Lõpuks ka diisel koos automaadiga

Subaru Legacy ja Outbacki uuenduskuuri olulisim uudis on Outbacki valikusse jõudnud diiselmootorist ja automaatkäigukastist koosnev komplekt.

Diiselmootor sobib Outbacki maastikuautolaadse olekuga suurepäraselt, pakkudes kuhjaga pöördemomenti (350 Nm) ja mõistlikku kütusekulu (6,3 l/100 km tehase andmetel) ning automaatkäigukast Lineartronic muudab mõistagi auto kasutamise linnas mugavamaks.

Tänu fikseeritud ülekandesuhetele jätab variaatorkäigukast endast mulje kui n-ö tavalisest automaatkastist, juht tajub käiguvahetusi ning jõuülekanne on vaba variaatorile iseloomulikust venitamisest, ka töötab loogiliselt käikude käsitsi vahetmine. N-ö käike leidub diiselmootoriga kombinatsioonis seitse, aga kui sama käigukast monteeritakse bensiinimootori külge, siis kuus.

Diiselmootori ja automaatkäigukastiga versioon maksab Outbacki valikust kõige rohkem: baasvarustuses 31 500 eurot. Tuleb lisada, et Outbacki baasvarustus on ülirikkalik, lisade nimekirja peavad vaatama need, kes soovivad näiteks nahkistmeid, navigatsioonisüsteemi ning võtmeta sisenemist-käivitamist.

Kaheliitrist diiselmootorit uuenduskuuri käigus ei muudetud, see arendab endiselt 150 hobujõudu, kiirendab reipalt, kuid akustilistelt omadustelt võiks olla viimistletum. Viimane tähelepanek käib ka Outbacki vedrustuse kohta, ühtpidi paneb see rõhku mugavusele, teisalt raputab järsemates kruusateeaukudes üsna tahumatult.

Maastikul saab Outback hakkama hästi, seda enam, et tegemist pole maastikuauto, vaid suurendatud läbivusega sõiduautoga: kasuks tuleb 20sentimeetrine kliirens ning arukalt toimetav mitmekettalise siduriga nelikveosüsteem, mis tavaoludes jagab veojõudu suhtes 60 : 40, kuid võib seda suhet vastavalt vajadusele korrigeerida.

Väliselt tunneb uuendatud Outbacki ära näiteks suuremate udulaternate, varasemast erineva kaitseraua ja radiaatorivõre järgi. Ka sisemuse uuendused jäid üsna põgusaks: musta värvi keskkonsool, uus LCD-ekraan näidikuplokis, uued näidikud ja veel mõned pisiasjad. Ruumi jätkub Outbackis endiselt lahedalt ning ka pakkidele leidub piisavalt kohti.

Uuendatud bensiinimootorid

Kui diisel jäi uuenduskuurist puutumata, siis Legacy ja Outbacki bensiinimootoreid siiski värskendati. Kaheliitrise võimsus ja pöördemoment jäid samaks, kuid kütusekulu langes liitri võrra (varem oli 8,1, nüüd on 7,1 l/100 km), 2,5liitrine muudeti kuus hobujõudu võimsamaks (173 hj) ja 0,8 liitri võrra ökonoomsemaks (7,3 l / 100 km), langes ka hoolduskulu, kuna rihma asemel pruugitakse nüüd kettajamit.

Universaalne sõiduvahend, mis saab hakkama nii maastikul kui teedel, viimistletum vedrustus ning vaiksem diisel tuleksid aga kasuks.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind31 500 €
MootorB-4 diisel, 1998 cm³
Võimsus110 kW (150 hj) 3600 p/min
Pöördemoment350 Nm 1600–2400 p/min
Käigukastvariaatorkäigukast
Tippkiirus195 km/h
Kiirendus9,7 s
Kütusekulu7,6/5,6/6,3 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.