Säästlikum ja „elektroonilisem” Polo

Volkswagen Polo sai uuenduskuuri tulemusena uued mootorid, rikkalikuma varustuse ja peenlihvi mõneski muus valdkonnas.

Kõik mootorid on kas täiesti uued või uued Polo valikus. Peamiseks märgusõnaks on väiksem kütusekulu, kõige äärmuslikumal juhul, võrreldes uut 95hobujõulist bensiinimootorit vana 90hobujõulisega, koguni 21 protsenti. Uus tarvitab Volkswageni teatel 4,1 liitrit kütust sajale kilomeetrile. See liitrise töömahuga turbomootor lisandub valikusse teisel poolaastal.

Valik algab aga liitrise vabalthingava jõuallikaga, mida pakutakse 60- või 75hobujõulises võimsuses, erinevus tekib mootori juhtelektroonikast. Mootorite keskmine kütusekulu jääb viie liitri ringi. Lühidalt sõiduomaduste kohta: viimistletud käiguga ja ennekõike linnaliiklusesse mõeldud mootor.

Kel rohkem maanteele asja, leiab sobivama 1,2liitriste turboga täiendatud bensiinimootorite seast, mida saab samuti kahes võimsuses, kas 90 või 110 hobujõudu, pöördemoment vastavalt 160 või 175 njuutonmeetrit, keskmine kütusekulu vastavalt 4,7 või 4,8 liitrit. Kiirmulje: reibas, lihvitud käiguomadustega ja ökonoomne.

Kui kütusekulu enam-vähem võrdne, miks peaks keegi eelistama vabalthingavat, küsite? Põhjus on muidugi hinnas, 60hobujõuline ehk kõige odavam Polo maksab 12 437 eurot, 90hobujõuline turbmootoriga mudel aga 13 450 eurot.

Soodsaima diisli saab 15 382 euro eest. See 1,4liitrine TDI pakub 75 hobujõudu, vahetades välja varasema 1,2liitrise diisli. Uut kolmesilindrilist diislit saab 75- või 90hobujõulisena, mõlema keskmine kütusekulu on 3,4 l / 100 km. BlueMotioni versioonil koguni 3,1 l / 100 km, sest auto põhjaaluseid õhuvoole on sujuvamalt suunatud, radiaatorivõret parema aerodünaamika huvides muudetud ning rattad varustatud madala veeretakistusega rehvidega.

Varustusvõimalused muutusid eriti rikkalikeks, näiteks aastate eest Phaetonil debüteerinud adaptiivne kiirushoidik on liikunud järjest allapoole ning jõudnud nüüd ka Polole. Varustuse hulgast leiab veel avariihoiatussüsteemi, automaatpidurdi, ärksuskontrolli ja palju muud. Põhivarustusse kuulub avariijärgne pidurdi, mis ei lase juba löögi saanud autol järgmisse kokkupõrkesse lennata.

Uudisena pakutakse Polole ka reguleeritava jäikusega amortisaatoreid, kuid prooviautosid toetas siiski tavavedrustus: piisavalt pehme, et sõita mugavalt ka kehval teel, ent parajalt jäik, et püsida kindlalt kurvides. Uus elektromehaaniline roolivõimendi annab täpse tunnetuse.

Uus on puutetundlik info- ja meelelahutussüsteem, mis ühendub sujuvalt nutitelefoniga, laadib alla rakendusi, laseb navigeerimisrežiimis kahe sõrmega suumida ja palju muud. Sõitjateruum on endiselt avar ja kvaliteetse viimistlusega.

Viimistletud sõiduomadustega ja ruumikas väikeauto, mille lisavarustuse võimalused on klassi kohta vägagi rikkalikud.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind13 450 eurot
MootorR-4 otto, 1197 cm3
Võimsus66 kW (90 hj) 4800 p/min
Pöördemoment160 Nm 1400–4000 p/min
Käigukast5 käiku, manuaalne
Tippkiirus184 km/h
Kiirendus10,8 s
Kütusekuluk 4,7 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.