Keskpärane lugu

Toyota Auris Touring Sports teeb ära kõik, mida ühelt väikekeskklassi universaalilt oodatakse, andmata seejuures põhjust eriliseks kiituseks või suuremaks laituseks.

Mõõtudelt asetseb Aurise universaal Toyota väikekeskklassi autode seas keskel, olles luukpära-Aurisest umbes 29 sentimeetrit pikem ja Corollast kuus sentimeetrit lühem. Telgede vahe on luukpära-Aurisega sama, kuid Corollast kümme sentimeetrit lühem.

Viimasest johtub ka asjaolu, miks ei saa universaal-Aurist kiita sellise ruumikuse eest nagu Corollat eelmises numbris. Tagaistmel ei ole sugugi nii lahe istuda kui Corollas, ka röövib iseenesest ju vahva lisa – hiiglaslik klaaskatus, õigemini üks selle taladest –, taga istujate pearuumi. Samas ei saa ruumikuse kohta öelda, et asjad oleks nüüd väga halvasti, aga need ei ole ka väga hästi.

Sama kehtib pakiruumi mahu puhul, 530 liitrit täidab enamiku soovid, kuid mitmed konkurendid pakuvad samas klassis veelgi suuremat mahtu (näiteks Škoda Octavia, Volkswagen Golf, Seat Leon, Honda Civic). Plussiks on kahtlemata võimalus klappida istmed kokku pakiruumis asuva hoovatõmbega, mitte küünitades pakiruumi luugi kaudu istmeseljatugedeni või silgates tagaluugi ja küljeukse vahet, et suurem kandam autosse mahutada.

Sõitjateruumi kujustus sarnaneb Corollaga, kuid viimane jättis oma tumedates toonides materjalide kombineerimisel parema mulje kui heledaid aktsente sisse toov Auris.

Ökonoomne sõit

Aurise pluss on kahtlemata asjaolu, et valida saab kolmetüübiliste jõuallikate vahel tavapärase kahe asemel – bensiin ja diisel muidugi mõista, kuid pakutakse ka hübriidi. 1,8liitrise bensiinimootori ja elektrimootori kombinatsioon pakub 136 hobujõudu ja pereautole piisavat dünaamikat. Mingit sportlikkust ei leia hübriidajami ja variaatorkäigukasti kombinatsioonist ka tikutulega otsides, olgu auto nimi pealegi sportlik. Sõiduomadustest tükib esiplaanile mugavus.

Keskmiseks kütusekuluks teatab tootja 3,7 liitrit sajale kilomeetrile, Autoleht mõõtis linna ja maantee segasõidus keskmiseks 4,6 l / 100 km. Nii nagu alati ei ajanud me taga maksimaalset ökonoomsust, sõitsime üldises liiklusvoos, nagu enamik autojuhte teeb.

Universaal-Aurise hinnad algavad 15 990st eurost ehk madalamalt kui ühel peakonkurendil Volkswagen Golf Variantil, ka odavaim Seat Leon ST maksab rohkem, kuid Octavia Combi täpselt sama palju. Loo pikkus ei võimalda varustusnüanssidesse laskuda, kuid saab öelda, et universaal-Auris on ka baastasemel varustatud ilmselt paljudele täiesti piisavalt.

Pereauto, mis ei hiilga millegagi, kuid täidab enamiku ootusi rahuldavalt. Baashind on mitmest rivaalist soodsam.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind23 710 eurot
MootorR-4, otto, 1798 cm3 ja el. mootor
Võimsus100 kW (136 hj) 5200 p/min
Pöördemoment142 Nm 4000 p/min
Käigukastvariaatorkäigukast
Tippkiirus175 km/h
Kiirendus11,2 s
Kütusekulu3,6/3,6/3,7 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.