Kõva pähkel rivaalidele

Seda, millisena paistab BMW uuendatud 7. seeria välja peagi esitletava Mercedes-Benzi S-klassi foonil, ei ole võimalik kristallkuulita öelda, küll aga saab BMW 750d xDrive’i näitel väita, et latt, millest stuttgartlased üle peavad hüppama, asub kõrgel.

BMW parandas 7. seeria vormi möödunud aastal, paigaldades sellele näiteks täielikult valgusdioodidel töötavad esilaternad ja muutes mõnevõrra esiosa disaini, lisades ja täiustades juhiabielektroonikat ning andes peenlihvi jõuallikatele ning vedrustusele.

Uudisena lisandus valikusse toosama 750d kapoti alla kuuluv reaskuuene. Kolmeliitrisest töömahust võetakse kolme turbo kaasabil välja 381 hobujõudu ja, mis veelgi muljet avaldavam, 740 njuutonmeetrit. 0–100 km/h teeb kaheksakäigulise automaatkäigukastiga varustatud nelikveoline 750d xDrive 4,9 sekundiga.

Kuid numbrid üksi ei anna edasi selle mootori iseloomu; emotsionaalse külje märgusõnaks on enesekindlus. Väljendub see hääletus minekus maanteel, vapustavas möödasõidukiirenduses ja kokkumängus jõuülekandega. Lühidalt: mootor teeb kõike täiesti veatult.

Kui midagi üldse ette heita, siis seda, et tehaseandmetes lubatud 6,4liitrine keskmine kütusekulu saavutamine ei ole päriselus võimalik või osutub vähemalt väga keeruliseks. Vadavalt maanteesõidust koosnenud prooviringi keskmine jäi 8 liitri ringi sajal kilomeetril. Seda ei ole ligemale 400 hobujõulise mootori ja peaaegu 2,1tonnise tühimassiga auto kohta palju, kuid siiski märgatavalt rohkem kui tehniliste andmete tabelis.

Näidikud ekraanil

Veermiku uuendus tõi kaasa uued kummipuksid ja amortisaatorid. Aktiivvedustusel võib lasta toimetada automaatrežiimis või timmida ise seadistusi ülimugavast ülisportlikuni. 7. seeria saab ühtviisi hästi hakkama nii kiirteega kui linnatänavatega, mis näevad välja sellised, justkui oleks maailmasõda alles eile lõppenud.

Juhikoha silmatorkavaim uuendus on näidikuplokk, mis tegelikult kujutab endast ekraani, millele kuvatakse mõõteriistade info, seejuures muutub sõidurežiimi vahetades näidikuploki kujundus. Ekraani keskosast saab jälgida näiteks navigatsioonisüsteemi infot.

Ei pea vist üle rääkima ilmselget, et ruumi on viiemeetrises 7. seeria sedaanis lahedalt, materjalid tasemel ning hind kõrge – 750d xDrive maksab 101 540 eurot.

Tipptasemel esindusauto, millele on raske midagi ette heita. Hind on kõrge nagu selles klassis tavaline.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind101 540 €
MootorR-6 diisel, 2993 cm³
Võimsus280 kW (381 hj) 4000–4400 p/min
Pöördemoment740 Nm 2000 p/min
Käigukast8käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus4,9 s
Kütusekulu7,3/5,9/6,4 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.