parem, töö progresseeruvam. Sama märkuse saab teha tegelikult mitmete teiste autode kohta, kus kasutatakse pidurdusenergia salvestamist nagu Jettal.

Lühiajaliselt, kuni kaks kilomeetrit kiirusega kuni 70 km/h, saab hübriid-Jettat kasutada ka kui vaid elektriautot. 35,8 kilogrammi kaaluva akupaki mahutavus on 1,1 kWh.

Teistmoodi näidikud

Sõitjateruum erineb tava-Jettast üsna vähe. Ruumi pakub Jetta endiselt lahedalt, akupakk ja muud hübriidajami agregaadid ei ole lõivu nõudnud.

Näidikuteplokis asendab tahhomeetrit näidik, mida Volkswagen kutsub Power meter, maakeeli võiks see kõlada näiteks energiamõõdikuna. Selle osuti näitab aku laadimist, ökonoomset sõidustiili või siis suuremat energiakasutust, võimaldades juhil oma tegevust soovi ja võimaluse korral korrigeerida. Helisüsteemi ekraanilt saab aga tulpdiagrammide abil jälgida, kui suure osa sõidust läbis auto vaid elektrit kasutades.

Küll aga nõuavad akud oma osa pakiruumi kasulikust pinnast. Siiski jääb see kasutatavaks, kuid tavamudelist väiksemas mahus.

Hind üle 30 000 euro

Auto esitlusel öeldi välja ka hind Saksamaal: 31 300 eurot. Hinda, millega maikuus Eestisse jõudvat autot siin müüma hakatakse, pole veel teatatud. Saksamaa turu kohta käiv info räägib piisavast varustusest juba baastasemel, hinnas sisalduvad nii kliimaseade kui tasemel helisüsteem.

Peamise konkurendina mainib Volkswagen Toyota Priust, mille hübriidajam on küll tagasihoidlikuma võimsusnäitajaga (136 hj), kuid auto ise ka odavam – 28 370 eurot – ning väga hea varustusega. Võib aga arvata, et lisaks Priusele ja mitmele teisele hübriidile saavad hübriid-Jetta konkurentideks, ja võib-olla kõige tugevamateks konkurentideks, sama margi turbodiislid – näiteks kõrgeimal varustustasemel, 140hobujõulise mootori ja DSG-käigukastiga Passat maksab 30 971 eurot ja tarvitab keskmiselt 5,2 liitrit kütust sajal kilomeetril.

Reipa minekuga hübriid, kuid kütusesääst võrreldes diiselmootoriga on küsitav.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindteadmata
MootorR-4, otto, 1395 cm³ ja elektrimootor
Võimsus125 kW (170 hj)
Pöördemoment250 Nm 1500–3500 p/min
Käigukastseitsmekäiguline robotkäigukast
Tippkiirus210 km/h
Kiirendus8,6 s
Kütusekulu4,4/3,9/4,1 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.