Buss nagu sõiduauto
Ford Tourneo Custom mahutab nii palju nagu pisibussile kohane, kuid sõidab nagu sõiduauto.
Nii mahtuniversaalilik käsitsetavus, sõidumugavus kui ka rikkalik varustus laiendavad Tourneo Customi kasutusvaldkonda: kaheksakohaline Tourneo Custom saab hakkama nii suure pereautona kui tarbesõidukina. Muide, saab tellida ka üheksakohalise versiooni, kus ka esimeses reas istub kolm inimest. Kerepikkusi leidub valikus kaks, 4,97 ja 5,34 meetrit, prooviautoks oli pikem versioon.
Hinnakirja algus 26 300 euro juurest tähendab, et Tourneo Custom on jämedalt võttes 12 000 eurot odavam kui näiteks seitsmekohaline Lancia Voyager ja umbes 6000 euro võrra odavam soodsaimatest Volkswagen Caravelle ja Multivani versioonidest, aga umbes 2000 eurot kallim kui kõige odavam reisjate veoks mõeldud Renault Trafic. Hetkel kehtiv soodushind muudab aga Customi ka Traficust odavamaks.
Tourneo Customi varustus on kaugel tarbesõidukilikust lakoonilisusest, hinnas sisalduvad näiteks kiirushoidik, soojendusega esiklaas, kõiki istmeridasid katvad turvakardinad ning Bluetooth-ühendusega vabakäeseadet sisaldav helisüsteem.
Märkimisväärselt pikk on ka Tourneo Customi hooldevälp: kaks aastat või 50 000 kilomeetrit.
Mahutab palju
Juhikoht tuleb väga tuttav ette neile, kes sõitnud Fordi kaasaegsete sõiduautodega: kasutajaliidesega harjumine võtab veidi aega, aga kui loogika tabatud, sujub edasi juba lihtsalt. Käigukang asetseb mugavalt ja ruumisäästlikult armatuurlaual, rool on sõiduautoga sama mõõtu ning selle asend samuti sõiduautolik.
Äärmiselt käepärane on telefonihoidik rooli kõrval, küllalt suur panipaik asub kohe juhi käeulatuses rooli taga. Autole saab tellida ka inverteri, et kasutada majapidamises tavapärase 220voldise pingega käitatavaid elektriseadmeid.
Teises ja kolmandas istmereas leidub ruumi piisavalt, samuti saab istmeid kaubaruumi suurendamiseks autost välja tõsta. Seda võimalust läheb vaja muidugi erandjuhtudel, sest tavapäranegi pakiruum on hiiglaslik. Kui istmed välja tõsta, mahutab Tourneo Custom 6,8 kuupmeetri jagu kraami; sappa saab haakida veel ka 2,25tonnise haagise.
Nagu suur sõiduauto
Mootorivalik koosneb kolmest diislist võimsusega 100, 125 ja 155 hobujõudu, need kõik ühendatakse esiratastega kuuekäigulise manuaalkäigukasti vahendusel. Mootorid on silmapaistvalt säästlikud, mõlemad ajavad Fordi teatel läbi keskmiselt 6,5 liitriga sajal kilomeetril.
Prooviautoks olnud võimsamal diislil kujunes maantee ja linna segasõidul keskmiseks kuluks umbes kaheksa liitrit sajale kilomeetrile. Mootor töötab viimistletult ja mängib hästi kokku käigukastiga.
Autole oli valikvarustusest paigaldatud kiirenduse juhtsüsteem, mis ei lase juhil tühja sõidukiga kiirendada nobedamalt, kui teeks auto täislastis. Eesmärgiks muidugi kütusesääst. Nii ei oskagi täpselt öelda, millised oleksid selle 385njuutonmeetrise pöördemomendiga mootori võimed tühja või pooltühja autoga, aga arvestades, et virtuaalses täislastis jätkus rammu küllaga, siis võib oletada, et rohkem kui piisavad.
Tähelepanuväärne on see, et ehkki auto on konstrueeritud kandma kuni 910kilogrammist „koormat” sõidab see ka kerges lastis mugavalt. Samuti on müratase sõitjateruumis madal. Ei ole liialdus öelda, et Tourneo Custom sõidab nagu suur sõiduauto.
Pisibuss, mis sobib nii reisjate veoks kui ka pereautoks. Hind on mõistlik, varustus hea ning sõiduomadused tasemel.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind28 400 eurot |
MootorR-4, diisel, 2198 cm³ |
Võimsus114 kW (155 hj) 3500 p/min |
Pöördemoment385 Nm 1600–2400 p/min |
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirusteadmata |
Kiirendusteadmata |
Kütusekulu7,1/6,1/6,5 l / 100 km |
Hooldevälp50 000 km või 2 aastat |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad8 |