Hullumeelne geenius

557hobujõuline Mercedes-Benz GL 63 AMG laseb jäärajal mõnusalt külje ette ning lubab end gaasipedaaliga juhtida peaaegu sama nõtkelt kui mõni sportauto.

Olgem ausad, sportlikkus ja Mercedese maastikuhiiglane GL justkui ei sobiks ühte lausesse. Aga võta näpust, sobivad siiski: AMG aktiivvedrustus, mis hoiab kere kalde kurvides kontrolli all ning peidab auto 2,6tonnise tühimassi oskuslikult, elavalt reageeriv kahe turboga V-8, piisavalt kiire ja hea tunnetusega roolisüsteem ning lõpuks juhiabielektroonika, mis laseb juhil teatud vabadusi nautida. Teatud vabadusi ses mõttes, et stabiilsuskontroll päris lõpuni välja ei lülitunud, küll aga lubas autol liikuda jõulibisemises, sekkudes, kui seda tõepoolest vaja oli.

Kui juba 131 250 eurot maksev GL LaitseRallyParki katsetusteks toodud sai, ei jäänud loomulikult proovimata ka maastikurada. Tänu õhkvedrustusele ulatuslikult muudetav kliirens ning piisavalt tundlik gaasipedaal lasevad tunda end maastikul kindlalt – AMG GL suudab rahuldada enamiku inimeste maastikusõiduvajadused ja/või -soovid varuga.

Sõit nagu kontsert

Parim osa saabub aga siis, kui asfaldil 557 hobujõudu valla päästa. 760njuutonmeetrise pöördemomendiga V-8 möire kuulutab suuri sündmusi ja GL sööstab edasi häälele väärilise jõulisusega. Kuid tegemist ei ole liikumisega, mida võiks võrrelda kahurikuuli lennuga, GL jääb juhitavaks, sõidutunnetus säilib. Seitsmekäiguline automaatkast vahetab käike üles välgukiirusel; sportliku sõidu puhul kaasneb allavahetustega vahegaas. Kiire sõit AMG GL-iga on kui kontsert, tuleb ainult kiiresti kuulata, sest 0–100 km/h teeb see 4,9 sekundiga.

Kui sõita maanteel rahulikus tempos, muutub sõitjateruum äärmiselt vaikseks. Kuid! See Steffen Scheideri kokku pandud (AMG mootor kannab koostaja allkirja) vaimustava V-8 hääl, küll sosinaks taandatuna, kostub kusagilt kaugelt ikkagi.

Tulles tagasi argipäeva, ei saa jätta mainimata, et teeaukude löögid võtab GL ka AMG versioonis suuremas osas enda kanda ega anna sõitjatele neist liigselt teada.

Linnas sujub 5,1meetrise mürakaga liiklemine sujuvamalt, kui oleks arvanud. Olulist rolli mängib selles 12,45meetrine pöördering. Tõsi, see ei ole absoluutväärtusena kuigi pisike, kuid suurte mõõtmete kohta suudab GL päris osavalt manööverdada. Mõni väike linnaauto vajab ümberpööramiseks näiteks 11 meetrit.

Palju ruumi

Sõitjateruumi kaks peamist märgusõna on avarus ja väljapeetus. GL-i kõiki kolme istmerida saavad kasutada ka täiskasvanud sõitjad, ruumi jagub piisavalt. Viimase istmerea peidab elektriline ajam vajadusel põrandasse, nii moodustub sileda põhjaga pakiruum, mis mahutab 680 liitri jagu kraami.

Mis puutub aga materjalidesse ja viimistlusse, siis need kuuluvad kõrgemasse klassi, mis auto hinda arvestades ei saakski ju teisiti olla. Eriti soliidselt mõjuvad matid puitpinnad koos nahkpolstri ning kroomitooni nuppudega.

131 250eurose GL 63 AMG baasvarustusnimekiri on pikk, kuid paari A4-lehe jagu leidub ka lisavõimalusi. Detailidesse pole mõtet laskuda, sest neid inimesi, kes selle hinnaklassi autot endale lubada saavad, pole palju ja küllap nad suudavad endale vajaliku ise sealt üles leida.

Konkurente tuleb GL-i AMG versioonile otsida näiteks BMW M-mudelite ja Porschede seast: näiteks 550hobujõuline Porsche Cayenne Turbo S maksab 152 800 eurot ja 555hobujõuline BMW X5 M 114 370 eurot.

Eriti universaalne auto: kiire, mugav, ruumikas, vapustava mootori ja tipptasemel teostusega. Paraku väga kallis.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind131 250 €
MootorV-8, otto, 5461 cm³
Võimsus410 kW (557 hj) 5250 – 5750 p/min
Pöördemoment760 Nm 2000–5000 p/min
Käigukastseitsmekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus4,9 s
Kütusekulu15,8/10,3/12,3 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.