Hea autosõit Cadillaci esituses

Uus Cadillac CTS peaks tegema heameelt neile, kelle jaoks ei ole autosõit vaid ühest kohast teise liikumine, vaid tegevus, mis muudab päeva paremaks.

Küsimus on tervikus: võimsaid ja väga võimsaid mootoreid leidub ka CTSi rivaalide valikus, nad kõik on hästi juhitavad ja ühtlasi mugavad, kõigil on oma nägu. Jutt käib muidugi Mercedese E-klassist, Audi A6-st, BMW 5. seeriast ja Lexus GS-ist. Mõningatelt objektiivsetelt näitajatelt jääb CTS neile alla, näiteks puudub mootorivalik, saab vaid 276hobujõulist bensiinimootorit, võta või jäta, kuid astub kindlalt vastu omadustega, millest kõiki ei saa kuidagi ühegi mõõtühikuga väljendada.

CTSi sarmi saladuse otsingul ei saa muidugi mööda minna asjaolust, et Ameerika luksusmark on Eestis lihtsalt haruldane, kuid küsimus ei seisne vaid selles. CTS ei püüagi sarnaneda Euroopa ja Jaapani rivaalidega, näiteks disainikeel erineb täiesti, kuid mõnigi mark, mida peetud vaat et juhitavuse etaloniks, peab arvestama, et „ameeriklasest” kujuneb neile tõsine vastase.

Uus CTS kaalub eelkäijast ligikaudu 130 kilogrammi vähem (tühimassiks umbes 1,7 tonni), selle kaalujaotus on väga lähedal 50 : 50-le, aktiivvedrustus Magnetic Ride kuulub põhivarustusse, kaheliitrine turbomootor töötab jõuliselt ja viimistletult ning saavutab kuuekäigulise automaatkäigukastiga väga hea klapi.

Teedel ja tänavatel näeb see kõik välja nii, et CTS võib olla nii rahulik, vaikne ja mugav, kuid hetkega muutuda kiireks, aktiivseks ja kõlada vägagi mahlaselt. Isegi mugavusseades pakub CTS head autotunnetust, veelgi informatiivsemaks muutub sõit sportseades. Juht unustab ruttu, et sõidab peaaegu viiemeetrise (eelkäijast 12,7 sentimeetrit pikema) sedaaniga.

0–100 km/h ajaks annab Cadillac tagaveolisel autol 6,6 ja nelikveolisel 6,9 sekundit, keskmiseks kütusekuluks nelikveolisel, nagu oli prooviauto 9,1 liitrit sajale kilomeetrile (tagaveolisel 8,5 l / 100 km). Autolehel kujunes maantee ja linna segasõidu kuluks 10,5 liitrit sajale kilomeetrile.

Neile, kes moodsate Cadillacidega varem kokku puutunud, tuleb sisemuses paljugi tuttav ette, seda alates puutetundlikust juhtpaneelist kuni mitmete pisividinateni, kes mitteameeriklastest rivaalidega harjunud, kulub küllap teatav aeg sisseelamiseks.

Seadistusvõimalusi leidub palju nagu selles klassis tavaline, kuid kiita tuleb võimalust enamik olulisi tegevusi korda saata käsi roolilt tõstmata, ka saab auto häälestust mugavast sportlikuks ja vastupidi muuta eraldi nupust, menüüdesse sukeldumata.

Sõitjateruumi kvaliteet on tipptasemel, selle moodne kujustus klapib hästi auto välisilmega. Väikseid luksusvidinaid leidub samuti, näiteks liigub topsihoidja kaas elektrimootori jõul, kindalaeka saab avada nupuvajutusega keskkonsoolilt (sulgeda tuleb siiski käsitsi).

Kuna telgede vahe on uuel mudelil kolm sentimeetrit pikem, leidub ka tagaistmel rohkem ruumi. Pakiruum mahutab 447 liitrit.

Nagu öeldud, Cadillac CTS-i müüakse vaid nimetatud bensiinimootori ja automaatkäigukastiga, valida saab taga- ja nelikveo vahel, baashinnad vastavalt 51 390 ja 53 840 eurot, ja varustuspakettide vahel. Ühtlasi tähendab see, et hinnad algavad kõrgemalt kui konkurentidel (n-ö baasmootorit ju ei ole), kuid mootorite ja jõuülekannete võrdustamisel saab mitmel juhul eelise hoopis Cadillac. Siiski tuleb lisada, et autoklassis on varustusvõimaluste rida nii pikk, et nende andmete üksikasjaline kõrvutamine artikli mahu piires ei ole reaalne. Nii palju siiski, et ka baas-CTS on hästi varustatud.

Omapärane ja väga heade sõiduomadustega sedaan, mis võidaks laiemast mootorivalikust.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind53 840 eurot
MootorR-4 otto, 1998 cm³
Võimsus203 kW (276 hj) 5500 p/min
Pöördemoment407 Nm 3000–4500 p/min
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus230 km/h
Kiirendus6,9 s
Kütusekulu12,8/6,9/9,1 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad12
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.