Kas kõige parem A-klass?

Mercedes-Benz GLA-d saab iseloomustada kui maastikusuutlikku A-klassi, mistõttu vastavad pealkirjas esitatud küsimusele päris kindlasti jaatavalt need, kelle sõidud ei piirdu asfaltteedega.

A-klassi kõrval, mis, kui nii võib öelda, on tavaline sõiduauto, leidub mudelirivis kaunis, aga vähepraktiline CLA. Tehniliselt on nendega seotud ka väike mahtuniversaal B-klass, kuid olemuselt eristub see A-seeriast rohkem kui CLA ja GLA.

N-ö maastiku-A-klassi puhul väärib erilist kiitust kompromiss, mille Mercedes leidis selle vedrustust konstrueerides ja häälestades. On ju üldteada, et suur osa niisuguseid autosid veerevad enamiku kilomeetritest asfaldil, samas peab olema tagataskust võtta ka võimalus hakkama saada kehvades teeoludes. Kui seada vedrustus liiga pehmeks, muutub ebameeldivaks asfaldisõit, kui liiga jäigaks, muutub talumatuks kulgemine kehval kruusateel.

GLA häälestati küll asfaldisõidu kasuks, kuid arvestati piisavalt ka auklikel teedel sõitjate vajadusi: siledal kattel leidub selle sõiduomadustes piisavalt konkreetsust ja täpsust, auklikul teel väldib aga vedrustus läbilööke ja robustset raputamist. Kui vaadata asfaldi- ja kruusasõidu omadusi koos, siis on GLA omasuguste seas parim või vähemalt üks parematest.

Maastikuauto üht olulisemat näitajat, kliirensit, Mercedes GLA tehniliste andmete paketis ei esita, küll aga kohtab ajakirjanduses väidet, nagu oleks see umbes 20 sentimeetrit – selline võib kõrgus maast olla ka silmaga hinnates. Linnadžiipide kontekstis tuleb see lugeda igati korralikuks näitajaks.

GLAd saab nii esi- kui nelikveolisena. Viimasel juhul täiendab jõuülekannet (muude veojõu tagaratastele suunamiseks vajalike komponentide kõrval muidugi) mitmekettaline sidur, ms jagab veojõudu vastavalt sõiduoludele. Proovisõit mudalibedal kruusateel kinnitab selle tõhusat tööd: auto käitub stabiilselt ja loogiliselt igas olukorras.

Küll aga ei saa sama häid sõnu öelda 170hobujõulise diiselmootori ja seitsmekäigulise robotkäigukasti kokkumängu kohta. Nimelt koperdas viimane proovisõidul käiguvahetusel mitmel korral. Eriti problemaatiliseks osutus olukord, kus pärast peaaegu peatumist (näiteks enne piiratud nähtavusega ristmikku) tuli uuesti kiirendada, kuid käigukast ei leidnud kohe õiget käiku. Samas ei tulnud kohmitsemist ette pidevalt. Silberauto esindaja mainis ühe võimaliku põhjusena erineva sõidustiiliga proovisõitjate rohkust. Käigukast kohandub nimelt juhi sõidustiiliga ja kui lühikese ajaga tuleb kohaneda paljudega, tekivadki sellised „mõttepausid”.

2,1-liitrise töömahu ja 350njuutonmeetrise pöördemomendiga diisel veab jõuliselt ning ajab läbi vähese kütusega – tootja teatel kulub keskmiselt 5,1 liitrit sajale kilomeetrile. Mõnevõrra paremad võiksid olla mootori akustilised omadused.

GLA väliskujustuse järgi tunneb A-klassi eksimatult ära, kuid muudatusi leidub siiski rohkem kui johtub kõrgemast kliirensist. Mercedesel on õnnestunud anda GLA-le kuju, mis toonitab maastikuautolt oodatavat jõulisust, kuid ei muutu labaseks.

Sõitjateruumis tuleb palju tuttavat ette A-klassist, mis tähendab, et nii viimistluse kui kasutamismugavuse poolest on kõik korras. Pakiruum mahutab 421 liitrit, mida on vähem kui Audi Q3-l ja sama palju kui BMW X1-l. Hinnatasemelt on GLA rivaalidega üsna sarnane: odavaim maksab 28 068 eurot ning soodsaim nelikveoline 34 980 eurot. Odavaima nelikveolise Q3-e saab soodsamalt, X1 enam-vähem sama hinna eest. Muidugi leidub erinevusi varustuses, kuid nende väljatoomine siinkohal ei ole ajakirjaruumi arvestades reaalne.

Efektse disainiga GLA tunneb end hästi igasugustel teekatetel, kuid robotkäigukasti ja mootori kokkumäng võiks olla parem.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind37 608 eurot
MootorR-4 diisel, 2143 cm³
Võimsus125 kW (170 hj) 3400 – 4000 p/min
Pöördemoment350 Nm 1400 – 3400 p/min
Käigukast7käiguline robotkäigukast
Tippkiirus215 km/h
Kiirendus8,3 s
Kütusekuluk 5,1 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.