Efektne, kiire, soodne
Turbomootori ja sobiva „järeleaitamispaketiga” varustatud Pro_Cee’d GT ei saa vastu turu parimatele GTIdele, kuid kombinatsioonis soodsa hinnaga on see siiski ahvatlev pakkumine!
Euroopa margid on juba aastaid valmistanud imehäid väikeseid turbo-bensiinimootoreid, jaapanlased ei tee neid siiani, küll aga on nipi selgeks saanud korealased. Nimelt pakub Kia Cee’dile ja Pro_Cee’dile 1,6liitrist turbomootorit ning tungib sellega jõuliselt seni peamiselt Saksa-Prantsuse markide ülevõimu all olevale GTIde mängumaale.
Kia mootor annab väikese auto kohta igati väärikad jõu- ja dünaamikanumbrid: 150 kW (204 hj) ning 265 Nm, tippkiiruse 230 km/h ja kiirendusvõime „sajani” 7,7 sekundit. Cee’d GT on seega küll võimas ja kiire, aga mitte päris samal tasemel kui näiteks Golf GTI ning Seati ja Škoda analoogid või Renault Megane RS ja Ford Focus ST. Ent selle kompenseerimiseks on Kial ette näidata suur trump: makstes kolmeukselisena 19 990 (viie uksega 500 eurot rohkem), on see 5000–7000 eurot odavam kui rivaalid. Kui võtta arvesse ülirohke baasvarustus, kasvab hinnavahe veelgi.
Õnnestunud disain
Peale kapotialuse on üle käidud vedrustus, pidurid, lisatud spoilereid, kleebiseid ja uhkemad veljed. Sõitjateruumist leiab vormikad Recaro nahkistmed, rohkelt punast tikandit ning hästi pihku istuva sportliku rooli. Teisisõnu ei piirdu Cee’d GT vaid numbritega paberil, vaid jätab ka päriselus igati asjakohase mulje: on väliselt efektne ning seest piisavalt eriline.
Käivitamisel tervitab sõitjaid bassine väljalaskehääl ning äkilisemalt kohalt võttes hakkavad esirattad lihtsalt puksima. GT rapsab raevukalt läbi käikude edasi ja jätab kiiremagi mulje kui lubatud „natuke alla 8 sekundi auto”. Madalatel pööretel on võimsamate-momendirikkamate mootoritega rivaalid küll jõulisemad, kuid kui ringrajal just sekundikümnendikke taga ei aja, piisab tõenäoliselt ka Cee’di potentsiaalist enam kui küll. Kütusekulu on aga kõrgevõitu nii tehase andmeil kui ka pardaarvuti järgi. Keskmise kulu 7,2 l / 100 km asemel näitas auto ligilähedale kümmet liitrit, olgugi et meie proovisõit oli pigem rahulik ning vähemalt pool läbitud distantsist kulges linnast väljas.
Madaldatud ja tavamudelist jäigem vedrustus koos laiade rehvidega hoiavad auto tugevalt teel ning roolitunnetus on palju parem kui Kiadel-Hyundaidel muidu (erinevalt tavalisest ei saa GT-l rooli jäikust nupuga seadistada), kuid nagu arvata võitegi, on sel oma varjupool. Auklikul teel muutub sõit raputavaks – selliseid teid meil ju jätkub – ning karedal tungib sõitjateruumi küllalt vali rehvimüra. Ent selliseid etteheiteid saab teha paljudele teistelegi sarnastele sportlikele autodele.
Uhke baasvarustus
Pro_Ceed’i plusspoolele võib kanda ruumikuse. Kuigi välja näeb kolmeukseline Kia kui ehe lustisõiduauto, mahub sellesse tõesti ka viis sõitjat kenasti sisse. Tagumisel istmereal jätkub ruumi kolmele täiskasvanule, eeliseks on sisuliselt sile põrand, miinusena ahistavad sõitjaid kitsukesed aknad. Ühtlasi muudavad need nähtavuse tahapoole kehvakeseks.
Paar tähelepanekut veel Cee’d GT varustuse kohta. Nagu alguses mainitud, on see erakordselt rikkalik. Lisadena pakutakse ainult paremaid esitulesid, panoraamkatust ja hääljuhtimisega navigatsioonisüsteemi. Tagurdamisel leevendab nähtavuse probleemi kaamera, väga mõnusa vidinana leiab Eesti oludes kindlasti palju tänulikke kasutajaid soojendusega rooliratas. Omapärane on armatuurlaua täiselektrooniline keskmine näidikuring (kõrval asuvad tavapäraste seieritega), mille kuva saab muuta. Nupuvajutusel asenduvad virtuaalne seier ja numbriskaala pöördemomendi ja ülelaaderõhu ning arvulise kiirusnäiduga.
Kui otsite temperamentset väikest pereautot, tasub Cee’d GT-d proovida. Mõni nüanss vajaks sel küll lihvimist, kuid küsitud hinna eest saab vastu palju.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind19 990 eurot |
MootorR-4, otto, 1591 cm³ |
Võimsus150 kW (204 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment265 Nm 1750–4500 p/min |
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus230 km/h |
Kiirendus7,7 s |
Kütusekulu9,7/6,1/7,4 l / 100 km |
Hooldevälp30 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad8 |