Stiilne ja mugav, aga kallis

Ford Tourneo Connect sõidab mugavamalt kui kaubikupõhised mahtuniversaalid tavaliselt, kuid maksab mõnestki rivaalist rohkem.

Kaubikupõhine on muidugi öeldud tinglikult, sest auto baseerub Fordi C-segmendi platvormil nagu näiteks ka Focus. Ühtlasi tähendab see, et Ford loobus eelmise põlvkonna Tourneo Connecti tagaratastel kasutatud lehtvedrudest, võttes kasutusele keerdvedrud ja väändetala. Mis omakorda tähendab, et uus Connect käitub sõiduautolikumalt kui kunagi varem.

Ka disaini saab iseloomustada kui kõige hoogsamat, mida selles autoklassis kunagi nähtud. Rõhutatud rattakoopad koos tõusva aknajoonega ning tugevalt kallutatud tuuleklaasiga loovad sportliku mulje, ükskõik kui kummaliselt see autoklassi silmas pidades ka kõlaks.

Kuid ka hinnad algavad kõrgemalt kui rivaalidel: odavaim Tourneo Connect, varustatud üheliitrise 100hobujõulise bensiinimootoriga, maksab 22 000 eurot. Renault Kangoo hinnakiri stardib näiteks 14 190 euro juurest (105 hj). Tõsi, Ford pakub rohkem varustust: kui viia Kangoo järgmisele varustustasemele, enam-vähem sarnasele Tourneo Connecti põhipaketiga, tõuseb hind 15 990 euroni.

Eriti paindlik

Tourneo Connecti (muidugi ka Transit Connecti, kuid sellest tuleb lähemalt juttu järgmises tarbesõidukite erinumbris jaanuaris) pakutakse kahes versioonis: 4,4meetrine tavamudel ja 4,8meetrine Grand.

Viimane mahutab peale juhi kuus sõitjat kolme istmeritta, olles ühtlasi paindlikkuse musternäidiseks. Nimelt saab kõik viis teise ja kolmanda rea istekohta klappida siledaks põrandaks ja kui sellest pagasiveol väheks jääb, siis voltida kokku ka juhi kõrvalistme. Sellisel juhul saab vedada kuni kolmemeetriseid esemeid. Kui kõik istmed on tööasendis, mahutab pakiruum 322 liitrit, kui kaks rida maha klapitud, siis umbes 2,6 kuupmeetrit.

Esimeses ja teises istmereas jätkub sõitjatele ruumi piisavalt, kolmandas istmereas saab samuti hakkama, kuid mugav pole täiskasvanul seal kindlasti. Panipaiku jätkub ohtralt, eraldi tuleb esile tõsta suletavaid pagasiriiuleid (umbes sellised nagu lennukis näiteks).

Täpselt häälestatud

Mootorivalik koosneb viiest võimalusest: liitrine bensiinimootor (100 hj, pakutakse vaid viieistmelisele mudelile), 1,6liitrine bensiinimootor (150 hj, saadaval ainult koos automaatkäigukastiga) ning 1,6liitrised diislid võimsusega 75, 95 ja 115 hobujõudu. Ökonoomseimad on diislid 75- ja 95hobujõulises konfiguratsioonis ning täiendatuna kütusesäästupaketiga (automaatne stopp-start-süsteem, vastavalt oludele automaatselt avatav-suletav radiaatorivõre ning pidurdusenergia talletamine) – keskmiseks kuluks teatab tootja 4,6 l / 100 km.

Proovitud võimsaima diisli kuluks annab Ford viis liitrit sajale kilomeetrile. Sõidumulje kinnitab, et see 270njuutonmeetrise pöördemomendiga mootor annab Tourneo Connecile igati korraliku dünaamika. 0–100 km/h ajast 13,8 sekundit, ei maksa lasta end eksitada – möödasõitudeks jätkub võhma piisavalt.

Sõiduomadused on autoklassi kohta vägagi viimistletud: Tourneo Connect sõidab piisavalt pehmelt, et olla mugav, ja piisavalt konkreetselt, et juht saaks aru autoga toimuvast. Kiita saab ka vaikset sõitjateruumi.

Nägusa välimusega, heade sõiduomadustega ja praktiline mahtuniversaal. Hind on kõrge.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind22 800 eurot
MootorR-4, diisel, 1560 cm³
Võimsus85 kW (115 hj) 3600 p/min
Pöördemoment270 Nm 1750 - 2500 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus165 km/h
Kiirendus13,8 s
Kütusekulu5,6/4,6/4,9 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad4
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.