Oodatud lisahobujõud

Mootorivalikut uuendades jõudis Opel lõpuks ka võimsamate jõuallikateni.

Juba varem mitmes versioonis näidatud 1,6liitrisest SIDI-bensiinimootorist võetakse nüüd välja silmapaistvad 200 hobujõudu. Peale Astra GTC saavad selle turbo ja otsesissepritsega jõuallika kabriolett Cascada ning mahtuniversaal Zafira Tourer. Meie proovisime kaht esimest.

Astra GTCst on olemas ka 280 hj OPC-versioon, kuid neile, kes sedavõrd ekstreemset (või ka kallist) autot osta ei soovi, peaks hästi sobima 200hobujõulne üsnagi optimaalne mudel: ilus, sportlik ja nobe. Tehase andmed ütlevad, et selline GTC kiirendab „sajani” 7,9 sekundiga.

Uus mootor on üsnagi tasane ja tavasõidul taltsa olekuga – kohalt võttes võiks jõudu veidi enamgi olla. Magusam minek algab alles siis, kui pöörded jõuavad 3500 lähedale. Seega kui käigukangiga pisut enam tööd teha, on GTC kiire küll, kuid muidu võib mõnes situatsioonis ootamatult jokutama jääda. Paraku ei soosi aktiivset sõitu eriti Opeli manuaalkäigukast, ka paljude mittesportliku suunitlusega autode käigukangid liiguvad täpsemalt ja kiiremini.

Küll aga on GTC-l mitu muud esiletõstmist väärivat plussi. Kiitust väärib veermik: see on ühtaegu nii mugav kui ka kindel ja nauditav kurvides. Samuti teenib auto plusse ruumikuse eest: kolmeukselise sportluukpära kohta on tagumisel istmel avarust nii palju, et kaks 185sentimeetrist sõitjat istuvad üksteise taga mõnusalt. Sõitjateruumi viimistlus – nagu viimasel ajal Opelite kohta tõdeda võib – on laitmatu.

Cascada on GTCst märgatavalt raskem (tühimass alates 1700 kg) ning see väljendub ka sõidutundes. Cascada reageerib juhi soovidele rahulikumalt ja rapsimata, kuid saab hoo siiski üles päris väledalt (0–100 km/h 9,2 s) ja on sellega bensiinimootoritest selgelt Cascadale parim.

Ühes uue mootori esitlusega uuendati autode multimeediasüsteemi. Segadusse ajavat nupurägastikku see GTC ja Cascada keskkonsoolilt ära ei kaotanud ning sajaprotsendiliselt intuitiivne selle kasutamine ei ole, kuid väärt lisavõimalusi pakub küll. Näiteks telefoni-tahvelarvuti ühendamine ning internetist oma lemmikmuusika auto kõlaritesse saatmine käis imelihtsalt.

200hobujõulise Astra GTC hind on vägagi mõistlik – alates 20 686 eurost –, kuid paraku on baasvarustus küündimatu, nii et veel paar tuhat eurot kulub auto meeldivamaks muutmisele märkamatult. Cascada baashind on 22 197 eurot, uus mootor lisab sellele umbes 2000 eurot.

Lisahobujõud kulusid ära nii GTC-le kui ka Cascadale, head autod said veel paremaks.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind24 046 eurot
MootorR-4 otto, 1598 cm3
Võimsus147 (200 hj) 5500 p/min
Pöördemoment280 Nm 2200 p/min
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus230 km/h
Kiirendus7,9 s
Kütusekulu8,3/5,6/6,7 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.