Sportauto kohtub linnadžiibiga
Neile, kes peavad lugu heast autosõidust ja kellele rahapuudus pole probleemiks, peaks Audi SQ5 TDI olema linnadžiipide seas üks paremaid valikuid.
Kiire, terav, ruumikas ja sportlikkust arvestades üsnagi mugav – nende sõnadega saab lühidalt iseloomustada Audi esimest diiselmootoriga S-mudelit. Odav see muidugi ei ole, maksab 59 300 eurot. Sama võimsa, 313hobujõulise diiselmootoriga BMW X3 xDrive 35d saab 57 370 euro eest, Mercedes-Benzil nii võimsa diisliga rivaali neile kahele kõrvale panna ei ole.
Kuna Audi esitles SQ5-t Le Mans’i ööpäevasõidul, võite isegi arvata, et tegemist on V-6-diisliga. Mootorivalemist rohkem muidugi R18-ga seoseid otsida ei maksa. SQ5 kolmeliitrist diislit täiendavad kaks turbot, mille abil arendab see 313hobujõulist võimsust ning 650njuutonmeetrist pöördemomenti.
Mõistagi ei jõutud selliste näitajateni lihtviisiliselt Audi teada-tuntud kolmeliitrist „kangemaks surudes”. Nukkvõllid, kolvid, kolvisõrmed, õlitus, plokikaane jahutus – need ja mitmed muud detailid erinevad n-ö tavamudelist. Ühistorupritse arendab kuni 2000baarist rõhku, ühes tsüklis toimub kaheksa kütusepihustamist.
Tulemus on vapustav. Madalatel pööretel töötab see superdiisel kui bensiinimootor, vaikselt ja vibratsioonitult, automaatne stopp-start toimetab ülisujuvalt. Igapäevased sõidud sujuvad ühegi eriefektita.
Mootori teine pool
Kui suruda parempoolset pedaali, laseb diisel kuuldavale V-8-ga muskelauto lõrina, mis paisub järjest kõrgemaid noote võtvaks möirgeks. Muide, väike trikk on juures, nimelt tuleb osa helist summuti spetsiaalses kõrvalkanalis asuvast kõlarist. Kõlab aga väga ehedalt.
Heli moodustab siiski vaid umbes kümnendiku sõidulustist. Numbrite keeles teeb SQ5 TDI 0–100 km/h sportautole kohase 5,1 sekundiga. Päriselus on sündmus veelgi suurejoonelisem: linnadžiip kehastub täielikult ümber, malbest pereautost saab hetkega karm kihutaja. Audi paiskub edasi lausa lõppematuna näiva jõuga, kaheksakäiguline automaatkäigukast vahetab järjest üles, sujuvalt, aga välkkiirelt; kogu auto, rehvidest kuni istmeni, mängib kaasa.
Võrreldes Q5ga on SQ5 kliirens 3 sentimeetrit madalam, vedrustus sportlikule autole kohaselt trimmis, ning 21tollistele kergvelgedele tõmmatud Dunlopi 225/40 sportlikud rehvid kiirel sõidul ülesannete kõrgusel. Umbes kahetonnise tühimassi suudab see komplekt edukalt ära peita. Kui lisada veel eeskujulik roolitunnetus, siis oskabki SQ5 pakkuda sõidulusti, mida suudavad vähesed linnadžiibid.
Mis puutub auklikku teesse, siis mugavuses annab SQ5 ka näiteks Q5-ga võrreldes üsna ootuspäraselt punkte ära, kuid arvestades muu komplekti sportlikkust, käitub ikkagi vägagi tsiviliseeritult. Muide, keskmine kütusekulu on tootja andmetel 6,8 liitrit sajale kilomeetrile.
Võib vedada ka haagist
Väliselt erineb SQ5 Q5st üsna vähe. Peamised erisused on veljed, madalam kliirens, mustad pidurisadulad, radiaatorivõre, tagaspoiler ning mõnevõrra muudetud kaitserauad. Sisemusest leiab sportlikud istmed ning hulga pisidetaile, mis toonitavad auto sportlikku iseloomu.
Igapäevases kasutuses ei jää see maha Q5st, ruumi jagub piisavalt mõlemasse istmeritta, pakiruum mahutab 540 liitrit ning selle saab tagaistmete arvelt kasvatada rohkem kui 1,5kuupmeetriseks. Sappa võib haakida 2,4tonnise piduritega haagise.
Kiire nagu sportauto ja praktiline nagu linnadžiip. Hind on kõrge ning baasvarustus lünklik.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind59 300 € |
MootorV-6, diisel, 2967 cm³ |
Võimsus230 kW (313 hj) 3900–4500 p/min |
Pöördemoment650 Nm 1450–2800 p/min |
Käigukastkaheksakäiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus250 km/h |
Kiirendus5,1 s |
Kütusekulu7,6/6,4/6,8 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |