Üllatustevabalt hea Sportsvan

Volkswagen Golf Sportsvan on täpselt nii hea, nagu ühelt uue Golfi põhjale ehitatud mudeliversioonilt ootakski – ja sellisena on see turul üks asjalikumaid kompaktseid mahtuniversaale.

Sportsvanile eelnes Golf Plus, mille müügiedu oli mõnes riigis lausa ootamatult suur. Näiteks Saksamaal olid kõikidest Golfidest mahtuniversaalid 20 protsenti ning kokku müüdi neid 900 000 eksemplari. Uus mudel sai eelmisest pisut suurem ja seest märksa avaram, lisandus moodsat varustust ning säästlikumaid mootoreid.

Luukpära-Golfist on Sportsvan 83 ning Golf Plusist 134 millimeetrit pikem, samas tervelt 224 millimeetri võrra lühem Golfi universaalist. Laius on teiste Golfidega peaaegu identne. Sõiduproovis olnud autod olid kõik tippvarustuses ja sellisena annab Golf, olgu siis kereversioon milline tahes, välja peaaegu luksusauto mõõdu. Üsna kõrgeks kippuva hinnaga käivad kaasas mõistagi tipptasemel viimistlus, kallid materjalid ja suur ports enamasti kolmetäheliste lühenditega juhiabi- ja nutisüsteeme.

Juhikoht asub kõrgemal kui tava-Golfis ning koos eriti kitsaste piilaritega annab see kokku väga hea nähtavuse igas suunas. Ruumi on tagumises reas rohkem kui mõnes pool meetrit pikemas autos, nii põlvedele, peale kui ka külgsuunas. Viis suurt meest mahuvad Sportsvani täiesti mõnusalt sisse. Varieerimisvõimalused eriti ei üllata, kuid midagi olulist puudu ka ei ole: tagaistme seljatuge saab kolmes osas alla klappida ning kahte tagumist istet 18 sentimeetri ulatuses pikisuunas liigutada. Nagu ruumikuse kohta juba mainitud: isegi kui iste päris ette nihutada, mahub sinna veel täitsa mõistlikult istuma.

Ka kaassõitja istme seljatoe saab alla kallutada ja laadida autosse üle 2,5 meetri pikkusi esemeid. Kolmandat rida selles autoklassis ei pakuta, kes selle järele vajadust tunneb, võib Volkswageni valikust soetada Tourani.

Sportsvani mootorivalik on varasemast tuttav, koosnedes kahes võimsuses 1,2- ja 1,4liitrisest TSI-bensiinimootorist ning 1,6- ja kaheliitrisest diislist. Mootoreid on siiski kaasajastatud ning Volkswagen ise rõõmustab, et parimal juhul on saavutatud lausa 20protsendiline kütusesääst. Klassi ökonoomseimate hulka kuulub Sportsvan kahtlema, abiks on siin ka mõnevõrra vähenenud tühimass. Parimal juhul lubatakse keskmiselt vaid 3,6liitrist kütusekulu, kuid seda erimudelile BlueMotion, mis on praegu veel müügil vaid Saksamaal. Teised diislid kulutavad 3,9–4,7 l / 100 km.

Proovisõiduks olid 1,4liitriste ajamitega autod: 125- ja 150hobujõuline. Mõlemad versioonid töötavad tasaselt ning sitkelt, Eesti oludes piisab tõenäoliselt enamikule täiesti ka nõrgemast TSIst. Nagu ka teistel sama platvormi kasutatavatel autodel sõltub mootori võimsusest tagasilla ehitus: kui hobujõude enam, saab keerukama ja parema mugavuse-juhitavuse andva mitmikhoobadega lahenduse. Sõidab Sportsvan, eriti kui lisana on ostetud seatava jäikusega vedrustus, igal juhul väga hästi. Suurel kiirusel on stabiilne ning kitsal kurvilisel teel sportlik ja kindel.

Sportsvani hind on taas kord ootuspärane ehk omas klassis pigem kõrge. 1,2liitrise 85hobujõulise mootori, viiekäigulise käigukasti ning kesisevõitu varustusega auto saab kätte umbes 17 600 euroga. Kui soetada igas mõttes mõistlik versioon, millel on rohkem jõudu ja korralik varustus, tuleb arvestada umbes 20 000 euroga.

Mahukas ja suurepäraste sõiduomadustega mahtuniversaal. Paremate versioonide hind kipub kõrgeks kujunema.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind25 036 eurot
MootorR-4 otto, 1395 cm3
Võimsus110 (150 hj) 5000–6000 p/min
Pöördemoment250 Nm 1500–3500 p/min
Käigukast7 käiku, DSG
Tippkiirus212 km/h
Kiirendus8,8 s
Kütusekuluk 5,5 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.