Uus Corolla: kui mugavus on tähtis

Uus Toyota Corolla pakub sõitjatele lahedalt ruumi, sõidab mugavalt ning üsna ökonoomselt.

Uus Corolla on 4,62 meetrit pikk, eelmisest mudelist kaheksa sentimeetrit pikem, kuid ei mõju, ilmselt osalt väiksema kõrguse tõttu, sugugi nii massiivsena. Koos üldpikkusega kasvas ka telgede vahe (seda koguni 10 sentimeetrit) ning lisandus laiust. Uue mudeli disain jätab tänu parematele proportsioonidele ja kroomaktsentidele ka eelkäijast hinnalisema mulje.

Kasvanud mõõtmed tähendavad avarat sõitjateruumi: ruumi jätkub lahedalt nii esi- kui tagaistmel sõitjatele. Mugavust lisavad ka pikemad istmepadjad, mis toetavad jalgu märkimisväärselt paremini. Juhiiste paikneb veidi madalamal, autotunnetus on parem ning isteasend juhtimisseadmete suhtes etem.

Juhikoht on käepärane, puutetundliku ekraani vahendusel ning selle äärtele paigaldatud otseteenuppude kaudu sujub info- ja meelelahutussüsteemi kasutamine hõlpsalt. Kliimaseadme juhtimisel on õnneks jäädud, erinevalt mõnest rivaalist, vanade heade nuppude juurde, temperatuuri ei pea seadma ekraani vahendusel. Hea mõte on panna istmesoojenduse lülitid keskkonsooli panipaiga luugi alla – need ei aja pilti kirjuks, aga asuvad mugavalt käeulatuses.

Teatava anakronismina mõjub otse puutetundliku ekraani kõrval kaheksakümnendate stiilis elektronkell, palju elegantsem oleks ajanäit ekraani servas või näidikuploki vedelkristallekraanil.

Pakiruum mahutab 452 liitrit.

Veel kord mugavusest

Mootorivalik koosneb neljast bensiini- ja ühest diiselmootorist, esimesed jäävad võimsusvahemikku 99–140 hobujõudu, teine pakub 90 hobujõudu. Prooviauto 1,6liitrine 132 hobujõudu arendav ottomootor suunas veojõu esiratastele uue variaatorkäigukasti Multidrive S kaudu.

Astmeteta käigukastide seas kuulub viimane liigi paremikku. Saab sõita ülisujuvalt, kasutades „variaatori” suurimat eelist kõigi teiste käigukastide ees; samas kasutada mootorpidurdust või lihtsalt konkreetsemat tegevust kiirendamistel, valides käsitsi seitsme fikseeritud ülekandesuhte seast. Kolmas võimalus on veel sportrežiim, kus eelistatakse kõrgemaid pöördeid ja intensiivsemat mootorpidurdust kui tavaseades.

132hobujõulise mootori kohta saab öelda, et see on Corollale täpselt paras: piisavalt reibas, piisavalt paindlik, parasjagu ökonoomne. Tootja annab selle keskmiseks kütusekuluks koos Multidrive S-iga 5,6 liitrit sajale kilomeetrile, Autoleht mõõtis linna- ja maantee segasõidus 6,5 l / 100 km.

Me ei ajanud taga ökonoomsust, sõitsime üldises liiklusvoos, tegime maanteel aeglasematest möödasõite ja kasutasime kõiki auto poolt pakutavaid mugavusi. Tõsi, tehaseandmeid me ei saavutanud, kuid 16protsendiline erinevus kuulub kategooriasse „rahuldav” – oleme fikseerinud samas tsüklis ka 35protsendilise erinevuse.

Sõiduomadustes on esiplaanile seatud mugavus, Corolla saab hakkama igasuguste teedega, ka auklikega, kuid ei ole enam ebamäärane nagu varasem põlvkond. Jah, selle tulemusena ta enam nii pehmelt ebatasasusi ei läbi, kuid mugavuse ja juhitavuse kompromiss on selgelt paremini õnnestunud.

Põhirivaaliga samas hinnas

Corolla hinnad algavad 14 990 eurost, selle summa eest saab 1,33liitrise 99hobujõulise mootoriga auto, mille varustus on siiski üsna ammendav, sisaldades pikka loetelu turvaseadmetest, samuti konditsioneeri ja esiistmete soojendusi. Võrdluseks, ühe põhikonkurendi, Škoda Octavia hinnad algavad (86 hj ottomootor) täpselt sama summaga ja nüanssidesse laskumata saab öelda, et ka varustus on sarnane.

Auto, mis peaks meeldima paljudele. Sõidab mugavalt, mahutab palju ning tarvitab mõistlikus koguses kütust.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind18 980 eurot
MootorR-4, otto, 1598 cm³
Võimsus97 kW (132 hj) 6400 p/min
Pöördemoment160 Nm 4400 p/min
Käigukastvariaatorkäigukast
Tippkiirus190 km/h
Kiirendus11,1
Kütusekulu7,3/4,6/5,6 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.