Škoda säästab stiilselt

Kui auto on odav, siis tavaliselt ei ole ta ilus, ja kui odav auto juhtubki olema ilus, siis on tal mõni muu häiriv kiiks. Škoda tõestab Rapid Spacebackiga, et saab ka teisiti kui esimeses lauses kirjas.

Spaceback näeb hea välja, mahutab vabalt neljaliikmelise pere ning hinnakiri algab 11 990 eurost. Seejuures ei koosne ka baasvarustuspakett komplektist „rool ja rattad”. Olgu nimetatud kaheksa turvapatja, stabiilsuskontroll, konditsioneer, nelja kõlariga helisüsteem – täiesti kasutatav auto. Teine varustuspakett, mis lisab hinnale sõltuvalt mootorist 920–930 eurot, toob juurde muuhulgas istmesoojendused, kiirushoidiku, esilaternate pesuri ja multifunktsionaalse näidiku.

Lisavarustusest saab tellida näiteks panoraamkatuse, mis visuaalselt läheb üle tagaluugi aknaks ja annab kokku vägagi efektse terviku. Kuid ka ilma selle lisata näeb Spaceback välja palju nooblim kui soodsa hinnaga väikekeskklassi mõõtu autod enamasti.

Sõitajeteruumi juhtteemaks on lihtsus, kuid võrreldes varem turule ilmunud luukpära-sedaaniga jätab see hinnalisema mulje, ehkki jääb maha klassi parematest. Eks palju sõltub muidugi ka varustusest ja valitud interjööri kujunduspaketist. Kaks peamist asja on aga ühemõtteliselt paigas: juhtimisseadmete kasutamise ergonoomia ja ruumikus nii esimeses kui tagumises istmereas.

Pakiruum mahutab 415 liitrit, mis tähendab väikekeskklassi luukpärade seas head tulemust.

Mootorivalik koosneb neljast bensiinimootorist ja kahest diislist. Odavaim Spaceback liigub 75hobujõulise 1,2liitrise töömahuga mootori jõul – see kolmesilindriline on ka ainus vabalthingav jõuallikas valikus, kõiki teisi täiendab turbo.

Võimsaim bensiinimootor, 1,4liitrine ja 122 hobujõudu arendav, annab koos seitsmekäigulise DSG-käigukastiga Spacebackile eeskujuliku dünaamika, olemata seejuures liiga janune. Tootja andmetel kulub kütust keskmiselt 5,8 liitrit sajale kilomeetrile. 1,2liitrist turboga bensiinimootorit pakutakse 86- ja 105hobujõulisena. Seejuures ei maksa peljata ka tagasihoidlikumat versiooni: see saab 1,15tonnise tühimassiga Spacebackiga täiesti arvestatavalt hakkama. 1,6liitrist diislit pakutakse 90- ja 105houjõulisena. Kogu gamma ökonoomseimad ongi nõrgem diisel koos manuaalkäigukastiga ja võimsam koos DSGga, mõlemad kulutavad Green tec paketi korral tehase andmetel 3,9 l / 100 km.

Sõiduomadustes on esiplaanil mugavus. Spaceback saab hästi hakkama kehval teel, kuid ei paku nii head sõidutunnetust kui näiteks Octavia. Juhitavus pole kindlasti halb, kuid ka mitte ka nii konkreetne ja informatiivne kui Octavial.

Hea hinna ja meeldiva välimusega pereauto, mis sõidab reipalt ja mugavalt.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind15 980 €
MootorR-4, otto, 1390 cm³, turbo
Võimsus90 kW (122 hj) 5000 p/min
Pöördemoment200 Nm 1500 – 4000 p/min
Käigukastseitsmekäiguline robotkäigukast (DSG)
Tippkiirus203 km/h
Kiirendus9,4 s
Kütusekulu7,4/4,8/5,8 l / 100 km
Hooldevälpkuni 30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.