Soodne ja stiilne, kuid mõne apsuga

Peugeot 308 võidab plusspunkte hinna, stiili ja mahuka pakiruumi eest, kuid kaotab neid kitsavõitu sõitjateruumi ja vähese ergonoomsuse tõttu.

Väliskujustuses tegi 308 läbi suure muutuse, jooned muutusid selgemaks, golfilikumaks, võib öelda, kuid Peugeot’ isikupära säilis. Võrreldes eelkäijaga kahanesid auto pikkus ja kõrgus, kuid lisandus laiust. See asjaolu, pluss lühemad ülendid, loovad eelkäijast märkimisväärselt dünaamilisema mulje.

Sõitjateruumi kujustus ei jäta kahtlust Peugeot’ püüdlustest küündida noobelmarkide mängumaale: soliidne üldmulje, head materjalid, korralik koostetöö. Ses mõttes mõjub eriti efektselt mustas raamistuses suur puutetundlik ekraan armatuurlaua keskel.

Mis puutub ergonoomsusse, siis siin asjad nii hästi ei ole. Nimelt on sellesama puutetundliku ekraani juhtimise alla viidud ka näiteks kliimaseade seda tavapäraste nuppudega dubleerimata. Seega, sõitjateruumi temperatuuri seadmisel tuleb ühe liigutuse asemel teha mitu, lülitada esmalt ette vastav ekraanipilt ning siis ekraanil toksides hakata temperatuuri reguleerima ning seejärel minna tagasi näiteks navigatsioonisüsteemi vaatesse.

Kitsas tagaiste, suur pakiruum

Lõpuni ei saa rahul olla ka lahendusega, kus armatuurlaua näite tuleb vaadata üle rooli. Tõele vastab Peugeot’ väide, et selle jälgimine ei nõua pilgu teelt pööramist nagu tavapärane, läbi roolikodarate vaadeldav näidikuplokk, paraku varjab rool näidikuploki alumise osa, selle, kus asub läbisõidunäidik. Samas on väike rool ise vägagi mugav, sellega harjub ruttu.

Juhi elu muudab kergemaks elektriline käsipidur, mis rakendub automaatselt ja ka tuleb maha automaatselt (seda saab ka käsitsi teha). Pimenurgaandur kuulub aga poolkasuliku varustuse hulka: see märkab tõesti päris ohte ja annab tulukesega peeglil neist teada, kuid hoiatus süttib ka teeäärsete aedade, majade, pargitud autode peale. Ja andur „näeb” nii kaugelt, et pargitud autode rea ja sõitva 308 vahele mahub vabalt mootorrattur ...

Kui juhikoha ruumikuse üle kurta ei saa, siis tagaistmel on liiga kitsas. Rohkem peaks olema põlveruumi ja kolmel reisijal läheb tagaistmel ka külgsuunas ikka väga, väga kitsaks. Seevastu pakiruum mahutab palju: 470 liitrit, millest 35 jaguneb põrandaaluste panipaikade vahel.

Tasemel mootor

Prooviauto 125hobujõuline bensiinimootor veab jõuliselt ja käitub viimistletult. 200njuutonmeetrine pöördemoment on saadaval juba 1400 pöördel minutis, mis tähendab vägagi paindlikku käitumist. Sõltuvalt rehvidest 5,6–5,8liitrise keskmise kütusekulu (tootja andmetel, 300 km sõitnud autol me seda määrama ei hakanud) ning piisava dünaamikaga nii kohaltvõttu kui möödasõite silmas pidades võib seda, hetkel pakutavate bensiinimootorite seas keskmist jõuallikat, pidada 308-le igati mõistlikuks valikuks.

Sõiduomadustes asetub esikohale mugavus, 308 sõidab vaikselt ja pehmelt. Paremini võiks töötada tagarataste väändetalaga vedrustus, mis ebatasase tee kurvides kipub koperdama ja muutma sõidu veidi ebakindlaks.

Peugeot 308 hinnad algavad 13 990 eurost, seega on see odavam kui paljud rivaalid (Toyota Aurise hinnad alates 14 990-st, Volkswagen Golfil 14 401-st, Ford Focusel 16 100-st, Škoda Octavial 14 990-st eurost). Varustuses on teisel tasemel (Active) enam-vähem kõik vajalik olemas, ka baastase Access sisaldab paljut vajalikku.

Mugav ja soodsa hinnaga auto, mille ruumikus ja ergonoomika jätavad soovida. Tagaistmel võiks olla rohkem ruumi.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind16 890 eurot
MootorR-4, otto, 1598 cm³
Võimsus92 kW (125 hj) 6000 p/min
Pöördemoment200 Nm 1400 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus202 km/h
Kiirendus10,4 s
Kütusekulu7,7/4,4/5,6 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.