Peenlihv Mégane’ile

Renault Mégane’i põgus uuenduskuur tõi peale silmaga nähtava pardale ka uue bensiinimootori, mis sobib auto iseloomuga erakordselt hästi.

Uus bensiinimootor TCe 130 võtab turbo abil 1,2liitrisest töömahust välja 132 hobujõudu. Täpsustuseks olgu lisatud, et tegemist ei ole uue jõuallikaga kogu Renault’ valikus, seda pakutakse juba mitmele Scénicu versioonile, küll aga on see äsja ilmunud Mégane’i valikusse.

Mootor ajab läbi ökonoomselt, tehase andmetel 5,4 liitri kütusega keskmiselt sajal kilomeetril ning kiirendab Mégane’i universaali paigalt „sajani” kümne sekundiga, kuid neis numbrites sisaldub vaid osa jõuallika iseloomustusest. See töötab väga viimistletult, reageerib vahetult ning näitab üles märkimisväärset paindlikkust. 205njuutonmeetrist pöördemomenti pakutakse 2000 pöördel minutis.

Uudisena lisandus valikusse ka kahe siduriga kuuekäiguline robotkäigukast EDC (töötab samal põhimõttel nagu näiteks Volkswageni DSG), kuid prooviauto oli varustatud manuaalkäigukastiga. Viimane ei torka silma millegi erilisega, nüanssidesse laskudes võiks käigukangi liikumistee olla konkreetsem, kuid üldplaanis ei ole häda midagi.

Sõiduomadustes on endiselt esiplaanil mugavus: Mégane’ile sobivad igasugused teed, sealhulgas auklikud kruusateed. Mõnigi rivaal pakub paremat sõidutunnetust, kuid mugavuses kuulub jällegi Renault’ väikekeskklassi mudel omasuguste paremikku.

Auto esiosa sai uue ilme: suur Renault’ logo asub fookuses, sellest suundub mõlemale poole uue kujustuse saanud radiaatorivõre, mis moodustab visuaalselt terviku esilaternatega. Uuendatud Mégane näeb välja moodsam ja klapib disainilt paremini Renault’ teiste uute mudeliga.

Sõitjateruumi kujustus ei erine oluliselt varasemast mudelist, küll aga avardusid varustusvõimalused. Info- ja meelelahutussüsteem koondub juhtimiskeskuse R-Link alla, mida saab juhtida nii keskkonsoolilt asuvate nuppude abil, ekraani puudutades, kui ka häälkäsklustega. Võimalustes sisaldub sõidurajaassistent, samuti näiteks automaatne lähi- ja kaugtulede ümberlülitus, mis mõlemad toimivad tuuleklaasi ülaosas paikneva kaamera abil.

Kindlasti tasuks hankida tagurduskaamera/radar, sest nähtavus taha on niigi piiratud ja kui klaasid nii tumedaks toonitud nagu prooviautol, siis kujuneb ettevõtmine pimedal ajal ikka päris tülikaks.

Pakiruumi mahuks teatab Renault 524 liitrit, mida ei ole kindlasti vähe, kuid samas leidub ka rivaale, mis mahutavad rohkem kui 600 liitri jagu kraami.

Mégane Grandtouri hinnad algavad 15 890 eurost, mis on klassis üsna tavaline tase, kuid leidub nii odavamaid kui kallemaid. Rivaale on sel palju ja artikli maht ei võimalda detailidesse laskuda.

Renault Mégane Grandtour teeb kõike seda, mida ühelt pereautolt tavaliselt oodatakse. Peamiseks plussiks on mugavus.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind18 790 eurot
MootorR-4 otto, 1198 cm3
Võimsus97 kW (132 hj) 5500 p/min
Pöördemoment205 Nm 2000 p/min
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus200 km/h
Kiirendus10,0 s
Kütusekulu6,7/4,6/5,4 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.