Teeb hästi kõik mis tarvis

Volkswagen Golfi ning Škoda Octavia järel saab ka kolmas vennas Seat León universaalkere. Nagu arvata võibki, märkimisväärselt nõrka kohta see enesele ei luba.

Universaalkere lisab Leóni pikkusele 27 cm, telgede vahe muutunud pole ning sama moodi nagu eelmises numbris kirjeldatud Honda Civicugi puhul lisandusid kõik sentimeetrid auto tagaosale. Civicuga päris samaväärset pakiruumi mahtu León ei paku ning jääb ses suhtes õige pisut alla ka Golfile-Octaviale, kuid olgem ausad – 587liitrine pakiruum on sellegipoolest eeskujulikult avar ning mõni liiter siia-sinna pole päriselus tõenäoliselt mitte kunagi määravad.

Küll aga teevad autoomaniku elu lihtsamaks nüansid, nagu sile pakiruumi põhi. See saavutatakse topeltpõhjaga, mida saab soovi korral eemaldada või asetada alumisele tasandile. Veel asuvad pakiruumi tagaosas hoovad, millest tõmmates langevad istmete seljatoed alla ning kui on tarvis vedada eriti pikki esemeid, saab kokku voltida kaassõitja istme.

Leóni proovisime tõenäoliselt ühe populaarsema mootori-käigukasti kombinatsioonis ehk 1,2liitrise TSi ning topeltsiduriga isevahetava käigukastiga DSG. Seda kooslust võib ainult kiita. Mootor töötab tasaselt ja reageerib gaasivajutusele kiirelt, DSG vahetab käiku märkamatult ja nii on linnaliikluses autol reipust täiesti piisavalt. Auto täis, võiks ju maanteel möödasõitu tehes hobujõude rohkemgi olla, kuid küllalt hästi saab hakkama olemasolevategagi. Pealegi kulub kütust väga vähe: tehas lubab keskmiseks vaid viieliitrist kulu. Tõsi küll, kuna külmas sõitu alustades lülitatakse tööle elektriline lisaküte, võib pardaarvuti ekraanil näha ka ootamatult suuri numbreid. Leppida sellega tuleb, sest talviti võib säärastes säästlikes autodes muidu külmetama jäädagi.

Avarust on sõitjateruumis küllalt ka tagaistmel reisijatele, kiita võib mürasummutust. Veermiku seade on aga mõnestki konkurendist jäigem – ebamugav küll mitte, aga kehvemal teel raputab siiski tuntavalt.

León ST baashind 16 490 eurot jääb üsna ootuspäraselt universaalkerega ja Golfi ning Octavia vahele. Kolmiku kalleim, Golf, maksab umbes pool tuhat eurot enam, Octavia samavõrra vähem. Varustusega koonerdavad odavaimad versioonid kõigil, järgmised tasemed pakuvad aga juba mõndagi head. Leóni Reference ei jäta soovimiseks enam suurt midagi: 1200eurone hinnalisa annab muu hulgas kiirushoidiku, nuppudega nahkrooli, tagumised elektriaknad, uhkema audiosüsteemi, plekkvelgede asemel 16tollised valuveljed, vihmasensoriga klaasipuhasti ja elektroonilise diferentsiaaliluku.

Nägus, mahukas, hea mootori-käigukastiga universaal. Praktiliseks pereautoks suurepärane valik.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind19 990 eurot
MootorR-4 otto, 1197 cm³
Võimsus77 kW (105 hj) 4500–5500 p/min
Pöördemoment175 Nm 1400–4000 p/min
Käigukastseitsmekäiguline DSG-käigukast
Tippkiirus191 km/h
Kiirendus10,0 s
Kütusekulu5,8/4,5/5,0 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.