Hea hind ja hea auto!

Opel loodab oma uue kabrioletiga Cascada vastu saada palju mainekamatele ja ühtlasi kallimatele nn premium-markide avaautodele. Peaaegu kõiges saabki!

Opel teeb aina paremaid ja ilusamaid autosid − võrrelge praeguseid mudeleid kasvõi eelmise kümnendi väheütlevate Astrate, Vectrate ja Corsadega. Ometi ollakse raskustes ja müük ei edene.

Ehk oleks abi uutest mudelitest, mis Opeli mainet tõstaks – näiteks kasvu poolest kalliste nn premium-kabriolettide sekka tükkivast suurest ja ilusast kabrioletist? Opel igatahes proovib Cascadaga järele. Peale mainekujundusliku efekti võib Cascadale ennustada ka müügiedu, sest auto on tõesti hea ja ka ahvatleva hinnaga.

Oma eelkäija Astra Twintopi kõrval on tehtud arenguhüpe tohutu. Esiteks on Cascada märksa kogukam − 4,7 meetrit pikk. Samuti ruumikam ja palju ilusam. Ehk kui autot mõõdulindiga mõõta ja silmaga hinnata, pole sel rivaalideks nimetatud Audi A5 ja BMW 3. seeria kabriolettide kõrval midagi häbeneda. Cascada on neist pisut suuremgi ja nagu öeldud, ilus samuti!

Hinnad on seejuures hoopis eri masti. Kui Cascada saab kätte juba 22 500 euroga − see on samas suurusjärgus palju pisemate avaautodega −, siis A5 maksab alates 38 500 eurost, BMW 3. seeria kabriolett aga lausa 43 000 eurost. Opel ise on kokku arvutanud, et sarnase varustuse juures on Cascada umbes 30 protsenti mainituist odavam.

Kabrioleti kohta ruumikas

Kui Cascada värske väliskuju eristub teistest Opelitest selgelt, siis sõitjateruumist leiab palju tuttavat, alustades armatuurlauaga ning tunnistagem – suure ja endiselt koleda rooliga. Teistelt mudelitelt pärinevate lahendustega kaasnevad muudki juba tuttavad plussid-miinused. Viimistlus on näiteks väga kõrgel tasemel, lisavarustuses olevad seljaarstide poolt heaks kiidetud istmed on ergonoomilised ja väga mugavad, sõiduasend on peaaegu täiuslik (võiks veidi madalam olla) ja keskkonsool endiselt nuppude segapudruga üle külvatud. Kindla plussina läheb kirja ruumikus, Cascada on kabrioleti kohta tõesti avar. Jah, sama suurte sedaanide tagumisel istmel on ruumi rohkem, kuid Cascadaski sõidavad keskmist kasvu reisijad igati mugavalt. Väiksemate miinustena võib aga välja tuua nähtavuse taha, kui katus on üles tõstetud, ning veidi pikkade ja ebatäpsete liikumisteedega käigukangi.

Erinevalt Astra Twintopist kõvakatusest loobuti − häid põhjuseid on sel vähemalt kaks. Nii sai auto teha kergema ja pakiruum jäi suurem. Katus volditakse kokku mõistagi nupuvajutusega, milleks kulub kokku 17 sekundit, ja seda saab teha kuni sõidukiiruseni 50 km/h.

Õnneks soosisid ilmad ka katuseta sõitu ja muljed on head: kiiruseni 80 km/h ei sega tuul üldse, kiirusel 90 km/h on seda juba tunda ning alles 100−110 km/h juures muutub kaassõitjaga rääkimine ning raadio kuulamine tülikaks. Kindlasti soovitame välja käia 281 eurot ja soetada lisavarustuse hulgast tuulesirmi, ilma selleta hakkab tuul märksa varem mõnusat sõitu segama!

Janusem kui lubatud

Cascada baasmudel saab 1,4liitrise turbomootori, meie proovisime kaheliitrist diislit (167 hj) ja 1,6liitrist uut otsesissepritsega SIDI-bensiinimootorit. Mõistagi samuti turboga. Diislit pakutakse kahes võimsuses, mis aga BMW-Audi kõrval Opelil puudu jääb, on võimsam bensiinimootor: 1,6liitrine ongi tippversioon!

Mõlemad proovitud jõuallikad sobivad auto rahuliku iseloomuga hästi, kuid pigem soovitame SIDI-t. See on vaikne, sujuva käiguga ja kuigi mitte just plahvatuslikult jõuline, tagab ikkagi täiesti viisaka dünaamika. Diisel on kallim, natuke liiga lärmakas ja vibreeriv, mitte oluliselt jõulisem, kuigi tõsi küll, märkimisväärselt säästlikum. Kui bensiinimootoriga auto pardaarvuti näitas peaaegu 10liitrist keskmist kulu, ehk tehase andmeist palju suuremat, siis diisel sai hakkama kolmandiku võrra vähemaga.

Nagu muugi tehnika, on auto veermik kombineeritud teistelt Opelitelt. Kombinatsioon Insignia OPC-le loodud HiPerStruti esivedrustusest ja Flexride’i kolmes astmes seatavatest amortisaatoritest annab mugava ja kindla sõiduelamuse. Oma osa on siin ka kabrioleti kohta väga jäigaks timmitud kerel, kuigi tõsi, suuremates aukudes on naginad ja kere vibreerimine-paindumine tunnetatavad ka Cascadas.

Mõningaid puuduseid leiab, aga kaunis disain, avar sõitjateruum ja hea hind teevad Cascadast kabriolettide seas ühe parema valiku!

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind24 583 eurot
MootorR-4, otto, 1598 cm³
Võimsus125 kW (170 hj) 6000 p/min
Pöördemoment260 Nm 1650 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus222 km/h
Kiirendus9,6 s
Kütusekulu8,0/5,3/6,3 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad4
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.