Sõidumehe pereauto

Lisaks sellele, et uus universaalkerega Volkswagen Golf mahutab palju, pakub see ka sõidulusti.

Eelkäijast pikem, laiem ja madalam Golf Variant näeb ühtaegu dünaamilisem välja ning ka mahutab rohkem – pakiruumi mahuks mõõdetakse 605 liitrit.

„Kuuesajast” ongi sisuliselt saanud väikekeskklassi universaalide uus standard. Hiljuti avalikustatud Seat Leoni universaal mahutab napid 13 liitrit vähem, Škoda Octavia Combi pakiruumi mahuks on 610 liitrit. Honda ei ole uue Civicu universaalmudeli pakiruumi mahtu teatanud, kuid eelinfo järgi on oodata enamat kui 600 liitrit. Uustulnukatest on väikseim pakiruum Toyota Aurise universaalil, 530 liitrit.

Loomulikult saab universaalide pakiruumi kasvatada tagaistmete arvelt, Golfi puhul paisub see 1,62 kuupmeetrini. Väga mugav on istmeseljatugesid langetada pakiruumi külgedel asuvate hoovakeste abil. Pakiruumis leiduvad ka konksud kandami kinnitamiseks; põhja kõrgus on seatav.

4,56 meetri pikkune ja 2,64meetrise telgede vahega Golf Variant pakub piisavalt ruumi nii esi- kui tagareas istujatele. Juhikoht ei erine luukpäramudelist, mugav ja lihtne kasutada, ning sõitjateruumi üldmulje samuti, kvaliteetsed materjalid ja korralik koostetöö.

Mõnus sõita

Mootori saab universaal-Golfile valida seitsme hulgast, võimsus jääb vahemikku 85 kuni 150 hobujõudu. Vabalthingavat jõuallikat enam valikus ei ole, valik algab 1,2liitrisest turbomootorist. Muuhulgas proovitud 122hobujõuline, 1,4liitrise töömahuga bensiinimootor kujutab endast vaat et ideaalset valikut Golfi-sugusele: piisavalt dünaamiline, vägagi ökonoomne. Diislitest on ökonoomseim 105hobujõuline, mille keskmine kulu on tehase andmetel 3,9 l / 100 km.

Golf Variant suudab pakkuda just sellist sõidurõõmu, nagu ühelt väikeselt pereautolt ootaks. See ei ole liiga sportlik ja jäik, küll aga elava iseloomuga, samas siiski stabiilne ning rahulik. Põhjuseid tuleb otsida vanema mudeliga võrreldes kuni 105 kg väiksemast tühimassist, õnnestunud vedrustusest ning ka elektrooniliseks diferentsiaalilukustuseks kutsutavast süsteemist XDS+. See nimelt pidurdab kergelt ja täpselt sisekurvi jäävaid rattaid, muutes auto käitumise kurvides innukamaks.

Varustusnimekirjas sisaldub suur hulk moodsat tark- ja riistvara: automaatne hädapidurdi, adaptiivne kiirushoidik, juhi ärksuskontroll, automaatsed kaugtuled jne. Standardvarustus sisaldab näiteks üheksat turvapatja ja konditsioneeri, jätab aga soovida istmesoojenduste jagu.

Golf Varianti hinnad algavad 17 023 eurost ehk umbes 1200 eurot kõrgemalt kui Octavia Combil ja 1000 euro võrra kõrgemalt kui Aurise universaalil.

Praktilisus kohtub sõidurõõmuga. Põhivarustuse nimekiri on lühem kui mõnelgi rivaalil, lisade loetelu täidab kõik soovid.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind18 881 eurot
MootorR-4, otto, 1395 cm³
Võimsus90 kW (122 hj) 5000 p/min
Pöördemoment200 Nm 1500–4000 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus204 km/h
Kiirendus9,7 s
Kütusekuluk 5,1 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.