Tõttame ostma, või kuidas!?

Esimese põlve Qashqai osutus üllatavalt populaarseks – isegi Nissani enda jaoks. Äsja tuli müügile teise põlve mudel, mis panustab disainile, ökonoomsusele ja digividinatele, et edulugu jätkata.

Läinud seitsme aastaga ostsid eurooplased poolteist miljonit Qashqaid, eestlased neist 3291. Kokkuvõttes müüs Suurbritannias toodetav pseudodžiip üle kahe korra paremini kui Nissan algses äriplaanis ette nägi.

Teise põlve mudeliga tahab Nissan äriedu mõistagi jätkata, tuues välja vanast tublisti nägusama sõiduki. Välismõõtmed muutusid marginaalselt, ent sellest hoolimata näeb uus Qashqai täiskasvanulikum välja. Disainis on kohata teravust ning mõnel hinnangul isegi sportlikkust.

Meeldiv joon jätkub ka sisemuses. Juhikoht paistab igati kena, materjalid vastavad hinnaklassile ning ruumi leidub natuke rohkem. Päris rahule ei saa jääda istumismugavusega.

Juhiiste ei paku kõigile piisavat nimme- ja külgtuge ning tagaistmepadi on lihtsalt ebamugav: vormitu, rõhtne ja kõva. Nissani istmespetsialisti selgituse kohaselt leidub muidugi erinevat kasvu istujaid ning konkurendid polevat paremad.

Tagaistmete taga leidub mahukas pakiruum, mis paistab silma topeltpõhjaga. Lisaistmeid, nagu oli varasemal mudelil Qashqai+2, pakiruumist enam ei leia. Lasterikastele suunatakse tulevikus Nissan X-Trail, mis järelikult tuleb ka seitsmeistmelisena.

Auto teises otsas, nimelt kapoti all, toimus samamoodi teatav dieet. Põhimootoriks kujuneb edaspidi vaid 1,2liitrise töömahuga bensiinimootor, mis pakub turbo toel 115 hobujõudu. Tegu on sümpaatse jõuallikaga, mis töötab sujuvalt ja läheb aplalt pöördesse, kuigi tippvõimsus saabub juba 4500 pöördel. Linnaliikluses saab 1,2liitrine Qashqai liigutamisega kenasti hakkama, maanteel jääb aga nõrgaks isegi kahekesi sõites.

Tugevamalt esineb 1,5liitrine diisel (110 hj), mis töötab samamoodi väga sujuvalt, ent pakub arvestatavat kiirendust ka möödasõidul. Ilmne põhjus peitub suuremas pöördemomendis: 260 vs. 190 Nm. Kütust kulutab see ametlikult vaid 3,8 liitrit 100 kilomeetri kohta bensiinimootori 5,6 vastu.

Kolmanda mootorina sai proovitud 1,6liitrist diislit kombinatsioonis uue variaatorkäigukastiga Xtronic. Viimane matkib oma töös käiguvahetusi, jättes kohati klassikalise automaatkäigukasti mulje. Igal juhul edasiminek, kuigi Jaapani firmale omaselt ei saa uut käigukasti – vähemalt esialgu – teiste mootoritega kombineerida.

Üldse paistab Qashqai mootori ja jõuülekannete valik kesine. Esialgu ongi vaid kolm mootorit, suvel peaks lisanduma 1,6liitrine bensiinimootor (150 hj). Kui keegi peaks tahtma nelikveolist Qashqaid, siis selline on tõesti olemas, aga ainult 1,6liitrise diiselmootoriga ja ainult manuaalkäigukastiga. Muid variante pole.

Rohkem variante on nendele ostjatele, kellele meeldib autosse digividinaid tellida ja nendega mängida. Ootuspäraselt tunneb Qashqai liiklusmärke, lülitab ise kaugtulesid, pidurdab ohu korral automaatselt, jälgib juhi tähelepanuvõimet ning oskab ise parkida. Ühtlasi saab halogeenlaternate abil tellida täisleedesituled nagu varem ka Nissan Leafil.

Hispaanias Madridi ümbruses toimunud proovisõidul, kus asfalt pole sageli Eesti omast kvaliteetsem, jättis Qashqai veermik adekvaatse mulje. Nissan rõhutab väga uudismudeli veeremugavust, ent 19tollistel ratastel prooviauto ei võimaldanud sellele kinnitust saada. Eriti just väiksed ebatasasused, näiteks tee ristivuugid, kandusid sõitjateni liiga selgelt. Mürasummutus Eestilegi omasel asfaltkattel jättis klassi keskmise mulje.

Mõnevõrra üllatavamana tuleb tõik, et Nissan suutis uudismudeli baashinna senisega võrdsel tasemel hoida. Nimelt stardib hinnakiri 17 000 euro juurest, mis kõlab vägagi ahvatlevalt. Siiski, perekasutuseks baastasemel pakutavast Visia-varustusest kindlasti ei piisa, kuid järgmine tase, Acenta, maksab juba 2000 eurot rohkem. Siis on hinnas ka kahes tsoonis reguleeritav kliimaseade, nahkrool, valuveljed ja paljugi vajalikku eelkõige taga istujatele. Odavaim diiselmudel (Visia) maksab 19 590 eurot, Acenta tasemel seega 21 590. Ülalkirjeldatud variaatorkastiga mudel 1,6dCi Xtronic Acenta läheb maksma juba 23 590 eurot. Kõrgeim varustustase Tekna lisab hinnasildile omakorda 2000 eurot ja sisaldab üht-teist luksuslikkugi.

Nägus, ökonoomne ja hästi varustatud pereauto, mis võiks siiski olla mugavam.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind18 990 €
MootorR-4 otto, 1197 cm3, turbo
Võimsus85 kW (115 hj) 4500 p/min
Pöördemoment190 Nm 2000 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus180 km/h
Kiirendus11,9 s
Kütusekuluk 5,6 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.