Tulevane klassika timmis vormi

Peugeot RCZ-l on lootust saada autoks, mis aastate pärast ehib vanatehnikaparaade ja miks mitte ka klassikalistele autodele mõeldud võidusõite.

RCZi disain kannab edasi ajastule omaseid disainiideid kupee üliefektses kastmes, tiraaž pole liiga massiline, kuid samas piisav, et neid tulevikus vaid muuseumis ei hoitaks. Seevastu hind on realistlik: mitte just odav, aga siiski paljudele kättesaadav 26 900 eurot. Olemuselt kõige lähedasem Audi TT maksab alates 32 800st eurost, Toyota ja Subaru tagaveoliste sportautode paar GT86 ja BRZ vastavalt alates 29 990 ja 31 900 eurost. Tõsi, kui varustada Peugeot’ kupee 200hobujõulise mootoriga nagu need kaks, siis kerkib hind 29 700 eurole.

Uuenduskuur tõi RCZ esiosale moodsama disaini ning peenlihvi mujalegi. RCZ näeb endiselt välja trimmis, kuid kroomdetailid loovad hinnalisema mulje kui jäi vanemast versioonist. Selles võib päris kindel olla, et kupeega sõitjale, olgu nüüd uuena või 35 aasta pärast vanaautode kokkutulekul, läheb sõiduki välimus vägagi korda ning uuem mudel mõjub veelgi ligitõmbavamana.

Sõitjateruum jätab nahkpolsterduse ja lakitud pindade kombineerimise tulemusena šiki mulje, kuid siin leiduks Peugeot’l ka parandamisruumi: suur rool mõjub sportkupees kummalisena ja mõne keskkonsoolil oleva nupuni ulatumiseks peab istmest välja küünitama. Väiksema rooli saab tellida koos lühema käigukangi ja teistsuguse näidikuplokiga 260 euro eest, ent 200hobujõulisel mudelil sisaldub see hinnas.

RCZ on mõeldud ennekõike kahele sõitjale, juht ja üks reisija tunnevad end hästi, sest tagumine istmerida sobib pigem panipaigaks. Sinna saab vajadusel pugeda ja kägaras ka konutada, kuid meeldiv pole seal küll kuidagi. Pakiruum mahutab 320 liitri jagu kraami (VDA meetod): põrandapind on suur, kuid ruum ise madal.

Sõidab mõnusalt

1,6liitrise, 156 hobujõudu arendava bensiinimootori ja kuuekäigulise automaatkäigukastiga varustatud RCZ tühimassiks teatab Peugeot 1,4 tonni ja kiirendusajaks 0–100 km/h 8,4 sekundit. Eelnev lause tegi vist juba kõigile selgeks, et ultrasportlikke sõiduomadusi oodata ei maksa. Jah, tõesti, kuid see ei tähenda, et RCZ ei suudaks pakkuda sõidulusti. Suudab ikka: käitub üsna vahetult ja piisavalt vilkalt, et käänuline tee pakuks rõõmu, ning maanteel veereb pingevabalt ja stabiilselt. Keskmiseks kütusekuluks teatab Peugeot 7,3 l / 100 km.

Nüanssidesse laskudes ootaks paremat roolitunnetust pikkades laugetes kurvides ning täpsemat tagarataste vedrustust: väändetalaga lahendus kipub ebatasasel teel tempokama mineku korral koperdama. Veeremüra jääb sportliku kupee kohta mõistlikule tasemele, mootorit võiks meeleolu mõttes pisut enamgi kuulda olla.

Stiilne ja eeldatavasti ajale hästi vastu pidava disainiga kupee, mis pole küll odav, kuid suurele osale uute autode ostjatest siiski kättesaadava hinnaga.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind28 600 eurot
MootorR-4, otto, 1598 cm3
Võimsus115 kW (156 hj) 6000 p/min
Pöördemoment240 Nm 1400–4500 p/min
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus212 km/h
Kiirendus8,4 s
Kütusekulu10,3/5,5/7,3 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad4
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.