S nagu suurepärane

Uue S-klassi esimene proovisõit Eesti teedel kulges mõtiskledes selle üle, kas tegu on tõesti maailma parima autoga, nagu Mercedes-Benz lubab. Väga selge jaatusega Mercedese lubadusele vastata ei saa.

Uuest S-klassist oleme Autolehes palju kirjutanud ja kirjutame veel – järgmise nädala võrdlustest lähirivaalidega annab juhtlõigus püstitatud küsimusele juba selgema vastuse. Eestis tehtud mõnesajakilomeetrisel proovisõidul tõestas S-klass ennast nauditava maanteeautona nii juhi kui ka tagaistuja seisukohalt. Õigupoolest ei pea S-klassiga isegi sõitma, et seda nautida: võib ka lihtsalt esiistmel massaažist mõnu tunda või tagaistmel lesides 24 kõlarist tulvavat muusikat kuulata.

Prooviautoks osutus S-klasside seas kõige klassikalisem mudel, nimelt S 500. Traditsioonilise indeksi taha peitub 4,7liitrine V-8, millesse pumpavad õhku kaks turbokompressorit. 455hobujõulisena tagab V-8 uuele S-klassile võimsalt voogava kiirenduse, mis pressib juhi istmesse ükskõik millisel kiirusel ja ükskõik milliste mootoripööretega. Sportseades teeb see veel ka maitsekat lõrinat. Üksnes jõu mahapanekuga tekib muresid, kui asfalt vähegi niiske on. Lihtne soovitus: soetage nelikvedu (3840 eurot lisaks).

Proovitud S 500-l vedasid siiski ainult tagarattad ning puudu oli veel üks mudeliuuendusega saabunud innovatsioon: maagiline vedrustus. Maagia seisneb tõigas, et adaptiivvedrustus jälgib stereokaameraga teed auto ees ning seadistab vedrustuse teekonarustele vastavaks enne, kui auto konarusteni jõuab. Prooviautol olnud „tavaline” õhkvedrustus jättis igatahes mulje, et 5100eurone maagia oleks üleliigne, sest Mercedese lipulaev veereb kõiksugu ebatasasustel niigi siidise sujuvusega. Olgu mõranenud või vajunud asfalt, teelained või löökaugud – S-klassi Mercedese omanikule tunduvad halvad teed paremad kui teistele.

Üksikuid küsimärke tekitas karedal asfaldil sõitjateruumi kostunud rehvimüra. Uuel ja ülisiledal asfaldil jääb suures Mercedeses hiirvaikseks, ent karedal asfaldil kulgedes kostub teatav urin siiski sõitjateni. Ei, tegu pole valju müraga, tavamõistes sõidab S sosinal, ent selle klassi autolt oodanuks sisemuses peaaegu absoluutset vaikust.

Kui küsida, kas sõites veel miski suurepärast üldmuljet varjutama jäi, on see käigukast. Kui seitsmekäiguline jõuülekanne ühel aeglasel pöörangul käiku alla vahetades hetkeks kõhkles, meenus Saksa kolleegide vali kriitika Mercedese „vananenud käigukasti” aadressil. Tõsi, see võeti eelkäijalt üle ning paaril korral leidsin ennastki mõtlemas, et „no vaheta see käik nüüd juba ära!”. Jõnksutamist käiguvahetustel, mida väidetavalt tundsid Saksa kolleegid, ma siiski ei kogenud.

Kui S-klassi dünaamilistest omadustest annab täpsema ülevaate järgmisel nädalal ilmuv võrdlustest, siis esmases ülevaates ei saa kuidagi mainimata jätta luksusauto hinnakirja. Lihtsurelikele on see võrdlemisi ärritav lugemisvara, ent siiski tundub mõni punkt lausa huumorina. Kas istmesoojendus kuulub hinna sisse? Ei kuulu. Või nahkistmed, vahest võtmeta siseneminegi nagu mõnel 30 000eurosel autol? Ei! Isegi topsihoidjad tuleb juurde tellida, kuigi nende eest lisaraha ei võeta.

Sestap on S-klassi 80 000-eurone baashind sama teoreetiline number nagu Maa kaugus Päikesest 150 miljonit kilomeetrit. Siiani olla Eestis müüdud vaid üks alla 100 000-eurone S-klass, enamasti tõuseb hind 120 000 või ka 140 000 euroni nagu näiteks fotol oleval autol. Kallis pole see üksnes absoluutvõttes, vaid ka rivaalidega võrreldes. Aga mis see lihtsurelike asi on ...

Maailma üks parimaid autosid. Väga kallis.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind107 112 €
MootorV-8, otto, 4663 cm³, biturbo
Võimsus335 kW (455 hj) 5250 p/min
Pöördemoment700 Nm 1800 p/min
Käigukastseitsmekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus4,8 s
Kütusekulu12,8/7,1/9,1 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad10
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.