Ühtlaselt tubli 2008

Eelmisel nädalal Autolehes tutvustatud Renault Capturi kõrval on selle otsene rivaal Peugeot 2008 tasakaalukam ja väljapeetum ning ühtlasi natuke igavam.

Kahel konkurendil on ühist palju: nii nagu Captur on tehtud uue Clio põhjale, kasutab 2008 Peugeot 208 tehnikat; on sellest nii pikkuses kui laiuses suurem ja veidi kõrgem, aga sama telgede vahega. Ka 2008-le ei pakuta nelikvedu. Küll aga on läbivuse parandamisele mõeldud ning autole saab lisavarustusena osta Grip Controli nimelise juhiabisüsteemi. Tähendab see käigukangi kõrvale paigaldatud pöördnuppu, mis laseb valida sõiduprogrammi vastavalt läbitavale maastikule ning seadistab ratastele kantavat jõudu paremal moel. Sarnased nupud-programmid on tuntud näiteks Land Roveritel, isegi eri maastike-teeolude kujutised neil on väga sarnased.

Kui Capturi disain ja värvilahendused on erksad, rõõmsad ja ilusad, siis välise efekti mõttes jääb Peugeot’ uus mudel tagasihoidlikumaks. Kuigi tõsi, huvitavaid detaile leiab selleltki: vaadake näiteks juhi pea kohalt kõrgemale tõusvat katusejoont. Nagu mitmel praeguse aja autol teeb mõnevõrra nõutuks aga pakutav värvigamma, kus kõige erksam värv ongi piltidel nähtava pruuni kõrval tumesinine! Ülejäänud varieeruvad valgest mustani! Kui isu on, saate autole juurde valida näiteks roosad, oranžid või rohelised külgpeeglid!

Sõitjateruum tuleb tuttav ette kõigile, kes on 208-s istunud. Istmed on mugavad, sõiduasend samuti, väljavaade hea, rool tilluke ning sportlik. Näidikuid tuleb vaadata üle selle: pikem juht näeb, kuid lühemate pilgule võib rooliratas ette jääda.

Capturiga võrreldes saab 2008 suure plussi kirja kvaliteetse siseviimistluse eest. Proovisõiduauto oli küll tippvarustuses ja seega paljude uhkete lisadega, aga peaaegu sama hea nägi välja ka palju odavam bensiinimootoriga versioon, millega läbisime mõne kilomeetri. Auto kohta, mille hinnad algavad veidi madalamalt kui 14 000 eurot, igal juhul väga tubli tase!

Ebamugavaks osutus konkreetsel eksemplaril olnud osaliselt võrguga kaetud istmepolster. Kui juhil on seljas lühikesed püksid või seelik, on istet kattev võrk naha all terav ja kriipiv, nii et juba mõne kilomeetri järel hakkavad jalad tulitama.

Tagumine iste pole ei liiga kitsas ega ka lausa ruumikas: keskmist kasvu sõitjale paras, kuid pikematel jääb jala- ja pearuum napiks. Viimases võib osaliselt süüdi olla ka proovisõiduauto klaaskatus. Pakiruumi saab lihtsalt istmete arvelt laiendada, istmepadi liigub seljatugede liigutamisel ise eest ning tekib täiesti sile tasapind. Omapärase lahendusena ei tõsta tagaluuk nööride abil üles pakiruumi katet nagu tavaliselt, selle jaoks peab tegema ise ühe lisaliigutuse ja katte tagumise osa eest voltima.

Mootorid on 2008-l väikesed: 1,2liitrine kolmesilindriline ning 1,6liitriline neljasilindriline bensiini- ning 1,4- ja kahes forsseeringus 1,6liitrine diiselmootor. Selle võimsam, 114hobujõuline versioon saab ainsana kuuekäigulise manuaalkäigukasti, teised viiekäigulise. Just see – mudelivaliku kõige kallim versioon – oli ka proovisõiduauto.

Peugeot’ HDi on küll startides natuke lärmakas, kuid muidu väga tubli: jõuline ja ökonoomne. Kuigi lubatava neljaliitrise kulu asemel näitas pardaarvuti ligi liiter enamat, pole seegi reaalses elus paha tulemus. Huvitavalt töötab Peugeot’ start-stopp-süsteem. Nimelt suretab see mootori välja juba auto liikudes. Kui käik on väljas ja sidur vabastatud, jääb mootor seisma, kui auto veel 20 km/h liigub. Aga see pole etteheide, vaid lihtsalt omapära, mis ei sega auto kasutamist ja millega harjub kiirelt. Hästi on viimistletud uue Peugeot’ sõiduomadused. Vedrustus on mugav ja juhitavus linnadžiibi kohta üsnagi ergas ja väle, ka rool on meeldivalt täpne.

Hinnakirja alumisest otsast leiab 13 750 eurot maksva 1,2 VTi (82 hj), odavaim diisel maksab 14 950 eurot, tippvarustuses 1,4 e-HDi aga juba 19 990 eurot. Lisage natuke veel varustust nagu proovisõiduautol ning hind kerkib peaaegu 22 000 euroni.

Baasvarustuses Access puudub konditsioneer, kuid olemas on kiirushoidik, istmesoojendused tuleb igal juhul lisaraha eest soetada. Üldiselt on mõistlik 1200 eurot välja käia ja valida järgmine varustustase Active, mis annab lisaks konditsioneerile ette udutuled, puuteekraaniga audioseadme, šikima välimuse jm.

Peaaegu nagu väike premium-auto, omas klassis tugev tegija. Praktilisuse ja disaini poolest jääb Capturile alla, aga juhitavus ja viimistlus on paremad!

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind19 990 eurot
MootorR-4, diisel, 1560 cm³
Võimsus84 kW (114 hj) 3600 p/min
Pöördemoment270 Nm 1750 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus188 km/h
Kiirendus10,4 s
Kütusekulu4,7/3,6/4,0 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.