Duster muutus luksuslikumaks

Uuendatud Dacia Duster sõidab eelkäijast vaiksemalt ja pakub rikkalikumat mugavusvarustust, kuid selle ergonoomsus jätab soovida.

Väliselt sai turu odavaim maastikuauto samuti täiendust, olgu nimetatud näiteks uus radiaatorivõre ja päevatuled, kuid põhimuutused sündisid siiski sisemuses.

Juhikohale lisandus panipaiku, aknalülitid kolisid keskkonsoolilt käepärasemasse kohta uksel, uus näidikuplokk kuvab ka välisõhu temperatuuri. Keskkonsoolil leidis koha puutetundlik ekraan (sõltub varustusest), mille kaudu saab juhtida info- ja meelelahutussüsteeme. Ekraani kasutusloogika on lihtne, kuid paigutus täiesti ebaõnnestunud. Ekraan asub niivõrd madalal, et sellele vaatamise korral pole isegi silmanurgast võimalik teed jälgida. Nii et naviinfo jälgimine tihedas liikluses tähendab tõsist avariiohtu.

Varustusse lisati näiteks tehases paigaldatav kiirushoidik ja parkimisassistent. Uued istmed on mugavamad; kõvast materjalist pakiruumikate käepärasem kui vana riidest. Küll aga osutub häirivaks esiistmete vahel asuv käetugi: see takistab turvavöö lukustamist ja avamist.

Mootorivalikusse lisandus 1,2liitrine bensiinimootor, mis pakub turbo toel 125 hobujõudu ja 205 njuutonmeetrit, keskmiseks kuluks teatab tootja 6,3 liitrit sajale kilomeetrile. Prooviautot viis edasi varasemast tuttav 1,5liitrise töömahuga turbodiisel, mille 110 hobujõust ja 240 njuutonmeetrist Dusterile igas mõistlikus sõiduolukorras piisab. Keskmiseks kütusekuluks annab tootja nelikveolisel autol 5,1 l / 100 km.

Märkimisväärselt täiustatud heliisolatsioon tähendab, et uue Dusteri sõitjateruumis on palju vaiksem kui varasemas: mootorimüra kostab sisse vähem ja ka veeremüra jääb tagasihoidlikumaks.

Sõidumulje ei erine kuigi palju varasemast mudelist (vedrustus jäi samaks): tänu linnadžiipide kategoorias kergele kaalule, 1,3 tonni, käitub Duster asfaldil suhteliselt vilkalt ning 21sentimeetrine kliirens ning lülitatav (ja lukustatav) nelikvedu tagavad maastikul veenvama esituse kui palju kallimatel rivaalidel.

Mõistagi on Dusteri trumbiks endiselt hind: odavaim maksab 10 490 eurot, selle esirattaid veab 105hobujõuline bensiinimootor ning varustust napib. Diiselmootoriga nelikveoline mudel maksab 16 790 eurot, mis on endiselt hea pakkumine, ja sisaldab ka rohkem varustust (vt tabelit).

Stabiilsuskontroll kuulub uue Dusteri põhivarustusse nagu ka neli turvapatja, kuid tuleb siiski märkida, et nimetatud arv on ka turvapatjade maksimum, näiteks turvakardinaid ei pakuta üheski paketis.

Soodsa hinnaga ja maastikul võimekas linnadžiip, mille ergonoomia võiks olla parem ja turvavarustus rikkalikum.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind16 790 eurot
MootorR-4 diisel, 1461 cm³
Võimsus81 kW (110 hj) 4000 p/min
Pöördemoment240 Nm 1750 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus168 km/h
Kiirendus12,9 s
Kütusekulu5,7/4,9/5,1 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad4
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.